DziÄ™ki szybkim poÅ‚Ä…czeniom internetowym, wymiana cyfrowych danych pomiÄ™dzy krajami, czy kontynentami, staÅ‚a siÄ™ codziennoÅ›ciÄ…. Również AUDI AG do swojej komunikacji w coraz wiÄ™kszym stopniu wykorzystuje kanaÅ‚y cyfrowe. Kolejnym formatem online proponowanym przez cztery pierÅ›cienie, a który okazaÅ‚ siÄ™ sukcesem, jest „Audi TechTalk”. W pierwszej moderowanej sesji panelu ekspertów, dziennikarze z caÅ‚ego Å›wiata zagÅ‚Ä™bili siÄ™ w tematykÄ™ Å‚adowania samochodów elektrycznych. TreÅ›ci przedstawiane tu przez inżynierów Audi otrzymaÅ‚y wsparcie w postaci eksponatów i multimedialnych prezentacji. W nastÄ™pujÄ…cej później sesji pytaÅ„ i odpowiedzi na żywo, uczestniczÄ…ce w niej zespoÅ‚y redakcyjne mogÅ‚y indywidualnie pogÅ‚Ä™biać swojÄ… wiedzÄ™. Kolejne spotkania „TechTalk” bÄ™dÄ… miaÅ‚y miejsce w ciÄ…gu najbliższych miesiÄ™cy.
„Nowe, kreatywne formaty komunikacji pozwalajÄ… nam na cyfrowÄ… interakcjÄ™ ze Å›wiatem mediów” - mówi Jörg Lindberg z dziaÅ‚u komunikacji produktu, techniki i sportów motorowych AUDI AG. „ZwÅ‚aszcza w obliczu ograniczeÅ„ w kontaktach i podróżach w ostatnich miesiÄ…cach, potencjaÅ‚ skutecznej i bezpoÅ›redniej wymiany informacji oferowany przez takie formaty multimedialne jak „TechTalk” staÅ‚ siÄ™ oczywisty. Najlepszym tego przykÅ‚adem jest wirtualna premiera nowego A3, którÄ… zorganizowaliÅ›my w zwiÄ…zku z odwoÅ‚aniem tegorocznej Wystawy Motoryzacyjnej w Genewie.”
Oprócz wymiany informacji, platformy skupiajÄ… siÄ™ również na aspekcie zdobywania doÅ›wiadczeÅ„. O tym, że cyfrowy Å›wiat żyje, decydujÄ… wyjÄ…tkowe spostrzeżenia uczestników, treÅ›ci multimedialne i możliwość interakcji.
„Åšwiat mobilnoÅ›ci siÄ™ zmienia, a jednoczeÅ›nie nowoczesne technologie stajÄ… siÄ™ coraz bardziej zÅ‚ożone. Naszym celem jest ciÄ…gÅ‚e udoskonalanie naszych multimedialnych prezentacji, w myÅ›l naczelnego hasÅ‚a Audi ‘Vorsprung durch Technik – Przewaga dziÄ™ki technice’ – podkreÅ›la Peter Oberndorfer, szef komunikacji odpowiedzialny za serwisy redakcyjne i wydarzenia medialne. „#LiveOnDrive, z okoÅ‚o 40 milionami kontaktów, jest kolejnym imponujÄ…cym dowodem na to, że tak innowacyjna oferta spotyka siÄ™ z pozytywnym odbiorem. Planujemy wykorzystać te doÅ›wiadczenia również w innych nowatorskich formatach - od wirtualnych wydarzeÅ„, po multimedialne komunikaty prasowe".
W premierowym odcinku #LiveOnDrive, profesjonalny kierowca wyÅ›cigowy Audi oraz ekspert motoryzacyjny majÄ…cy swój kanaÅ‚ na YouTube, zasiedli za kierownicÄ… Audi RS 5 na torze testowym Audi Sport w Neuburgu. Obaj odpowiedzieli potem – w bezpoÅ›redniej, streamingowanej rozmowie - na pytania zadane przez spoÅ‚ecznoÅ›ci Facebooka i YouTube. Dodatkowo, by zrobić indywidualne zdjÄ™cia lub nagrania wideo, dziennikarze mogli "zdalnie sterować" samochodem za poÅ›rednictwem kamery na czacie. WiedzÄ™ ogólnÄ… przekazaÅ‚ im Rolf Michl, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Audi Sport GmbH.
Cyfrowa oferta komunikatorów, dziÄ™ki którym bÄ™dzie można oglÄ…dać prezentacje modelowe, bÄ™dzie nadal rosÅ‚a, na przykÅ‚ad dziÄ™ki tzw. Online Sneak Previews. Jeszcze przed oficjalnÄ… prezentacjÄ…, wybrani dziennikarze z caÅ‚ego Å›wiata otrzymajÄ… wstÄ™pne informacje o nowym modelu, a podczas sesji pytaÅ„ i odpowiedzi w czasie rzeczywistym, otrzymajÄ… odpowiedzi ekspertów Audi.
DoskonaÅ‚ym przykÅ‚adem zastosowania cyfrowych narzÄ™dzi komunikacji jest również funkcjonujÄ…cy na polskim rynku, na stronie www.audi.pl, cykl pt. „Audi Ekspert prezentuje”, w którym na krótkich filmach ekspert czterech pierÅ›cieni dr Grzegorz Laskowski opowiada o poszczególnych modelach Audi.
Sprawdzonym już formatem jest program „What’s up, Audi”, który z zupeÅ‚nie innej perspektywy prezentuje najważniejsze dla czterech pierÅ›cieni tematy. Jak wskazujÄ… badania, oglÄ…dajÄ… go liderzy opinii zarówno ze Å›wiata mediów, jak i ze spoÅ‚ecznoÅ›ci internetowych.
W ostatnim czasie do oferty cyfrowej komunikacji Audi dodano też wirtualne wycieczki na żywo po fabryce. DoÅ›wiadczeni przewodnicy wycieczek witajÄ… "goÅ›ci" online i moderujÄ… transmisjÄ™ na żywo ze studia. Pierwsze dwa programy „Audi na żywo w fabryce w Ingolstadt” (wersje jÄ™zykowe: niemiecka i angielska) oraz "Insight Audi Design" (wersje jÄ™zykowe: niemiecka i angielska), od 24 czerwca bÄ™dÄ… dostÄ™pne na stronie Audi.Stream. Również w tym formacie kluczowÄ… rolÄ™ odgrywa interakcja z użytkownikami: wycieczki sÄ… dostosowane do życzeÅ„ i zainteresowaÅ„ uczestników, a przewodnicy na żywo i od razu odpowiadajÄ… na ich pytania.
Więcej informacji: