Renault MÉGANE R.S. TROPHY-R jest wyposażone w 300-konny silnik, ten sam co Mégane R.S. Trophy, ale przewagę w osiągach zawdzięcza zmniejszeniu masy o 130 kg, lepszej aerodynamice oraz bardziej radykalnym zmianom w układzie jezdnym. Renault MÉGANE R.S. TROPHY-R znajdzie się na rynku pod koniec roku w limitowanej serii kilkuset egzemplarzy. Warto podkreślić, że Renault Sport współpracuje z najbardziej renomowanymi producentami podzespołów takimi jak: Akrapovič, Brembo, Bridgestone, Öhlins i Sabelt. 24 maja w Monako na imprezie towarzyszącej Grand Prix Formuły 1™ odbędzie się premiera samochodu. Za kierownicą zasiądą Daniel Ricciardo i Nico Hülkenberg, kierowcy Renault F1 Team.
Zgodnie z tradycją Renault Sport nowa generacja MÉGANE R.S. TROPHY-R zawdzięcza osiągi nie tylko dużej mocy silnika, gdyż jest to 300-konna jednostka, ta sama co w Mégane R.S. Trophy wprowadzonym na rynek na początku 2019 roku. MÉGANE R.S. TROPHY-R zostało opracowane jako samochód wyścigowy. Specjalny, mały zespół przygotował projekt w bardzo krótkim czasie. Skoncentrował się na trzech założeniach: maksymalnym zmniejszeniu masy samochodu o 130 kg (w porównaniu do Mégane R.S. Trophy bez opcji), dopracowaniu aerodynamiki i modyfikacjach układu jezdnego.
Wynik jest bezdyskusyjny - 5 kwietnia 2019 roku MÉGANE R.S. TROPHY-R ustanowiło nowy rekord w kategorii samochodów seryjnych z przednim napędem. Na legendarnej pętli Nordschleife toru Nürburgring, który jest wyrocznią dla wyczynów sportowych i cieszy się światową renomą, samochód pokonał 20,832 km i 73 zakręty północnej pętli w 07’40’’100.
Zmagania Mégane R.S. na „Ringu” trwają od 10 lat. Zapoczątkował je pierwszy rekord z 2008 roku osiągnięty w kategorii seryjnych samochodów z napędem na przednią oś. Wówczas Mégane R.S. R26.R pokonało okrążenie w 8’17’. Trzy lata później czas poprawił kierowca testowy Laurent Hurgon za kierownicą drugiej generacji Mégane R.S. w wersji Trophy (8’07’’97). W 2014 roku Trophy-R modelu Mégane III R.S. uzyskało po raz pierwszy rekordowy czas poniżej 8 minut (7’54’’36). Najnowsze MÉGANE R.S. TROPHY-R poprowadził ten sam kierowca, wyznaczając nowy rekord czasu. Tu już każda sekunda była coraz trudniejsza do zdobycia.
MÉGANE R.S. TROPHY-R znajdzie się w sprzedaży pod koniec 2019 roku w limitowanej serii kilkuset egzemplarzy.
Kierowcy Renault F1 Team Daniel Ricciardo i Nico Hülkenberg poprowadzą MÉGANE R.S. TROPHY-R podczas pierwszego, publicznego pokazu 24 maja 2019 roku, w piątek poprzedzający zawody Grand Prix Monako Formuły 1™.
Renault Sport nawiązało współpracę z wyjątkowymi partnerami - firmą Akrapovič przy opracowaniu układu wydechowego, z Brembo w zakresie hamulców, z firmą Bridgestone przy doborze opon, firmą Öhlins w zakresie amortyzatorów i z dostawcą foteli kubełkowych Sabelt.
Renault Sport – sportowe geny
Seryjne samochody sportowe Renault Sport korzystają ze 120-letniej tradycji i doświadczenia Renault w sporcie samochodowym i 40 lat startów w Formule 1®. Samochody Renault Sport są wyposażone w technologie wywodzące się bezpośrednio ze sportu wyczynowego, będące efektem szerokiej współpracy inżynierów z Renault Sport Cars i Renault Sport Racing. Renault Sport promuje idee sportu samochodowego podczas wszystkich imprez, które organizuje, takich jak R.S. Days.