Wszystkie wskaźniki zyskowności takie, jak przychód operacyjny (+93%), zwykły (+46%) oraz netto (+71%) osiągnęły w pierwszym kwartale rekordowe wartości a wolumen sprzedaży wzrósł o 4%.
1. 1. Wyniki operacyjne za pierwszy kwartał podatkowy 2014 roku
1. Ogólny przegląd wyników
Firma MMC zanotowała skonsolidowaną sprzedaż netto o wartości 513,8 miliarda jenów za okres 1Q FY2014 (1.04.2014 – 30.06.2014), co oznacza wzrost o 25% lub 104,4 miliarda jenów w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku podatkowego.
Firma MMC odnotowała przychód operacyjny o wartości 31 miliardów jenów, co oznacza wzrost o 93% lub 15 miliardów jenów w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku podatkowego. Ów wzrost należy przypisać bogatszej ofercie modelowej, konsekwentnej polityce obniżania kosztów oraz korzystnej sytuacji na rynku walutowym.
Pozostałe wyniki to przychód zwykły o wartości 32,6 miliarda jenów, co oznacza wzrost o 46% lub 10,3 miliarda jenów rok do roku, oraz przychód netto równy 28,2 miliarda jenów, czyli wzrost o 71% lub 11,8 miliarda jenów rok do roku. Wszystkie wskaźniki zyskowności takie, jak przychód operacyjny, zwykły oraz netto osiągnęły w pierwszym kwartale rekordowe wartości. W szczególności warto podkreślić, iż przychód operacyjny za ww. okres piąty rok z rzędu notuje wzrost w pierwszym kwartale.
2. Wolumen sprzedaży (detalicznej)
Łączny wolumen sprzedaży detalicznej za pierwszy kwartał podatkowy wyniósł 258 tys. sztuk, czyli wzrósł o 4% lub 9000 sztuk w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku podatkowego. Wolumeny sprzedaży w poszczególnych regionach prezentowały się następująco:
Japonia: Wolumen sprzedaży osiągnął w badanym okresie wartość 27 tys. sztuk, co oznacza zniżkę o 2% lub 1000 sztuk rok do roku. Mimo iż sprzedaż modeli minicar utrzymała się na tym samym poziomie, co w analogicznym okresie roku ubiegłego, spadek sprzedaży zarejestrowanych pojazdów w porównaniu rok do roku miał negatywny wpływ na łączne wyniki w tym regionie.
Ameryka Północna: Wolumen sprzedaży osiągnął w badanym okresie wartość 28 tys. sztuk, co oznacza zwyżkę o 22% lub 5000 sztuk rok do roku. Kluczowe były tu dobre wyniki sprzedaży nowej generacji SUV-a Outlander i kompaktowego modelu Mirage (Space Star) w USA oraz modelu Outlander Sport (ASX). Dwa pierwsze pojazdy zadebiutowały na rynku w roku podatkowym 2013.
Europa: Łączny wolumen sprzedaży osiągnął w badanym okresie wartość 52 tys. sztuk, co oznacza zwyżkę o 11% lub 5000 sztuk rok do roku, którą napędziła premiera modelu Outlander PHEV.
Azja: Wolumen sprzedaży osiągnął wartość 84 tys. sztuk, co oznacza zwyżkę o 3% lub 3000 sztuk rok do roku. Niższa sprzedaż w Tajlandii była splotem kilku czynników, głównie mniejszego zainteresowania nowymi pojazdami spowodowanego zakończeniem rządowego programu dopłat w grudniu 2012 roku, a także niestabilną sytuacją polityczną wywołaną zamachem stanu. Jednak na rynku chińskim zanotowano niewiarygodny wzrost sprzedaży, głównie za sprawą dobrych wyników GAC Mitsubishi Motors, które miały pozytywny wpływ na globalne wyniki w regionie.
Pozostałe regiony:Wolumen sprzedaży osiągnął wartość 67 tys. sztuk, co oznacza spadek o 4% lub 3000 sztuk rok do roku. Zwyżki sprzedaży na Bliskim Wschodzie oraz w Afryce nie zdołały zrównoważyć spadków w Australii i Ameryce Łacińskiej, co przyczyniło się do globalnej zniżki sprzedaży w tym regionie.
2. Prognozy na rok podatkowy 2014
Firma Mitsubishi Motors Corporation zdecydowała się nie wprowadzać zmian w skonsolidowanych prognozach przedstawionych 24 kwietnia 2014 roku, zarówno tych dotyczących pierwszego półrocza jak i całego roku podatkowego 2014.
Uwaga dotycząca prognoz:
Wszystkie zawarte powyżej prognozy, inne niż oparte na faktach historycznych, zawierają przewidywane scenariusze zdarzeń powstałe w oparciu o aktualne prognozy, przewidywania, cele, plany oraz wyliczenia szacunkowe Mitsubishi Motors Corporation. Wszystkie prognozowane wartości zostały wyliczone lub uzyskane na podstawie konkretnych przypuszczeń. Prognozy zawsze obarczone są ryzykiem, a szereg czynników może mieć wpływ na to, iż rzeczywiste wartości i wyniki będą różne od szacunkowych. Istotne czynniki to między innymi:
·Odmienny, rzeczywisty stopień realizacji celów lub działania opisanego w tej publikacji;
·Zmiany stóp procentowych, kursu wymiany walut lub cen ropy naftowej;
·Zmiany przepisów i wymogów prawa, polityki władz; oraz
·Lokalne i/lub globalne zmiany socjoekonomiczne.
Potencjalne ryzyko nie ogranicza się jedynie do czynników wymienionych powyżej, a na firmie Mitsubishi Motors Corporation nie ciąży żaden obowiązek aktualizacji danych zawartych w tej publikacji, aby odzwierciedlały one przyszły rozwój wydarzeń. Jeśli są Państwo zainteresowani inwestowaniem w firmę Mitsubishi Motors Corporation, ostateczną decyzję inwestycyjną podejmują Państwo na własne ryzyko, po uwzględnieniu zawartych powyżej informacji. Należy również mieć na uwadze, że firma Mitsubishi Motors Corporation ani żaden inny podmiot dostarczający danych i informacji nie ponosi prawnej odpowiedzialności za szkody powstałe w wyniku inwestycji poczynionych przez Państwa w firmę Mitsubishi Motors Corporation w oparciu o dane i informacje zawarte w powyższej publikacji.