Toyota Mirai, pierwszy zbudowany od podstaw, seryjny samochód na ogniwa paliwowe, tylko w tym roku uzyskaÅ‚ sprzedaż ponad 1100 egzemplarzy. Nowatorski sedan jest już dostÄ™pny w Europie, Stanach Zjednoczonych i Japonii, zaÅ› jego wprowadzeniem na rynek interesujÄ… siÄ™ także m.in. Kanada, Australia, Chiny i Zjednoczone Emiraty Arabskie. JednoczeÅ›nie Toyota wspiera budowÄ™ stacji tankowania wodoru, Å›ciÅ›le wspóÅ‚pracujÄ…c z producentami tego gazu oraz z wÅ‚adzami publicznymi w wielu miejscach na Å›wiecie.
Ranking „Change the World” magazynu Fortune zostaÅ‚ opracowany po raz trzeci. W jego pierwszej edycji z 2015 roku Toyota zajęła 3. miejsce za sukces samochodów hybrydowych. Badanie jest przeprowadzane zgodnie z dewizÄ… „doing well by doing good” (robić dobre interesy dziÄ™ki czynieniu dobra). ZnajdujÄ… w nim swoje miejsce najwiÄ™ksi innowatorzy, którzy przyczyniajÄ… siÄ™ do postÄ™pu poprzez rozwiÄ…zywanie najpilniejszych problemów Å›wiata, a pomoc spoÅ‚eczeÅ„stwu i ochrona Å›rodowiska sÄ… fundamentem ich strategii rozwoju.
Wysokie 8. miejsce eksperci przyznali producentowi Mirai za wodorowÄ… strategiÄ™, która ma spowodować znacznÄ… redukcjÄ™ emisji dwutlenku wÄ™gla. PodkreÅ›lili sukces sprzedażowy Mirai, który w ciÄ…gu zaledwie 2 lat kupiÅ‚o na Å›wiecie już ponad 2000 osób, a do koÅ„ca 2017 roku Å‚Ä…czna sprzedaż modelu osiÄ…gnie wynik 4000 aut. Analitycy docenili także zaangażowanie Toyoty w rozbudowÄ™ infrastruktury wodorowej, która przyczyni siÄ™ do rozpowszechnienia technologii ogniw paliwowych w wielu różnych dziedzinach gospodarki. W swoim komentarzu autorzy rankingu zwrócili uwagÄ™, że to Toyota wprowadziÅ‚a do gÅ‚ównego nurtu motoryzacji ekologiczne technologie i spowodowaÅ‚a, że kierowcy przyzwyczaili siÄ™ do samochodów z niekonwencjonalnym napÄ™dem. Co wiÄ™cej, Toyota pracuje nad bateriami z elektrolitem w staÅ‚ym stanie skupienia, „Å›wiÄ™tym gralem”, który radykalnie zwiÄ™kszy zasiÄ™g i bezpieczeÅ„stwo samochodów elektrycznych. Toyota zamierza skomercjalizować tÄ™ technologiÄ™ w ciÄ…gu najbliższych kilku lat – czytamy w komentarzu Fortune.
„Magazyn Fortune uznaÅ‚ ToyotÄ™ za jednego z gÅ‚ównych promotorów postÄ™pu na Å›wiecie, z czego nasza firma jest bardzo dumna” – powiedziaÅ‚ Jim Lentz, CEO toyota Motor North America. – „Jako jeden z najwiÄ™kszych globalnych producentów samochodów, Toyota ma wyjÄ…tkowe możliwoÅ›ci ksztaÅ‚towania motoryzacji przyszÅ‚oÅ›ci. Mirai, samochód na wodorowe ogniwa paliwowe, to sposób na pozytywnÄ… zmianÄ™ i na przyszÅ‚ość zorientowanÄ… na równowagÄ™ miÄ™dzy potrzebami ludzkoÅ›ci i ochronÄ… Å›rodowiska”.
Ranking „Change the World” powstaÅ‚ we wspóÅ‚pracy z FSG, Shared Value Initiative i profesorem Michaelem E. Porterem z Harvard Business School. FSG jest firmÄ… konsultingowÄ… non-profit, wspierajÄ…cÄ… podmioty dążące do pozytywnych zmian na Å›wiecie. Shared Value Initiative to Å›wiatowe stowarzyszenie organizacji poszukujÄ…cych biznesowych rozwiÄ…zaÅ„ problemów spoÅ‚ecznych. Ranking opiera siÄ™ na ocenie przedsiÄ™biorstw pod wzglÄ™dem 3 kryteriów: mierzalnego wpÅ‚ywu spoÅ‚ecznego, wyników biznesowych i stopnia innowacyjnoÅ›ci.
PeÅ‚ny ranking „Change the World” jest dostÄ™pny na stronie magazynu Fortune:
http://fortune.com/change-the-world