-
Ponad 11% wzrostu Mazdy w Polsce w porównaniu z ubiegłym rokiem, w sumie 12 574 sprzedanych samochodów
-
Dalszy wzrost popularności SUV-ów – Mazdy CX-3 i CX-5
-
Premiera nowych Mazdy 6 i Mazdy 3 wydarzeniami 2018 r.
-
Po raz 3 z rzędu Mazda uznana za najbardziej pożądaną markę w badaniu dealerów samochodowych w Polsce
W 2018 roku sprzedanych zostało 3539 sztuk Mazdy CX-5 i 3234 sztuk Mazdy CX-3, co jest rekordowym wynikiem obu modeli w dotychczasowej historii w Polsce. Dobry wynik w rankingu sprzedaży Mazdy zajmuje także Mazda 3, która z wynikiem 2425 sprzedanych sztuk jest prawdziwym powodem do dumy, biorąc pod uwagę fakt, że dostępność tego modelu w drugiej połowie roku była ograniczona z uwagi na listopadową światową premierę nowej generacji.
Warto podkreślić doskonałe wyniki sprzedaży innej ubiegłorocznej premiery – Nowej Mazdy 6, która choć trafiła do salonów dopiero w lipcu, sprzedana została w liczbie 2610 egzemplarzy, czyli na poziomie z 2017 r.
„Bardzo nas cieszy, że Nowa Mazda6, która historycznie jest najchętniej kupowanym modelem naszej marki przez Polaków tak dobrze poradziła sobie w niezwykle konkurencyjnym segmencie, stopniowo kurczącym się na rzecz modnych SUV-ów i crossoverów” – podkreśla Łukasz Paździor, Dyrektor Zarządzający Mazda Motor Poland. „W naszym przypadku, mimo braku dostępności
w pierwszej połowie roku i problemów z lipcowymi powodziami w Japonii, utrzymaliśmy poziom sprzedaży <<szóstki>>, jednocześnie zwiększając sprzedaż modeli CX-3 i CX-5. To zasługa oferty dobrze dopasowanej do oczekiwań klientów, ale też faktu, że wszystkie nasze samochody przeszły procedurę homologacji według nowych norm WLTP jeszcze przed wakacjami i w trudnym okresie przejściowym mogliśmy w naszych salonach oferować pełną gamę Mazdy” – dodaje Paździor.
Rok 2018 zakończył się dla Mazdy Motor Poland premierową prezentacją nowej Mazdy 3 w wersji hatchback podczas grudniowych obchodów 10-lecia istnienia MMPOL, a jeszcze przed końcem roku Dealerzy rozpoczęli przedsprzedaż tego modelu, który w salonach pojawi się w marcu 2019 r. „Nowa Mazda3 to samochód, którym wykonujemy krok w kierunku segmentu premium. Jest zbudowany od podstaw w oparciu o cztery filary – sztukę designu, japoński kunszt, inteligentne rozwiązania i przyjemność prowadzenia. Ten kompaktowy model wykorzystuje ewolucję naszego języka stylizacji KODO – Dusza Ruchu, który posługuje się grą światła i cienia na karoserii pozbawionej ozdób i przetłoczeń. W ciągu dwóch ostatnich tygodni roku nasi Dealerzy przygotowali dla klientów kilkaset konfiguracji Nowej Mazdy 3 nie mając jeszcze egzemplarzy pokazowych w swoich salonach, co świadczy o niezwykle silnej pozycji Mazdy 3 w naszym kraju. Cieszymy się, że oferując nowy poziom wyposażenia seryjnego oraz jakości wykończenia możemy zabrać naszych klientów we wspólną podróż do segmentu premium.” – Podsumowuje Łukasz Paździor.
Filozofia Mazdy Jinba Ittai odnosi się nie tylko do jedności kierowcy z samochodem, ale także jest wyrazem partnerskiej i zrównoważonej polityki współpracy w ramach sieci dealerskiej, która sprawia, że w 2018 r. już po raz 3 z rzędu Mazda została uznana przez właścicieli salonów, jako najbardziej pożądana marka w Polsce. „To dla nas zobowiązanie, by nadal rozwijać się odpowiedzialnie i stabilnie, stawiając na relacje, jakość obsługi, etykę i wartości biznesowe, a nie na jednorazowy wynik.” – Dodaje Ł. Paździor.
Według danych CEPiK w 2018 r. w Polsce zarejestrowano 532 000 szt. nowych samochodów osobowych, co stanowi wzrost o 9,35% w porównaniu do roku 2017. Mazda Motor Poland jest czwartym pod względem sprzedaży rynkiem dla marki w Europie po Niemczech, Wlk. Brytanii
i Hiszpanii.