„Po raz pierwszy sprzedaliÅ›my ponad miliona samochodów w pierwszej poÅ‚owie roku – to dowód na siÅ‚Ä™ naszych marek premium w BMW Group” – powiedziaÅ‚ Ian Robertson, czÅ‚onek zarzÄ…du BMW AG, odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. „Czerwiec to kolejny z dÅ‚ugiej serii miesiÄ™cy rekordowych, potwierdzajÄ…cych iż jesteÅ›my na dobrej drodze do sprzedania ponad 2 mln pojazdów w roku 2014. Mamy zamiar kontynuować wzrost sprzedaży w drugiej poÅ‚owie roku, gdy w salonach pojawiÄ… siÄ™ tak ekscytujÄ…ce auta jak BMW X4 czy BMW serii 2 Active Tourer.’
W skali Å›wiata sprzedaż pojazdów marki BMW wzrosÅ‚a w czerwcu o 7,3%, do 164 214 (153 075). Od poczÄ…tku roku klienci na caÅ‚ym Å›wiecie odebrali 886 347 pojazdów marki BMW – to wzrost o 10,2% wobec zeszÅ‚orocznych 804 227 sztuk.
Sprzedaż aut marki MINI zgodnie z przewidywaniami jest wciąż niższa od zeszÅ‚orocznej (131 896 sztuk wobec 148 799 w ub.r., –11,4%). Jednak sprzedaż nowego MINI hatchback, podstawowego modelu, który w nowej swej generacji pojawiÅ‚ siÄ™ w salonach w marcu, zaczyna odzwierciedlać pozytywnÄ… reakcjÄ™ klientów, wykazujÄ…c wzrost o 3,2%. Pozytywny trend wzrostowy bÄ™dzie obserwowany przez resztÄ™ roku.
Sprzedaż marki Rolls-Royce w pierwszej poÅ‚owie roku wyniosÅ‚a 1968 sztuk, 0 33,4% wiÄ™cej niż w ub.r. (1475). Rolls-Royce notuje wciąż bardzo duży popyt na model Wraith, wyraźnÄ… reakcjÄ™ rynku na Å›wieżo wprowadzony model Ghost Series II oraz popyt na rodzinÄ™ Phantom. DobrÄ… sprzedaż raportujÄ… region Azji i Pacyfiku, Bliski Wschód i Europa. W poÅ‚owie roku USA wyprzedziÅ‚y Chiny jako najwiÄ™kszy rynek marki na Å›wiecie. Marka planuje dalszy silny wzrost i rekordowy rok 2014.
Globalna sprzedaż BMW Motorrad wyniosÅ‚a w pierwszej poÅ‚owie roku 70 978 motocykli i skuterów, co oznacza wzrost o 9,3% wobec ub.r. (64 941). W samym czerwcu sprzedano 11 827 pojazdów (12 541, –5,7%).
Na trzech gÅ‚ównych rynkach zanotowano globalny wzrost.
W Azji BMW Group dostarczyÅ‚a klientom 321 915 pojazdów BMW i MINI, co oznacza wzrost o 18,3% (272 100). Rekordowe wzrosty zanotowano w Korei PoÅ‚udniowej (+19,3%) oraz w Chinach kontynentalnych (+23,1%).
W regionie Ameryk wzrost jest staÅ‚y, dla marek BMW i MINI wyniósÅ‚ 3,4%. W samych USA wyniósÅ‚ 5,1%, w Meksyku – o 6,2%.
Sprzedaż BMW Group w Europie także poszÅ‚a w górÄ™, wzrastajÄ…c o 2,1%. W samym czerwcu na rodzimym rynku, w Niemczech, o 2,4%.