-
Po raz pierwszy w logistyce produkcji seryjnej w branży motoryzacyjnej, wdrożona zostaje zasada „towar-do-osoby”
-
CzÅ‚onek zarzÄ…du AUDI AG ds. produkcji Peter Kössler mówi: „Supermarket 2.0 i Audi Fleet Manager to niezwykle ważne etapy w tworzeniu przyszÅ‚oÅ›ciowej, inteligentnej logistyki”
-
Oprogramowanie pozwala na używanie w przyszÅ‚oÅ›ci różnych pojazdów AGV na tym samym obszarze
KiedyÅ›, zgodnie z zasadÄ… pobierania podzespoÅ‚ów „osoba-po-towar”, pracownicy podczas komisjonowania towarów pokonywali duże odlegÅ‚oÅ›ci, tracÄ…c przy tym czas. Projekt Supermarket 2.0 po raz pierwszy na szerszÄ… skalÄ™ umożliwia zastosowanie zasady "towar-do-osoby". Pojazdy AGV podjeżdżajÄ… pod kontenery z niezbÄ™dnymi komponentami i transportujÄ… je w odpowiedniej kolejnoÅ›ci do staÅ‚ego stanowiska komisjonowania. Na stanowisku tym natomiast, pracownik logistyki rozdziela odpowiednie podzespoÅ‚y na odpowiednie miejsca linii produkcyjnej. SterujÄ…ce tym procesem centralne oprogramowanie nosi nazwÄ™ Audi Fleet Manager. Zmiana zasad dostarczania spowodowaÅ‚a, że teraz regaÅ‚y magazynowe zajmujÄ… mniej miejsca i w ten sposób Audi w przyszÅ‚oÅ›ci bÄ™dzie w stanie zredukować przestrzeÅ„ magazynowÄ… o okoÅ‚o 25 procent.
„DziÄ™ki projektowi Supermarket 2.0 i dziÄ™ki oprogramowaniu Audi Fleet Manager, wkroczyliÅ›my w niezwykle ważny etap rozwoju inteligentnej logistyki przyszÅ‚oÅ›ci” – mówi Peter Kössler, czÅ‚onek zarzÄ…du AUDI AG odpowiedzialny za produkcjÄ™ i logistykÄ™. Duża różnorodność części i podzespoÅ‚ów oraz potrzeba poprawnego ich sekwencjonowania sprawia, że produkcja samochodów jest wyzwaniem dla scentralizowanego sterowania pojazdami automatycznymi AGV. Opracowany przez Audi we wÅ‚asnym zakresie Supermarket 2.0, jest wykorzystywany w procesie seryjnej produkcji w gÅ‚ównej fabryce czterech pierÅ›cieni w Ingolstadt. Obecnie oprogramowanie steruje jednoczeÅ›nie oÅ›mioma zautomatyzowanymi pojazdami AGV, a do koÅ„ca roku liczba ta wzroÅ›nie do 32.
RównoczeÅ›nie, eksperci AUDI AG oraz FAW-Volkswagen Automotive Company Ltd. z Foshan w Chinach, stworzyli podobny Supermarket 2.0. System ten zostaÅ‚ uruchomiony na poczÄ…tku 2020 roku w fabryce FAW-VW, która produkuje Audi A3, Audi Q2L, Audi Q2L e-tron oraz inne modele Grupy Volkswagen z przeznaczeniem na rynek chiÅ„ski. Tamtejsze rozwiÄ…zanie bazowaÅ‚o jednak na systemie AGV lokalnego producenta i zostaÅ‚o dostosowane do specyficznych wymagaÅ„ projektu Supermarket 2.0 oraz produkcji motoryzacyjnej.
Audi, już w roku 2015, jako pierwszy na Å›wiecie producent z branży motoryzacyjnej, na maÅ‚Ä… skalÄ™ przetestowaÅ‚o zasadÄ™ „towar-do-osoby”. Pojazdy AGV pomagaÅ‚y pracownikom odbierać instrukcje obsÅ‚ugi pojazdów. AGV używane obecnie w Supermarkecie 2.0 w Ingolstadt, mogÄ… transportować materiaÅ‚y o masie do jednej tony i poruszać siÄ™ z prÄ™dkoÅ›ciÄ… 1,5 m/sekundÄ™, co gwarantuje bezpieczeÅ„stwo pracowników. MiÄ™dzy innymi dziÄ™ki systemowi Supermarket 2.0, Audi zostaÅ‚o pionierem innowacji w Grupie Volkswagen. StÄ…d Grupa planuje wykorzystanie tego rozwiÄ…zania również w innych fabrykach Audi oraz na potrzeby innych marek Grupy.
Audi Fleet Manager w przyszÅ‚oÅ›ci oferowaÅ‚ bÄ™dzie jeszcze inne korzyÅ›ci. Każdy producent pojazdów AGV używa wÅ‚asnego oprogramowania sterujÄ…cego, co oznacza, że różne pojazdy nie mogÄ… siÄ™ ze sobÄ… komunikować. By zapobiegać kolizjom, potrzebujÄ… oddzielnych, wÅ‚asnych szlaków komunikacyjnych. Jednak pojazdy różnych producentów dobrze siÄ™ uzupeÅ‚niajÄ… – każdy ma swoje zalety. W zwiÄ…zku z tym, Audi szukaÅ‚o rozwiÄ…zania, w którym pojazdy te mogÅ‚yby jednoczeÅ›nie pracować na tym samym obszarze. Supermarket 2.0 i jego centralne oprogramowanie w przyszÅ‚oÅ›ci rozwiążą ten problem.