Rekordowy luty dla BMW Group
|
Dodano: 2012-03-15
Wyświetlono: 1637 razy
|
W lutym tego roku na rynek globalny dostarczono 127 634 samochody BMW, MINI i Rolls-Royce (111 724 w lutym 2011, wzrost o 14,2%), co stanowi rekord w historii BMW Group.
|
|
Od poczÄ…tku roku dostarczono klientom 239 800 samochodów (216 917 w poprzednim roku), co daje wzrost o 10,5% w porównaniu do analogicznego okresu w 2011 roku.
„Luty to kolejny rekordowy miesiÄ…c dla BMW Group, w zwiÄ…zku z czym zamierzamy kontynuować ten pozytywny trend. Naszym celem na rok 2012 jest pobicie rekordu sprzedaży z roku 2011 oraz utrzymanie pozycji Å›wiatowego lidera wÅ›ród producentów samochodów premium”, wyjaÅ›nia Ian Robertson, czÅ‚onek zarzÄ…du BMW AG odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. „Nowe BMW serii 3, które weszÅ‚o do sprzedaży na rynkach caÅ‚ego Å›wiata w poÅ‚owie lutego tego roku, odegra istotnÄ… rolÄ™ w dalszym rozwoju BMW Group. Liczba zamówieÅ„ na ten model już teraz przerosÅ‚a nasze oczekiwania. Dodatkowe nowe modele, jak BMW serii 6 Gran Coupe, które zaprezentowaliÅ›my podczas Salonu Samochodowego w Genewie, również przyczyniÄ… siÄ™ do wzrostu sprzedaży w drugiej poÅ‚owie roku.”
BMW: duże zapotrzebowanie na modele serii X
W lutym na caÅ‚ym Å›wiecie sprzedano 107 359 samochodów marki BMW (w lutym 2011 95 427), co oznacza wzrost o 12,5%. W stosunku rok do roku sprzedaż wzrosÅ‚a o 9,3% do 203 545 pojazdów (186 285 egzemplarzy w ubiegÅ‚ym roku). W zeszÅ‚ym miesiÄ…cu zanotowano szczególnie wysoki popyt na modele BMW serii X: BMW X1, 9 059 (w zeszÅ‚ym roku 7 531/+20,3%); BMW X3, 11 053 (w zeszÅ‚ym roku 7 393/+49,5%); BMW X5, 8 194 (w zeszÅ‚ym roku 7 022/+16,7%); BMW X6, 3 414 (w zeszÅ‚ym roku 2 533/+34,8%). Nowe BMW serii 6 również zdobyÅ‚o uznanie klientów, uzyskujÄ…c wzrost sprzedaży o 500,9%, do 1 298 egzemplarzy (216 egzemplarzy w lutym 2011). Od czasu wprowadzenia na rynek w zeszÅ‚ym roku, BMW serii 6 cieszy siÄ™ dużą popularnoÅ›ciÄ… wÅ›ród nabywców, a sprzedaż tego modelu przekroczyÅ‚a obecnie 10 000 sztuk. Sprzedaż flagowego BMW serii 7 wyglÄ…da również bardzo obiecujÄ…co, przy 5 294 sprzedanych samochodach uzyskano wzrost o 11,4% w porównaniu do lutego 2011 roku (4 754 samochody). BMW serii 1 w wersji 5-drzwiowej trafiÅ‚o z kolei do 12 950 nabywców, co oznacza wzrost o 41,1% w stosunku do analogicznego miesiÄ…ca w zeszÅ‚ym roku (9 176 egzemplarzy w lutym 2011).
MINI: Dobry wynik modelu Countryman
Również dla marki MINI luty byÅ‚ doskonaÅ‚ym miesiÄ…cem. Sprzedaż samochodów wzrosÅ‚a o 24,8% i wyniosÅ‚a 20 020 egzemplarzy (w lutym 2011 byÅ‚o to 16 045 egzemplarzy). Od poczÄ…tku roku do koÅ„ca lutego 2011 samochody MINI trafiÅ‚y do 35 788 klientów (w analogicznym okresie ubiegÅ‚ego roku: 30 170 egzemplarzy, wzrost o 18,6%). W pierwszych dwóch miesiÄ…cach roku model MINI Countryman sprzedaÅ‚ siÄ™ w liczbie 12 388 sztuk (wzrost o 61,2% w porównaniu do tego samego okresu w roku 2011, w którym sprzedano 7 687 sztuk), co stanowi ponad jednÄ… trzeciÄ… sprzedaży wszystkich modeli MINI.
„Sukces modelu MINI Countryman jest potwierdzeniem potencjaÅ‚u marki w walce o uznanie klientów w zupeÅ‚nie nowych segmentach rynku. Z radoÅ›ciÄ… informujemy, że MINI Clubvan, który zadebiutowaÅ‚ podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Genewie, uzupeÅ‚ni gamÄ™ naszych pojazdów już w drugiej poÅ‚owie roku 2012.”
Rynki: duży, dwucyfrowy wzrost w Ameryce i Azji
W lutym BMW Group udaÅ‚o siÄ™ zwiÄ™kszyć sprzedaż detalicznÄ… na wszystkich kontynentach i niemal na wszystkich rynkach. W Europie sprzedaż utrzymaÅ‚a siÄ™ na stabilnym poziomie i wyniosÅ‚a 57 434 sztuki (w poprzednim roku 57 386: wzrost o 0,1%). W Azji sprzedano 34 701 samochodów, co oznacza wzrost w stosunku rok do roku o 34,9% (25 722 pojazdy w 2011 roku), natomiast w Amerykach w rÄ™ce klientów trafiÅ‚o w lutym 31 025 aut, co stanowi wzrost o 25,9% w stosunku do analogicznego okresu w ubiegÅ‚ym roku (24 640). W lutym w USA również zanotowano bardzo dobry wynik sprzedaży, która wyniosÅ‚a 26 184 samochody, czyli o 31,5% wiÄ™cej, niż w lutym roku 2011, kiedy to dostarczono 19 919 egzemplarzy. Na wciąż bardzo chÅ‚onny rynek chiÅ„ski dostarczono w zeszÅ‚ym miesiÄ…cu 22 916 samochodów (16 511 w lutym 2011, wzrost o 38,8%). Wzrost sprzedaży zanotowano również w Japonii (4 183 sztuki w porównaniu z 3 092 sztukami w zeszÅ‚ym roku, wzrost o 35,3%) oraz Korei PoÅ‚udniowej (2 370 sztuk w porównaniu z 1 797 sztukami w zeszÅ‚ym roku, wzrost o 31,9%). W Niemczech, biorÄ…c pod uwagÄ™ rejestracje nowych samochodów, utrzymano niezmieniony poziom (18 219 w lutym 2012, 18 880 w lutym 2011). Bardzo wyraźny wzrost sprzedaży w lutym wystÄ…piÅ‚ także na dynamicznie rozwijajÄ…cych siÄ™ rynkach w Rosji (2 548 samochodów, wzrost o 61,1% w stosunku do analogicznego okresu w ubiegÅ‚ym roku, w którym sprzedano 1 582 samochody) oraz w Indiach (736 samochodów, wzrost o 18,7% w stosunku do analogicznego okresu w ubiegÅ‚ym roku, w którym sprzedano 620 samochodów).
BMW Motorrad: wzrost sprzedaży o 5,6% w stosunku rok do roku
Firma BMW Motorrad również odnotowaÅ‚a wzrost sprzedaży w lutym. W omawianym miesiÄ…cu dostarczono klientom 6 841 motocykli, czyli o 1,8% wiÄ™cej, niż w zeszÅ‚ym roku (6 720). Od poczÄ…tku roku do koÅ„ca lutego 2012, firma BMW Motorrad dostarczyÅ‚a klientom na caÅ‚ym Å›wiecie 12 078 motocykli (w analogicznym okresie 2011 roku dostarczono 11 434 motocykle), uzyskujÄ…c wzrost o 5,6%. Lutowy wynik Husqvarny, to 916 dostarczonych motocykli (902 w lutym 2011), co oznacza wzrost o 1,6%. Husqvarna koÅ„czy drugi miesiÄ…c 2012 roku z wynikiem sprzedaży 1 460 motocykli (1 264 motocykle w analogicznym okresie roku 2011), co oznacza wzrost o 15,5%.
Dla BMW Group Polska luty okazaÅ‚ sie rekordowym miesiÄ…cem w porównaniu z poprzednimi latami na polskim rynku. Firma dostarczyÅ‚a klientom 405 BMW, przede wszystkim serii 5 oraz X3. Do rekorodwego wzrostu sprzedazy przyczyniÅ‚o sie zdecydowanie nowe BMW serii 3. Pierwsze kilkadziesiÄ…t egzemplarzy trafiÅ‚o wÅ‚aÅ›nie do rÄ…k klientów.
|
|
|
» Przygoda w kamperze! Co warto wiedzieć? |
2023-05-31 |
|
RozpoczynajÄ…cy siÄ™ sezon na wyprawy kamperem stawia przed wieloma miÅ‚oÅ›nikami tego typu turystyki zasadnicze pytanie: czy podczas moich wypraw chcÄ™ za każdym razem nocować na zagospodarowanym kempingu, czy zaszaleć i spÄ™dzać noce ?na dziko?, na Å‚oni... wiÄ™cej »
|
|