W poniedziaÅ‚ek, 7 wrzeÅ›nia, firma ogÅ‚osiÅ‚a przejÄ™cie dużej szwedzkiej sieci dealerskiej Upplands Motor. Obecnie trwa oczekiwanie na stosowne zezwolenia ze strony paÅ„stwowej. Volvo Cars planuje także przejÄ™cie kolejnej sieci salonów – Bra Bil. Docelowo te dwie firmy majÄ… zostać poÅ‚Ä…czone i przemianowane na Volvo Bil.
To dziaÅ‚anie ma charakter pilotażowy. Volvo Cars rozpoczyna przeksztaÅ‚canie swojego modelu dystrybucji od rynku macierzystego, dostosowujÄ…c siÄ™ do technologicznych trendów sprzedaży. Firma chce by kanaÅ‚ sprzedaży online i offline wspóÅ‚graÅ‚y ze sobÄ… i byÅ‚y w peÅ‚ni zintegrowane. NowÄ… strategiÄ™ sprzedaży marka chce wprowadzać na caÅ‚ym Å›wiecie wraz ze swoimi partnerami handlowymi. Operacja przejÄ™cia znaczÄ…cej części rodzinnego rynku, gdzie Volvo Cars ma niezwykle silnÄ… pozycjÄ™, ma pomóc w wypracowaniu optymalnego modelu biznesowego w przyszÅ‚oÅ›ci.
Przedstawiciele Volvo Cars wierzÄ…, że klienci chcÄ… w nowoczesny i bezproblemowy sposób kupować i serwisować swoje samochody. Taki model dziaÅ‚ania oferuje wiele branż spoza motoryzacji, z których wszyscy korzystamy. Tradycyjny model sprzedaży aut dziaÅ‚aÅ‚ przez kilkadziesiÄ…t lat. Volvo jako wiodÄ…ca marka samochodowa w Szwecji uznaÅ‚o, że czas dostosować sprzedaż, by sprostać oczekiwaniom klientów w nadchodzÄ…cej przyszÅ‚oÅ›ci.
Klienci Volvo Cars już wkrótce bÄ™dÄ… mogli znacznie Å‚atwiej przeÅ‚Ä…czać siÄ™ pomiÄ™dzy kanaÅ‚em offline i online podczas swojej Å›cieżki zakupu. Coraz wiÄ™ksza część tego procesu ma siÄ™ odbywać online – czyli szybciej, taniej i wygodniej. Naturalnie nadal każdy zainteresowany bÄ™dzie mógÅ‚ odwiedzić salon, by sprawdzić osobiÅ›cie wymarzony samochód.
Chodzi o wspólnÄ… zmianÄ™. Fizyczny sprzedawca i możliwość nawiÄ…zania kontaktu przez konsumentów z zaangażowanym i wykwalifikowanym personelem Volvo pozostajÄ… kluczowe dla naszej przyszÅ‚oÅ›ci. Zależy nam na poprawie doÅ›wiadczeÅ„ klientów poprzez Å›cisÅ‚Ä… wspóÅ‚pracÄ™ – razem z naszymi partnerami handlowymi – powiedziaÅ‚ Björn Annwall, szef regionu EMEA w Volvo Cars.
Ponieważ Å›wiat wokóÅ‚ nas szybko siÄ™ zmienia, a konsumenci wchodzÄ… w interakcjÄ™ z markÄ… Volvo na jeszcze wiÄ™cej sposobów, musimy upewnić siÄ™, że każda interakcja wpÅ‚ywa korzystnie na ich doÅ›wiadczenie naszej marki – mówi Lex Kerssemakers, szef operacji handlowych w Volvo Cars.
To klucz do naszej komercyjnej transformacji i odpowiedź, dlaczego skupiamy siÄ™ na pÅ‚ynnej interakcji miÄ™dzy online i offline. Dzisiejsza inwestycja to kolejny kamieÅ„ milowy, ponieważ wspólnie z naszymi partnerami handlowymi tworzymy nowoczesne, spersonalizowane doÅ›wiadczenia klientów.
PrzejÄ™cie przez Volvo Cars Upplands Motor nie dotyczy salonów Mercedes-Benz należących do tej sieci, które pozostanÄ… w rÄ™kach obecnego wÅ‚aÅ›ciciela.