Wydanie nr 77, wrzesień 2009 r.
1. Honda zdobywcą Grove Medal 2009 za technologię zasilania wodorowymi ogniwami paliwowymi w FCX Clarity
Na wrześniowym sympozjum Grove Fuel Cell, Honda została wyróżniona prestiżowym Grove Medal za FCX Clarity, samochód elektryczny zasilany ogniwami paliwowymi. Nagrodę odebrał Yuji Kawaguchi, Dyrektor Zarządzający Honda R&D Ltd. Grupę Honda do wyróżnienia wytypowała komisja nadzorująca sympozjum.
Każdy z członków komisji proponował jednego lub więcej kandydatów do nagrody. Na kolejnym posiedzeniu komisja omawiała poszczególne kandydatury, a następnie poddała je głosowaniu. Aby wygrać, kandydat musiał uzyskać znaczną większość głosów. FCX Clarity została bardzo wysoko oceniona we wszystkich kategoriach.
http://www.hondanews.eu/en/news/index.pmode/modul,detail,0,1250-DEFAULT,21,text,1/index.pmode
2. Wspólne poparcie producentów branży motoryzacyjnej dla pojazdów elektrycznych napędzanych ogniwami paliwowymi
We wrześniu, we wspólnym komunikacie prasowym, firmy: Daimler, Ford, GM/Opel, Hyundai/Kia, Renault, Nissan, Toyota oraz Honda, poinformowały o podpisaniu listu intencyjnego, dotyczącego konstruowania i wprowadzania na rynek samochodów elektrycznych zasilanych ogniwami paliwowymi.
Koncerny te zgromadziły znaczny potencjał w dziedzinie technologii ogniw paliwowych, dlatego też podpisanie wspólnego dokumentu to duży krok w kierunku podjęcia seryjnej produkcji pojazdów, które nie emitują zanieczyszczeń do atmosfery. Sygnatariusze wychodzą z założenia, że od 2015 r. w ofercie salonów samochodowych znajdzie się szereg elektrycznych modeli napędzanych ogniwami paliwowymi. Zdecydowanie popierają oni też rozwój infrastruktury związanej z obsługą aut o napędzie wodorowym w Europie, a także opracowanie koncepcji utworzenia takiej infrastruktury w innych regionach świata, m.in. w USA, Japonii i Korei.
http://www.hondanews.eu/en/news/index.pmode/modul,detail,0,1241-DEFAULT,21,text,1/index.pmode
3. Honda Insight otrzymuje najwyższe noty Euro NCAP za ogólne bezpieczeństwo
Jak wynika z ostatnich niezależnych testów zderzeniowych, przeprowadzonych przez Euro NCAP, nowa Honda Insight dołączyła do grona najbezpieczniejszych aut Europy. Modelowi temu przyznano bowiem maksymalną ocenę – pięć gwiazdek. To kolejne, wyróżnione w ten sposób auto marki Honda. Od wprowadzenia nowego systemu ocen w lutym 2009 r. Euro NCAP przetestował 3 inne modele: Civic, Accord i Jazz. Wszystkie uzyskały pięć gwiazdek.
http://www.hondanews.eu/en/news/index.pmode/modul,detail,0,1223-DEFAULT,21,text,1/index.pmode
4. Instytut Bezpieczeństwa Drogowego grupy Honda rozpoczyna działalność
Montesa Honda dokonała uroczystego otwarcia Instytutu Bezpieczeństwa Drogowego grupy Honda (HIS). Jest to ośrodek szkolenia motocyklistów – pierwsza w Europie placówka tego typu. W innych częściach świata, szczególnie w Azji i Ameryce Południowej, działa już wiele takich ośrodków szkoleniowych. HIS będzie oferować szkolenia praktyczne i teoretyczne, prowadzone przez doświadczonych instruktorów z Honda Riding School – szkoły nauki jazdy. Przez okres 17 lat działalności tej szkoły, ponad 144 tysięcy osób zdobyło tam i udoskonalało umiejętności kierowania motocyklem.
http://www.hondanews.eu/en/news/index.pmode/modul,detail,0,1249-DEFAULT,21,text,1/index.pmode
5. Europejski Civic Type R na rynek japoński
Produkowana w Wielkiej Brytanii Honda Civic Type R będzie eksportowana do Japonii. Uznany 3-drzwiowy hot-hatch, powstający w angielskim Swindon, wejdzie do sprzedaży w ojczyźnie marki w 2010 roku. Model będzie nosił nazwę Type R EURO, dla odróżnienia go od popularnego na rynku japońskim, 4-drzwiowego Civica Type R. W sprzedaży dostępna będzie ograniczona liczba samochodów.
http://www.hondanews.eu/en/news/index.pmode/modul,detail,0,1211-DEFAULT,21,text,1/index.pmode
6. Sportowe motocykle Hondy o dużej pojemności wyposażone będą w dwusprzęgłową skrzynię biegów, a skutery typu Cub – w automatyczną przekładnię CV-Matic
We wrześniu Honda ogłosiła ukończenie prac nad pierwszą na świecie, w pełni zautomatyzowaną dwusprzęgłową skrzynią biegów (Dual Clutch Transmission) dla sportowych motocykli o dużej pojemności. Wyposażony w tę przekładnię nowy motocykl sportowy VFR wejdzie na rynki Europy i Ameryki Północnej w 2010 roku, a w Japonii ukaże się nieco później. Ponadto, Honda poinformowała o skonstruowaniu nowej, bezstopniowej przekładni pasowej CV-Matic, przeznaczonej do współpracy z silnikami typu Cub. Skutery Cub pojawią się na rynkach Azji południowo-wschodniej w 2010 roku.
http://www.hondanews.eu/en/news/index.pmode/modul,detail,0,1239-DEFAULT,21,text,1/index.pmode
http://www.hondanews.eu/en/news/index.pmode/modul,detail,0,1240-DEFAULT,21,text,1/index.pmode
7. Honda rozpoczyna w Tajlandii produkcję i sprzedaż całkiem nowego skutera PCX
W listopadzie br. Honda rozpocznie w Tajlandii sprzedaż nowego modelu skutera – PCX. Thai Honda Manufacturing Co., Ltd. (Thai Honda), filia koncernu produkująca w Tajlandii motocykle, silniki i części zamienne, będzie pełnić rolę globalnej bazy produkcyjnej modelu PCX. Na początku 2010 r. Thai Honda rozpocznie eksport tych skuterów do krajów Azji południowo-wschodniej i na inne rynki, m.in. Japonii, Europy i USA.
http://www.hondanews.info/news/en/corporate/c090914eng
Więcej na tematy poruszone w powyższych artykułach można znaleźć na witrynach internetowych:
Europa http://www.hondanews.eu/
Japonia www.honda.co.jp/PR/
Można też zwrócić się do nas telefonicznie:
Iwona Legęć, Honda Poland (022) 545 75 56
Magdalena Kędzierska, Honda Poland (022) 545 75 51
SPRZEDAŻ SAMOCHODÓW Z PODZIAŁEM NA KRAJE – EUROPA
KRAJ |
sierpień 09 |
sierpień 08 |
09/08% |
sty- sierpień 09 |
sty- sierpień 08 |
09/08% |
Austria |
288 |
282 |
2.1% |
2709 |
2556 |
6.0% |
Belgia (i Luksem.) |
285 |
358 |
-20.4% |
3393 |
4242 |
-20.0% |
Dania |
195 |
145 |
34.5% |
3006 |
1543 |
94.8% |
Finlandia |
224 |
379 |
-40.9% |
3214 |
4829 |
-33.4% |
Francja |
732 |
560 |
30.7% |
10,013 |
8,934 |
12.1% |
Niemcy |
3,469 |
2,500 |
38.8% |
32,691 |
27,150 |
20.4% |
Grecja |
401 |
329 |
21.9% |
4115 |
4293 |
-4.1% |
Irlandia |
61 |
137 |
-55.5% |
1033 |
2957 |
-65.1% |
Włochy |
1,003 |
726 |
38.2% |
12,948 |
13,752 |
-5.8% |
Holandia |
741 |
836 |
-11.4% |
8,221 |
6,617 |
24.2% |
Portugalia |
275 |
405 |
-32.1% |
2,406 |
4,008 |
-40.0% |
Hiszpania |
1,021 |
842 |
21.3% |
10,937 |
14,507 |
-24.6% |
Szwecja |
330 |
284 |
16.2% |
2,876 |
3,327 |
-13.6% |
Zjedn. Królestwo |
2,056 |
2,073 |
-0.8% |
46,157 |
60,019 |
-23.1% |
UE – 15 |
11,081 |
9,856 |
12.4% |
143,719 |
158,734 |
-9.5% |
Islandia |
8 |
28 |
-71.4% |
139 |
468 |
-70.3% |
Norwegia |
215 |
312 |
-31.1% |
2,262 |
2,829 |
-20.0% |
Szwajcaria |
551 |
538 |
2.4% |
5,915 |
5,356 |
10.4% |
EFTA |
774 |
878 |
-11.8% |
8,316 |
8,653 |
-3.9% |
UE – 15 + EFTA |
11,855 |
10,734 |
10.4% |
152,035 |
167,387 |
-9.2% |
Bułgaria |
25 |
61 |
-59.0% |
269 |
405 |
-33.6% |
Cypr |
52 |
119 |
-56.3% |
848 |
1,655 |
-48.8% |
Rep. Czeska |
203 |
245 |
-17.1% |
1,851 |
1,734 |
6.7% |
Estonia |
48 |
174 |
-72.4% |
484 |
1,920 |
-74.8% |
Węgry |
110 |
351 |
-68.7% |
2,159 |
2,951 |
-26.8% |
Łotwa |
8 |
47 |
-83.0% |
87 |
828 |
-89.5% |
Litwa |
18 |
118 |
-84.7% |
189 |
1,030 |
-81.7% |
Malta |
14 |
15 |
-6.7% |
145 |
218 |
-33.5% |
Polska |
900 |
1,042 |
-13.6% |
7,786 |
9,209 |
-15.5% |
Rumunia |
124 |
184 |
-32.6% |
587 |
1,780 |
-67.0% |
Słowacja |
65 |
150 |
-56.7% |
615 |
917 |
-32.9% |
Słowenia |
81 |
81 |
0.0% |
579 |
927 |
-37.5% |
10 nowych państw członkowskich |
1,648 |
2,587 |
-36.3% |
15,599 |
23,574 |
-33.8% |
Unia Europejska |
12,729 |
12,443 |
2.3% |
159,318 |
182,308 |
-12.6% |
EU razem (EU+EFTA) |
13,503 |
13,321 |
1.4% |
167,634 |
190,961 |
-12.2% |
Białoruś |
8 |
31 |
-74.2% |
120 |
216 |
-44.4% |
Chorwacja |
36 |
89 |
-59.6% |
744 |
1250 |
-40.5% |
Gibraltar |
17 |
38 |
-55.3% |
115 |
278 |
-58.6% |
Izrael |
746 |
1044 |
-28.5% |
5,422 |
9801 |
-44.7% |
Była Jugosłowiańska Republika Macedonii |
7 |
11 |
-36.4% |
112 |
179 |
-37.4% |
Rosja |
1,476 |
7,567 |
-80.5% |
17,792 |
50,494 |
-64.8% |
Serbia |
16 |
133 |
-88.0% |
468 |
884 |
-47.1% |
Turcja |
946 |
1,502 |
-37.0% |
10,120 |
14,729 |
-31.3% |
Ukraina |
593 |
1263 |
-53.0% |
2,347 |
8434 |
-72.2% |
Inne |
37 |
80 |
-53.8% |
407 |
779 |
-47.8% |
Razem UE inne |
3,882 |
11,758 |
-67.0% |
37,647 |
87,044 |
-56.7% |
RAZEM EUROPA |
17,385 |
25,079 |
-30.7% |
205,281 |
278,005 |
-26.2% |
SPRZEDAŻ SAMOCHODÓW WEDŁUG MODELU – EUROPA
MODEL |
sierpień 09 |
sierpień 08 |
09/08% |
sty- sierpień 09 |
sty- sierpień 08 |
09/08% |
Jazz |
3,974 |
4,083 |
-2.7% |
54,798 |
46,461 |
17.9% |
Civic – wszystkie modele |
6,186 |
10,226 |
-39.5% |
70,035 |
124,587 |
-43.8% |
Diesel |
541 |
1,062 |
-49.1% |
13,082 |
19,127 |
-31.6% |
Hybrydowy |
416 |
1,165 |
-64.3% |
7,950 |
11,545 |
-31.1% |
Accord – wszystkie modele |
2,287 |
4,082 |
-44.0% |
22,988 |
31,437 |
-26.9% |
Diesel |
624 |
978 |
-36.2% |
8,683 |
9,509 |
-8.7% |
CR-V |
2,977 |
5,573 |
-46.6% |
37,311 |
63,129 |
-40.9% |
Diesel |
1,000 |
1,196 |
-16.4% |
17,813 |
23,637 |
-24.6% |
FR-V |
273 |
505 |
-45.9% |
3,959 |
7,296 |
-45.7% |
Diesel |
72 |
156 |
-53.8% |
1,222 |
2,767 |
-55.8% |
S2000 |
25 |
20 |
25.0% |
637 |
594 |
7.2% |
City |
83 |
447 |
-81.4% |
3,618 |
3,680 |
-1.7% |
Legenda |
23 |
32 |
-28.1% |
376 |
580 |
-35.2% |
Pilot |
186 |
55 |
438.2% |
1,306 |
55 |
2474.5% |
Insight |
1,356 |
0 |
++++ |
10,094 |
0 |
++++ |
Inne modele |
15 |
56 |
++++ |
97 |
186 |
-47.8% |
RAZEM EUROPA |
17,385 |
25,079 |
-30.7% |
205,219 |
278,005 |
-26.2% |
Diesel |
2,237 |
3,392 |
-34.1% |
40,800 |
55,040 |
-25.9% |
W tym Diesel (%) |
12.9% |
13.5% |
|
19.9% |
19.8% |
|
Uwaga: źródło Honda
2009-10-02