Po raz pierwszy w ciÄ…gu dwunastu miesiÄ™cy koncern sprzedaÅ‚ 9,07 mln samochodów (2011: 8,16; +11,2 procent)*. GrudzieÅ„ koncern zamknÄ…Å‚ wzrostem liczby sprzedanych aut o 20,7 procent (784.300 sztuk; grudzieÅ„ 2011: 649.700 sztuk)*. W Polsce zarejestrowano 64.171 aut, co oznacza, że wiÄ™cej niż co piÄ…ty rejestrowany samochód należaÅ‚ do koncernu Volkswagen, a pierwsze dwa miejsca na polskim rynku należą do Skody i Volkswagena.
Prezes ZarzÄ…du Volkswagen AG, prof. dr Martin Winterkorn powiedziaÅ‚: „Koncern Volkswagen doskonale rozwinÄ…Å‚ siÄ™ w trudnych warunkach. Rok 2012 byÅ‚ najlepszym rokiem w historii pod wzglÄ™dem sprzedaży. Z naszÄ… StrategiÄ… 2018 po raz kolejny zrobiliÅ›my wyraźny krok na przód. Przed nami duże wyzwania. Koncern Volkswagen speÅ‚niÅ‚ wszystkie warunki, aby stawić im czoÅ‚a i odgrywać wiodÄ…cÄ… rolÄ™ na Å›wiatowych rynkach.”
CzÅ‚onek ZarzÄ…du koncernu ds. sprzedaży Christian Klingler dodaÅ‚: „Wszystkie marki naszego koncernu wniosÅ‚y swój wkÅ‚ad w bardzo dobre wyniki sprzedaży w 2012 roku. To doskonaÅ‚e osiÄ…gniÄ™cie zespoÅ‚owe. Jednak nadal patrzymy uważnie w przyszÅ‚ość, ponieważ utrzymujÄ…ca siÄ™ niepewna sytuacja, przede wszystkim w Europie Zachodniej, bÄ™dzie nam nadal towarzyszyć w bieżącym roku. Rynki pozostanÄ… wymagajÄ…ce, konkurencja nasili siÄ™.”
Sprzedaż w ciągu roku kształtowała się zadowalająco przede wszystkim na kontynencie amerykańskim i wzrosła na koniec roku o 26,2 procent do 841.500 aut (2011: 666.800). Z tego 596.100 sztuk (2011: 444.200, +34,2 procent) przypadło na rynek USA.
„Dla koncernu Volkswagen, USA sÄ… jednym z gÅ‚ównych rynków na drodze do realizacji naszej Strategii 2018. Volkswagen Group of America chce siÄ™ rozwijać i razem z Porsche Cars North America przekazać w tym roku klientom znacznie ponad 600.000 samochodów” – powiedziaÅ‚ Winterkorn przed tegorocznym Motor Show w Detroit.
W tym samym okresie koncern Volkswagen sprzedaÅ‚ w regionie Ameryki PoÅ‚udniowej 1,01 mln pojazdów (2011: 0,93; + 8,2 procent), z czego 780.200 (2011: 704.700; + 10,7 procent) odebrali klienci z Brazylii.
Także w regionie Azji i Pacyfiku znacznie wzrosÅ‚a wielkość sprzedaży pojazdów koncernu. Po raz pierwszy nabywców znalazÅ‚o ponad trzy miliony samochodów (3,17 mln) w ciÄ…gu jednego roku (2011: 2,57 mln; + 23,3 procent) . Na Chiny – najwiÄ™kszy pojedynczy rynek w regionie – przypadÅ‚o 2,81 mln sztuk (2011: 2,26; +24,5 procent). W Indiach sprzedaż wzrosÅ‚a o 2,1 procent do 114.100 samochodów (2011: 111.700).
Mimo utrzymujÄ…cej siÄ™ trudnej sytuacji na poÅ‚udniowoeuropejskich rynkach, koncernowi Volkswagen udaÅ‚o siÄ™ utrzymać sprzedaż w caÅ‚ej Europie na stabilnym poziomie. Klienci nabyli 3,67 mln pojazdów (2011: 3,68 mln; - 0,3 procent). W Europie Zachodniej (bez Niemiec) najwiÄ™kszy europejski producent samochodów sprzedaÅ‚ 1,85 mln aut (2011: 1,98; -6,5 procent). Na niemieckim rynku sprzedaż wzrosÅ‚a do 1,18 mln pojazdów (2011: 1,15 mln; +1,9 procent). Znaczny wzrost obserwowany jest nadal w Europie Åšrodkowej i Wschodniej, gdzie klienci odebrali 644.300 samochodów (2011: 547.800; +17,6 procent). Na najwiÄ™kszy rynek w regionie – RosjÄ™ – przypadÅ‚o 317.700 sztuk (2011: 229.000; +38,8 procent).
W Polsce nowych wÅ‚aÅ›cicieli znalazÅ‚o 64.171 aut Volkswagen, Audi, Skoda, Porsche oraz Volkswagen Samochody Użytkowe, czyli marek należących dziÅ› do Volkswagen Group Polska (oznacza to wzrost o 6,5 procent w porównaniu z rokiem 2011 - 60.255 aut). WiÄ™cej niż co piÄ…te auto wyjeżdżajÄ…ce z salonu w naszym kraju należaÅ‚o do koncernu Volkswagen, a dwa pierwsze miejsca pod wzglÄ™dem rejestracji należą do Skody i Volkswagena.