Zaprezentowany w maju 1968 roku, najbardziej niekowencjonalny z modeli marki – poprzez swojÄ… karoseriÄ™ z tworzywa, kolory w stylu „pop” i skrajnÄ… prostotÄ™ konstrukcji – zrywaÅ‚ z dotychczasowymi kanonami kabrioletów. Niemal 48 lat później, Marka wskrzesiÅ‚a unikalnego ducha tego auta, konstruujÄ…c w 100% elektrycznego E-MÉHARI, który po raz pierwszy zostanie zaprezentowany publicznoÅ›ci w ramach Salonu. Dla odwiedzajÄ…cych bÄ™dzie to okazja do przeżycia prawdziwego „powrotu do przyszÅ‚oÅ›ci” !
Maj 1968 roku... Podczas gdy caÅ‚e pokolenie wychodzi na ulice Paryża walczyć o wiÄ™cej wolnoÅ›ci, CITROËN przedstawia wyprzedzajÄ…cy swojÄ… epokÄ™ rekreacyjny model Méhari. Ten nietypowy kabriolet, zbudowany na bazie pÅ‚yty podÅ‚ogowej Citroëna Dyane 6, na ówczesnych drogach robi wrażenie niezidentyfikowanego obiektu jeżdżącego. Nie bez powodu – jego zaskakujÄ…cy wyglÄ…d, tchnÄ…cy Å›wieżoÅ›ciÄ…, bezpretensjonalny i pozbawiony kompleksów, zrywa ze standardami tradycyjnych kabrioletów.
Wszechstronny, praktyczny i ekonomiczny CITROËN Méhari jest idealnym kompanem do wypadów nad morze dziÄ™ki swojemu pomysÅ‚owemu, wykonanemu z tworzywa ABS nadwoziu, które sprawiÅ‚o, że auto byÅ‚o znacznie lżejsze (525 kg), odporne na korozjÄ™ i można je byÅ‚o czyÅ›cić w caÅ‚oÅ›ci strumieniem wody. Ten maÅ‚y CITROËN, zdecydowanie odstajÄ…cy od innych aut, a przy tym przyjazny i sympatyczny dziÄ™ki moduÅ‚owej, przestronnej konstrukcji i kolorom nadwozia w stylu „pop”, z miejsca zyskaÅ‚ sobie ogromnÄ… popularność.
CITROËN Méhari, symbol swobody i prostego, beztroskiego stylu życia, szybko staÅ‚ siÄ™ fenomenem spoÅ‚ecznym. Auto zrobiÅ‚o nadzwyczajnÄ… karierÄ™ w filmach (w szczególnoÅ›ci w popularnej serii filmów Å»andarm z Saint-Tropez z Louisem de Funès w roli gÅ‚ównej) i na drogach na caÅ‚ym Å›wiecie (Rajd Liège-Dakar-Liège w 1969 r., Rajd Paryż-Kabul-Paryż w roku 1970, itd.). StaÅ‚o siÄ™ nawet wiernym towarzyszem armii francuskiej i żandarmerii narodowej.
CITROËN Méhari byÅ‚ produkowany przez niemal 20 lat, aż do 1987, powstalo 145 tys. sztuk modelu.
Blisko 30 lat po zakoÅ„czeniu tej sagi, Marka zdecydowaÅ‚a siÄ™ wskrzesić ducha tego ekscentrycznego auta, skoncentrowanego na zapewnieniu dobrego samopoczucia za kierownicÄ…. WÅ‚aÅ›nie dlatego CITROËN postanowiÅ‚ stworzyć nastÄ™pcÄ™ Méhari : E-MÉHARI. W nastÄ™pcy, który przejmuje wszystkie podstawowe cechy swojego poprzednika (4-miejscowy, nonszalancki kabriolet o moduÅ‚owej budowie, nadwozie z tworzywa z kabinÄ… caÅ‚kowicie zmywalnÄ… strumieniem wody, ostre kolory, itd.), wprowadzono akcent nowoczesnoÅ›ci w postaci w 100% elektrycznego zespoÅ‚u napÄ™dowego (akumulator trakcyjny LMP opracowany przez GrupÄ™ Bolloré), w peÅ‚ni zgodny z duchem i przeznaczeniem tego auta. W oczekiwaniu na jego wprowadzenie do sprzedaży na wiosnÄ™ br., odwiedzajÄ…cy Salon RETROMOBILE 2016 (od 3 do 7 lutego 2016 r. – Paris Expo Porte de Versailles) bÄ™dÄ… mieli okazjÄ™ zapoznać siÄ™ w ramach przedpremiery z CITROËNEM E-MÉHARI, przy okazji odkrywajÄ…c (ponownie) stojÄ…cego obok oryginalnego Citroëna Méhari. BÄ™dzie to okazja do przeżycia prawdziwego „powrotu do przyszÅ‚oÅ›ci” !
DziÄ™ki udziaÅ‚owi klubów kolekcjonerów-pasjonatów tej marki, na stoisku CITROËNA oprócz modelu Méhari zaprezentowane zostanÄ… inne legendarne modele CITROËNA, w szczególnoÅ›ci C6, symbol lat 30., Traction, kultowy model okresu przedwojennego, furgonetka 2 CV, która w tym roku bÄ™dzie Å›wiÄ™towaÅ‚a swoje 65-lecie czy też CX - flagowy model z lat 70-tych.