W Europie będzie to już szósta edycja tego konkursu, który co roku przyciąga coraz więcej młodych artystów. Dzięki inicjatywie marki Chevrolet mają oni szansę rozwijać swoją kreatywność, a także doskonalić umiejętności u boku profesjonalistów.
Uczestnicy konkursu będą mieli za zadanie stworzenie pracy nawiązującej do nowej kampanii marki Chevrolet „Make It Happen”, ukazującej ducha optymizmu i wykorzystania szans. Zgłoszone prace będą oceniane w czterech kategoriach przez znanych i cenionych artystów. Do grona jurorów zaproszono: Karolinę Zmarlak (Moda), Arkadiusza Jakubika (Film), Michała Łojewskiego (Sztuki Wizualne) oraz Katarzynę Sagatowską (Fotografia). Autorzy najciekawszych projektów będą mieli nie tylko szansę zaprezentować swoje prace na forum krajowym, ale i międzynarodowym, bowiem laureaci polskiej edycji konkursu walczyć będą o nagrodę główną w europejskiej rundzie finałowej.
„Chevrolet jest pod wrażeniem twórczości cyklicznie prezentowanej w konkursie Young Creative Chevrolet. Jesteśmy dumni z tego, że poprzez tę inicjatywę możemy wspierać wschodzących artystów i projektantów. Wnioskując z ostatnich pięciu edycji konkursu, możemy spodziewać się jeszcze bardziej kreatywnych prac w tegorocznej edycji Young Creative Chevrolet” — powiedział Wayne Brannon, prezes i dyrektor zarządzający Chevrolet Europe.
W 2011 roku w Young Creative Chevrolet wzięło udział 155 studentów z 22 krajów europejskich.
Termin nadsyłania zgłoszeń uczelni do udziału w konkursie upływa 31 stycznia 2012 r. Szczegóły dotyczące Young Creative Chevrolet są dostępne na stronie www.youngcreativechevrolet.eu
Patronami medialnymi wydarzenia są Digital Camera, artinfo.pl, students.pl, dlastudenta.pl oraz Radio Kampus.