Modele Seat Leon Cupra i Seat Leon Cupra 280 zostaÅ‚y wyposażone w 2-litrowy, turbodoÅ‚adowany silnik benzynowy TSI, produkujÄ…cy 265 KM w wersji Cupra i 280 KM w odmianie Cupra 280. Moment obrotowy jest wspólny dla obu aut i wynosi 350 Nm.
Cupra 280 z dwusprzÄ™gÅ‚owÄ… skrzyniÄ… DSG przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,7 sekundy, a odmiana z 6-biegowÄ… przekÅ‚adniÄ… rÄ™cznÄ… jest zaledwie o 0,1 sekundy wolniejsza. Podobna sytuacja ma miejsce w przypadku standardowej wersji sportowego Leona Cupra, który na sprint ze startu zatrzymanego do 100 km/h potrzebuje 5,8 sekundy (DSG) lub 5,9 sekundy (6-biegowy manual). PrÄ™dkość maksymalna obu modeli zostaÅ‚a elektronicznie ograniczona do 250 km/h, a Å›rednie zużycie paliwa utrzymuje siÄ™ na poziomie 6,4 litra/100 km w odmianach z rÄ™cznÄ… przekÅ‚adniÄ… i 6,6 litra/100 km w autach z DSG.
Z dużą mocÄ… silnika muszÄ… poradzić sobie koÅ‚a przedniej osi, przy czym z pomocÄ… przychodzi mechaniczna blokada dyferencjaÅ‚u i odpowiednio skonfigurowany system stabilizacji toru jazdy, który w razie potrzeby można caÅ‚kowicie wyÅ‚Ä…czyć. Samochody zostaÅ‚y również wyposażone w system dynamicznej kontroli zawieszenia DCC z trybem pracy Cupra. Jego aktywowanie utwardza amortyzatory, co daje wiÄ™kszÄ… kontrolÄ™ nad zachowaniem pojazdu podczas dynamicznej jazdy.
Nowy Seat Cupra jest o 55 kilogramów lżejszy od poprzednika i wyróżnia siÄ™ agresywnym pakietem spoilerów nadwozia, specjalnie zaprojektowanym dyfuzorem, podwójnymi koÅ„cówkami ukÅ‚adu wydechowego i 18-calowymi koÅ‚ami. Cupra 280 porusza siÄ™ na felgach o Å›rednicy 19 cali i zawiera dodatkowy „aero kit” z tylnym spoilerem.
Sprzedaż Seata Leona Cupra i Cupra 280 rozpocznie siÄ™ w marcu. W tym roku ma również pojawić siÄ™ wersja Cupra ST.