• e-up! z cenÄ… 101.790 zÅ‚ należy do najtaÅ„szych samochodów elektrycznych oferowanych na polskim rynku
• Wyposażenie seryjne e-up!a obejmuje m.in. systemy poprawiajÄ…ce bezpieczeÅ„stwo i automatycznÄ… klimatyzacjÄ™
• 82-konny silnik zapewnia autu dobrÄ… dynamikÄ™ w mieÅ›cie
• Już w tym roku zadebiutuje pierwszy model z nowej rodziny aut elektrycznych – kompaktowy ID.
Wysoka wydajność e-up!a to efekt, miÄ™dzy innymi, bardzo dobrej aerodynamiki ze wspóÅ‚czynnikiem oporu powietrza wynoszÄ…cym jedynie 0,308 oraz zoptymalizowanego oporu toczenia i systemu rekuperacji o wysokiej skutecznoÅ›ci. Do napÄ™du auta sÅ‚uży silnik elektryczny o mocy 60 kW (82 KM), który energiÄ™ czerpie z baterii litowo-jonowej umieszczonej w podÅ‚odze miÄ™dzy osiami samochodu. Moment obrotowy jest przenoszony na przednie koÅ‚a za poÅ›rednictwem 1-biegowej przekÅ‚adni.
ZasiÄ™g e-up!a – w zależnoÅ›ci od stylu jazdy – wynosi miÄ™dzy 120 a 160 kilometrów. WedÅ‚ug nowej normy WLTP zasiÄ™g w cyklu mieszanym okreÅ›lono na 134 km. Szczególnie w mieÅ›cie i dla wiÄ™kszoÅ›ci osób dojeżdżajÄ…cych do pracy jest on wystarczajÄ…cy. Z danych statystycznych wynika, że – na przykÅ‚ad w Niemczech – prawie 80 procent kierowców przejeżdża dziennie mniej niż 50 kilometrów. Na zasiÄ™g e-up!a spory wpÅ‚yw może mieć kierowca, który do wyboru ma aż pięć stopni rekuperacji. W najmocniejszym do poruszania siÄ™ e-up!em wystarcza jeden pedaÅ‚ – hamowanie po odjÄ™ciu pedaÅ‚u przyspieszenia jest na tyle mocne, że przewidujÄ…cy kierowcy praktycznie nie muszÄ… korzystać z pedaÅ‚u hamulca, aby zatrzymać samochód. Do 60 km/h miejski elektryczny Volkswagen przyspiesza w 4,9 sekundy. Na przyspieszenie do 100 km/h potrzebuje 12,4 sekundy. PrÄ™dkość maksymalna auta zostaÅ‚a ograniczona do 130 km/h, aby nie miaÅ‚a ona zbyt dużego wpÅ‚ywu na zasiÄ™g.
Z wykorzystaniem Wallboxa lub Å‚adowarki typu Carport, o prÄ…dzie Å‚adowania o mocy 3,6 kW, czas Å‚adowania baterii wynosi sześć godzin. e-up! jest również przystosowany do Å‚adowania prÄ…dem staÅ‚ym (DC) przez zÅ‚Ä…cze CCS (Combined Charging System). W tym przypadku specjalne stacje Å‚adowania prÄ…dem o mocy 40 kW Å‚adujÄ… bateriÄ™ do 80 procent w ciÄ…gu zaledwie 30 minut.
Volkswagen e-up! jest zarówno jednym z najtaÅ„szych samochodów elektrycznych oferowanych na polskim rynku, jak i jednym z najtaÅ„szych w eksploatacji. Nie tylko z uwagi na bardzo niski koszt przejechania 100 km, ale również ze wzglÄ™du na darmowy pakiet przeglÄ…dów. DziÄ™ki temu przez 48 miesiÄ™cy lub do przebiegu 120 tys. km nabywcy nie ponoszÄ… kosztów obowiÄ…zkowych przeglÄ…dów serwisowych elektrycznego miejskiego up!a.
„Samochody elektryczne taniejÄ… i ten trend bÄ™dzie siÄ™ utrzymywaÅ‚. DoskonaÅ‚ym przykÅ‚adem jest elektryczny up!, który dziÅ› kosztuje ponad 15.000 zÅ‚ mniej niż w minionym roku. Podobnie bÄ™dzie z autami z wyższych segmentów. Kompaktowy model ID. – samochód elektryczny nowej generacji, który zadebiutuje w drugiej poÅ‚owie tego roku, mimo bardziej pojemnej baterii bÄ™dzie zdecydowanie taÅ„szy od obecnego e-Golfa. Volkswagen zamierza sprzedawać samochody elektryczne milionom osób, a nie tylko milionerom. Atrakcyjna oferta, niskie koszty eksploatacji i rozwijajÄ…ca siÄ™ infrastruktura przyczyniÄ… siÄ™ do realizacji tego planu.” – skomentowaÅ‚ Tomasz Tonder, PR Manager marki Volkswagen.
DziÄ™ki modelom z rodziny ID. Volkswagen w peÅ‚ni wykorzysta możliwoÅ›ci, które samochody elektryczne potrafiÄ… zapewnić pod wzglÄ™dem zasiÄ™gu, przestronnoÅ›ci wnÄ™trza i dynamiki jazdy. Oferta bÄ™dzie na tyle atrakcyjna, że – wedÅ‚ug zaÅ‚ożeÅ„ Volkswagena – roczna sprzedaż modeli z rodziny ID. przekroczy milion egzemplarzy już w 2025 roku.