Równie dobrze pierwsze sześć miesiÄ™cy 2018 roku koÅ„czy SEAT w Polsce, odnotowujÄ…c 21 proc. dynamikÄ™ rejestracji oraz najwiÄ™kszÄ… wÅ›ród marek popularnych, 44 proc. dynamikÄ™ rejestracji dla Klienta prywatnego. Tylko w czerwcu SEAT sprzedaÅ‚ ponad 50 000 pojazdów na caÅ‚ym Å›wiecie (51 400), czyli o 13,7 proc. wiÄ™cej niż w tym samym okresie w 2017 roku (45 200). To najlepszy czerwcowy wynik w historii SEAT-a, który jednoczeÅ›nie przekracza liczbÄ™ sprzedanych w 2000 roku egzemplarzy (48 900).
- W pierwszym póÅ‚roczu 2018 roku odnotowaliÅ›my gwaÅ‚towny wzrost, który przekroczyÅ‚ nasze oczekiwania. ZeszÅ‚oroczny wzrost 15 proc. udaÅ‚o siÄ™ nam znacznie poprawić dziÄ™ki sprzedaży SEAT-a Arony. JesteÅ›my również pewni wyników w drugiej poÅ‚owie roku, wszystko dziÄ™ki planowanemu wprowadzeniu na rynek CUPRY Ateca oraz SEAT-a Tarraco, które poszerzÄ… naszÄ… ofertÄ™ i umożliwiÄ… dotarcie do nowych Klientów. Nie zapominamy jednak o wyzwaniach zwiÄ…zanych z możliwymi efektami wprowadzenia nowego standardu homologacji samochodów. Tak jak inni producenci samochodów, tak i my przygotowujemy siÄ™ do zmiany wynikajÄ…cej z WLTP – podsumowuje Wayne Griffiths, Wiceprezes SEAT-a ds. marketingu i sprzedaży.
Wzrost rejestracji SEAT-a w Polsce
W pierwszym póÅ‚roczu 2018 roku SEAT zarejestrowaÅ‚ na polskim rynku 6 849 nowych pojazdów, co o stanowi 21 proc. wiÄ™cej niż w analogicznym okresie rok wczeÅ›niej. ZnaczÄ…ca poprawa wyników to m.in. wynik konsekwentnie prowadzonych dziaÅ‚aÅ„, majÄ…cych na celu dotarcie do klienta indywidualnego. – W miesiÄ…cach od stycznia do czerwca w 2018 roku dynamika rejestracji przez klienta indywidualnego wzrosÅ‚a o 44 proc. w porównaniu do roku poprzedniego – to najwiÄ™kszy wzrost wÅ›ród marek popularnych. DziÅ› SEAT w Polsce ma 2,5 proc. udziaÅ‚u w rynku klienta detalicznego, poprawiajÄ…c poprzedni wynik o 0,7 proc. (H1 2017: 1,8 proc.). Ostatnie lata traktujemy w kontekÅ›cie SEAT-a na polskim rynku jako ogromny sukces. Konsekwentnie realizowane przez nas dziaÅ‚ania oraz ofensywa produktowa, w tym dostarczenie na rynek SUV-ów Ateca i Arona, które doskonale odpowiadajÄ… na potrzeby dzisiejszego klienta, sprawiÅ‚y, że dziÅ› jesteÅ›my w tym miejscu. NiewÄ…tpliwie wraz z rozwojem gamy produktowej i wdrażaniem nowoczesnych technologii z obszaru connectivity, SEAT bÄ™dzie umacniaÅ‚ swojÄ… pozycjÄ™ w Polsce – mówi Jakub Góralczyk, Kierownik ds. PR marki SEAT.
Druga połowa 2018 pod znakiem nowości
W drugiej poÅ‚owie tego roku, SEAT wprowadzi na rynek dwa nowe modele. 18 wrzeÅ›nia swojÄ… premierÄ™ bÄ™dzie miaÅ‚ SEAT Tarraco, który uzupeÅ‚ni ofertÄ™ SUV-ów, obecnie skÅ‚adajÄ…cÄ… siÄ™ z modeli Ateca i Arona. Tarraco to Å‚aciÅ„ska nazwa miasta Tarragona. Nazwa ta zostaÅ‚a wybrana w otwartym gÅ‚osowaniu przez ponad 140 000 fanów marki, którzy wziÄ™li udziaÅ‚ w ostatnim etapie konkursu na nazwÄ™ #SEATseekingName. Aby pozostać wiernym formule, nowy SUV zostanie zaprezentowany w Tarraco Arena w mieÅ›cie Tarragona.
Do Tarraco dołączy CUPRA Ateca, pierwszy model nowej marki CUPRA. Oba auta jeszcze w tym roku wyjadą na polskie drogi.