82. edycja tego klasycznego dÅ‚ugodystansowego wyÅ›cigu odbÄ™dzie siÄ™ w dniach 14 i 15 czerwca 2014 roku. Porsche zgÅ‚osiÅ‚o swój nowy zespóÅ‚ fabryczny „Porsche Team”, w którego skÅ‚ad wchodzÄ… dwa samochody 919 Hybrid, do wyÅ›cigu prototypów Le Mans w najwyższej kategorii (LMP1). Numery startowe tych samochodów to 14 i 20. Natomiast zespóÅ‚ fabryczny, jadÄ…cy dwoma samochodami 911 RSR i startujÄ…cy w klasie GTE Pro, nosi nazwÄ™ „Porsche Team Manthey”. UbiegÅ‚oroczni podwójni zwyciÄ™zcy wystartujÄ… w tym roku z numerami 91 i 92.
Kierowcy fabryczni Porsche Timo Bernhard (z numerem 20) i Romain Dumas (z numerem 14) wystartujÄ… w jednym z dwóch wyÅ›cigów prototypów Le Mans, rozgrywanych podczas WEC. Ta seria obejmuje osiem wyÅ›cigów, w tym 24-godzinny wyÅ›cig Le Mans. Nadal nie ma ostatecznej decyzji odnoÅ›nie tego, który z pozostaÅ‚ych czterech kierowców fabrycznych LMP1 Porsche weźmie udziaÅ‚ w FIA World Endurance Championship 2014 - Brendon Hartley (Nowa Zelandia, 24 lata), Neel Jani (Szwajcaria, 30 lat), Marc Lieb (Niemcy, 33 lata) czy Mark Webber (Australia, 37 lat).
Model 919 Hybrid jest wyposażony w skomplikowany napÄ™d hybrydowy, w którego skÅ‚ad wchodzi silnik spalinowy V4 o maÅ‚ej pojemnoÅ›ci z doÅ‚adowaniem, silnik elektryczny napÄ™dzajÄ…cy przednie koÅ‚a oraz dwa systemy odzyskiwania energii.
Z kolei w kategorii GTE zespóÅ‚ Porsche Team Manthey pojedzie dwoma samochodami 911 RSR. Wiele elementów sportowego samochodu GT z Weissach zostaÅ‚o udoskonalonych na ostatni wyÅ›cig sezonu 2013. Zmieniony pod wzglÄ™dem aerodynamicznym przód samochodu, szerszy tylny spoiler i adaptacyjna kinematyka podwozia zapewniajÄ… wiÄ™kszÄ… stabilność i lepszÄ… kontrolÄ™ podczas jazdy.