Jedna z najważniejszych modyfikacji dotyczy 2-litrowej jednostki napędowej. Konstruktorzy z Renault Sport zwiększyli jej moc o 10 KM do łącznie 275 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 360 Nm i jest dostępny w szerokim zakresie od 3 000 do 5 000 obr./min.
Ciekawie prezentuje siÄ™ również tytanowy ukÅ‚ad wydechowy, stworzony we wspóÅ‚pracy z firmÄ… Akrapovic. Zastosowanie tytanu pozwoliÅ‚o na zmniejszenie masy auta, natomiast fani sportowego brzmienia doceniÄ… specyficzny, chrapliwy dźwiÄ™k wydobywajÄ…cy siÄ™ z koÅ„cówek wydechu.
Podczas prac nad Megane R.S. 275 Trophy, specjaliÅ›ci z Renault poÅ‚Ä…czyli również siÅ‚y z firmÄ… Öhlins - jednym ze Å›wiatowych liderów w produkcji amortyzatorów. W efekcie opracowano regulowane amortyzatory „Öhlins Road&Track” ze stalowymi sprężynami, które można zamówić opcjonalnie. DopÅ‚aty nie wymaga za to zawieszenie typu Cup.
Rasowy charakter Megane R.S. 275 Trophy dodatkowo podkreÅ›lajÄ… takie elementy, jak specjalne oznakowanie „Trophy” na przedniej listwie i na bokach nadwozia oraz pasek z motywem szachownicy przy dolnych krawÄ™dziach drzwi przednich.
Z kolei wewnÄ…trz znalazÅ‚y siÄ™ fotele kubeÅ‚kowe Recaro z tapicerkÄ… skórzanÄ… Å‚Ä…czonÄ… z alcantarÄ… i czerwonymi przeszyciami, zdobiÄ…cymi również tylnÄ… kanapÄ™. PozostaÅ‚e sportowe ozdobniki to m.in. kierownica pokryta alcantarÄ… i przeszyta czerwonymi nićmi czy sportowa gaÅ‚ka dźwigni zmiany biegów.