3-litrowy silnik wysokoprężny V6 pracujący pod maską czterodrzwiowego Porsche został wzmocniony o 50 KM i aż o 100 Nm, w związku z czym jednostka produkuje teraz 300 KM przy 4000 obr./min. i 650 Nm momentu obrotowego w zakresie od 1750 do 2500 obr./min.
Wzrost mocy i momentu osiÄ…gniÄ™to poprzez zakrojonÄ… na szerokÄ… skalÄ™ optymalizacjÄ™ ruchomych elementów silnika, jak waÅ‚u korbowego czy tÅ‚oków. Inżynierowie niemieckiej firmy zastosowali też po raz pierwszy ukÅ‚ad turbodoÅ‚adowania z chÅ‚odzeniem cieczÄ…. Nowa turbina zapewnia wyższe ciÅ›nienie doÅ‚adowania, wynoszÄ…ce 3 bary (wczeÅ›niej 2,5 bara).
Porsche Panamera Diesel przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6 sekundy, czyli o 0,8 sekundy szybciej, niż wczeÅ›niej. Z kolei prÄ™dkość maksymalna wzrosÅ‚a z 244 do 259 km/h, dziÄ™ki czemu kierowca sportowego Porsche nie musi już zjeżdżać z lewego pasa niemieckiej autostrady na widok „pospolitego” sedana Mercedesa czy BMW.
W parze ze wzrostem osiÄ…gów dynamicznych idzie wysoka wydajność paliwowa, uzyskana m.in. poprzez zmianÄ™ przeÅ‚ożeÅ„ w skrzyni biegów. Auto zużywa Å›rednio 6,4 litra oleju napÄ™dowego na 100 kilometrów i emituje 169 gramów CO2 na kilometr.
Nowa Panamera Diesel zastąpi wersję z silnikiem o mocy 250 KM w styczniu przyszłego roku, a jej ceny będą się rozpoczynały w Niemczech od 85 300 euro.