Koncern zanotował dotąd łącznie na całym świecie obroty w wysokości 37,7 mld euro (w 2011 r.: 32,4 mld), wyższe o 16,3 procent. Zysk operacyjny przedsiębiorstwa zwiększył się o 6,1 procent i osiągnął wartość 4,2 mld euro (w 2011 r.: 4,0 mld), co daje operacyjny zwrot ze sprzedaży w wysokości 11,2 procent (2011 r.: 12,2 procent).
Przy okazji publikacji sprawozdania zarzÄ…du za trzeci kwartaÅ‚, Axel Strotbek, czÅ‚onek ZarzÄ…du Audi AG ds. Finansów i Organizacji, powiedziaÅ‚: „Po trzech kwartaÅ‚ach nadal zdecydowanie zmierzamy do celu zaÅ‚ożonego na ten rok.“ W roku 2012 producent chce sprzedać ponad 1,4 mln pojazdów. By osiÄ…gnąć taki wynik, obroty muszÄ… wzrosnąć, a wartość wyniku operacyjnego osiÄ…gnąć poziom roku ubiegÅ‚ego.
Również w trzecim kwartale bieżącego roku finansowego producent zmierzaÅ‚ ku obranemu celowi. SprzedaÅ‚ Å‚Ä…cznie 364 303 samochodów marki Audi (w 2011 r.: 320 262 egzemplarzy), osiÄ…gajÄ…c przy tym obroty w przybliżonej wysokoÅ›ci 12,6 mld euro (w 2011 r.: 10,9 mld), co daje wzrost o 15,7 procent. Wynik operacyjny w wysokoÅ›ci 1,3 mld euro (2011: 1,4 mld), jest prawie tak duży jak w minionym roku. Operacyjny zwrot ze sprzedaży wyniósÅ‚ 10,5 procent (w 2011 r.: 13,1 procent).
Wyniki trzech pierwszych kwartaÅ‚ów sÄ… przede wszystkim rezultatem wyraźnego zwiÄ™kszenia sprzedaży. ZwiÄ™kszone nakÅ‚ady na badania i prace rozwojowe oraz strategiczne programy rozwoju rynku, takie jak zapoczÄ…tkowana w lipcu koncepcja handlowa Audi City, spowodowaÅ‚y dodatkowy wzrost kosztów. Z drugiej jednak strony, jak podkreÅ›liÅ‚ Axel Strotbek, pozytywny wpÅ‚yw na wynik miaÅ‚o zwiÄ™kszenie wydajnoÅ›ci produkcji, poprawa procesów produkcyjnych i korzystne dla przedsiÄ™biorstwa kursy wymiany walut.
Mimo zwiÄ™kszonych nakÅ‚adów na nowe produkty i technologie przyszÅ‚oÅ›ci, ciÄ…gÅ‚ej rozbudowy infrastruktury produkcyjnej oraz zaostrzonej konkurencji, celem Audi jest dalsza obecność w gronie najbardziej rentownych przedsiÄ™biorstw branży motoryzacyjnej na Å›wiecie.
DziÄ™ki nowym modelom takim jak Audi Q3 i A1 Sportback, producent chce w 2012 roku zdobyć kolejne rzesze klientów. W ciÄ…gu dziewiÄ™ciu pierwszych miesiÄ™cy bieżącego roku finansowego, przedsiÄ™biorstwo zdoÅ‚aÅ‚o zwiÄ™kszyć liczbÄ™ sprzedanych pojazdów na caÅ‚ym Å›wiecie o 12,8 procent. Do sukcesu marki ma przyczynić siÄ™ również nowa generacja Audi A3. Ten trzydrzwiowy model jest dostÄ™pny w sprzedaży od koÅ„ca sierpnia. Nowe Audi A3 Sportback zaprezentowano po raz pierwszy we wrzeÅ›niu na Paryskim Salonie Motoryzacyjnym. W sprzedaży znajdzie siÄ™ na poczÄ…tku 2013 roku.