Za offroadową naturę Leona X-Perience odpowiada podwyższone o 15 mm zawieszenie, stały napęd 4x4 oraz sprzęgło Haldex piątej generacji. W normalnych warunkach większość mocy przenoszona jest na przednie koła, a w razie utraty przyczepności, w kilka milisekund uaktywnia się napęd na obie osie.
Samochód wyróżnia siÄ™ z zewnÄ…trz czarnymi listwami ochronnymi biegnÄ…cymi wokóÅ‚ dolnej części nadwozia, a także dużymi nadkolami mieszczÄ…cymi standardowe felgi w rozmiarze 17 cali lub opcjonalne obrÄ™cze 18-calowe.
W gamie bÄ™dÄ… oferowane silniki o mocy od 110 do 184 KM. Najmocniejszy, 184-konny diesel ze skrzyniÄ… DSG zapewnia przyspieszenie do „setki” w 7,1 s i prÄ™dkość maksymalnÄ… wynoszÄ…cÄ… 224 km/h. Jego Å›rednie zużycie paliwa to 4,9 l/100 km, a emisja CO2 – 129 g/km. Topowa odmiana benzynowa 1.8 TSI ma 180 KM, spalajÄ…c przy tym Å›rednio 6,6 l/100 km i emitujÄ…c 152 g CO2 na km.
Seat Leon X-Perience bÄ™dzie też wyposażony w najnowsze systemy bezpieczeÅ„stwa. Oprócz standardowego ESC, systemu automatycznego hamowania po kolizji czy elektronicznej blokady mechanizmu różnicowego XDS, producent oferuje w opcji przednie reflektory LED, aktywny tempomat ACC, system rozpoznawania zmÄ™czenia i asystenta pasa ruchu. Najmocniejsze wersje bÄ™dÄ… posiadaÅ‚y także ukÅ‚ad Seat Drive Profile z 4 profilami jazdy.
Seat Leon X-Perience zadebiutuje w salonach na początku przyszłego roku.