Honda i Acura na NAIAS 2007

Podczas trwającej setnej edycji targów NAIAS w Detroit, Honda przedstawiła dwa bardzo interesujące koncepcyjne pojazdy. Jak przystało na markę o sportowych ambicjach, zarówno Honda Accord Coupe, jak i Acura Advanced Sports Car, to sportowe auta przez duże S.
Accord to najlepiej się sprzedający model Hondy za oceanem. Od 1976 roku sprzedano go w ponad 9,5 miliona egzemplarzy. Nie dziwi zatem, że to właśnie w halach wystawienniczych COBO w Detroit światło dzienne po raz pierwszy ujrzała następna generacja tego modelu w wersji coupe. Długa maska, dyskretne przetłoczenia po bokach zwartej sylwetki i niska linia dachu w stylu fastback. Oto recepta na atrakcyjne sportowe wcielenie tego bestselera. Charakteru dodaje agresywny wygląd przedniego pasa z podłużnymi lampami projekcyjnymi, tylny dyfuzor i pomysłowo wkomponowane weń cztery końcówki układu wydechowego. Według Hondy atletyczny wygląd konceptu jest zapowiedzią tego, jak wyglądać będzie ósma generacja modelu Accord. Pod maską zamontowano mocniejszą, oszczędniejszą i mniej zanieczyszczającą atmosferę jednostkę benzynową V6.
Podobnie jak nowy Civic i CR-V przyszła generacja Hondy Accord otrzyma wzmocnioną strukturę nadwozia zbudowanego w oparciu o technologię Advanced Compatibility Engineering (ACE). Zapewnia ona absorpcję znacznej części siły zderzenia frontalnego, która równomiernie rozkłada się na dużej powierzchni nadwozia. Tak wzmocniony szkielet jest znacznie lżejszy od tych stosowanych obecnie.
Z kolei urzekające linie koncepcyjnej Acury Advanced Sports Car, to przedsmak tego, co zobaczymy w następcy kultowego modelu NSX. Sylwetkę prototypu opracował zespół designerów, którzy tworzą trzon powstającego właśnie centrum stylistycznego Acury w Kalifornii. W atrakcyjnych miękkich liniach nadwozia można dopatrzeć się tęsknoty za sportowymi autami z lat 70-tych, których linie często inspirowane były kształtami butelki Coca-Coli, jak choćby legendarna Corvette Stingray, czy Opel GT. W każdym razie koncepcyjna Acura nie przypomina niczego z oferty Hondy i jej ekskluzywnej dywizji Acura, oferującej auta typu Premium. Pod długą maską zamontowano iście wyścigowy silnik V10, który napędza wszystkie koła poprzez zmodyfikowany system Super Handling All-Wheel Drive, znany z Hondy Legend.
Nowa Acura mierzy 4610 mm długości, 1996 mm szerokości i tylko 1222 mm wysokości, przy pokaźnym rozstawie osi 2763 mm. Na przednich 19-calowych kołach zamontowano opony w rozmiarze 255/40 R 19, na tylnych 20-calowych opony 295/35 R 20. Długo oczekiwaną przez fanów seryjną wersję Hondy/Acury NSX zobaczymy jeszcze w tym roku.
2007-01-10

Honda i Acura na NAIAS 2007

Accord to najlepiej się sprzedający model Hondy za oceanem. Od 1976 roku sprzedano go w ponad 9,5 miliona egzemplarzy. Nie dziwi zatem, że to właśnie w halach wystawienniczych COBO w Detroit światło dzienne po raz pierwszy ujrzała następna generacja tego modelu w wersji coupe. Długa maska, dyskretne przetłoczenia po bokach zwartej sylwetki i niska linia dachu w stylu fastback. Oto recepta na atrakcyjne sportowe wcielenie tego bestselera. Charakteru dodaje agresywny wygląd przedniego pasa z podłużnymi lampami projekcyjnymi, tylny dyfuzor i pomysłowo wkomponowane weń cztery końcówki układu wydechowego. Według Hondy atletyczny wygląd konceptu jest zapowiedzią tego, jak wyglądać będzie ósma generacja modelu Accord. Pod maską zamontowano mocniejszą, oszczędniejszą i mniej zanieczyszczającą atmosferę jednostkę benzynową V6.
Podobnie jak nowy Civic i CR-V przyszła generacja Hondy Accord otrzyma wzmocnioną strukturę nadwozia zbudowanego w oparciu o technologię Advanced Compatibility Engineering (ACE). Zapewnia ona absorpcję znacznej części siły zderzenia frontalnego, która równomiernie rozkłada się na dużej powierzchni nadwozia. Tak wzmocniony szkielet jest znacznie lżejszy od tych stosowanych obecnie.
Z kolei urzekające linie koncepcyjnej Acury Advanced Sports Car, to przedsmak tego, co zobaczymy w następcy kultowego modelu NSX. Sylwetkę prototypu opracował zespół designerów, którzy tworzą trzon powstającego właśnie centrum stylistycznego Acury w Kalifornii. W atrakcyjnych miękkich liniach nadwozia można dopatrzeć się tęsknoty za sportowymi autami z lat 70-tych, których linie często inspirowane były kształtami butelki Coca-Coli, jak choćby legendarna Corvette Stingray, czy Opel GT. W każdym razie koncepcyjna Acura nie przypomina niczego z oferty Hondy i jej ekskluzywnej dywizji Acura, oferującej auta typu Premium. Pod długą maską zamontowano iście wyścigowy silnik V10, który napędza wszystkie koła poprzez zmodyfikowany system Super Handling All-Wheel Drive, znany z Hondy Legend.
Nowa Acura mierzy 4610 mm długości, 1996 mm szerokości i tylko 1222 mm wysokości, przy pokaźnym rozstawie osi 2763 mm. Na przednich 19-calowych kołach zamontowano opony w rozmiarze 255/40 R 19, na tylnych 20-calowych opony 295/35 R 20. Długo oczekiwaną przez fanów seryjną wersję Hondy/Acury NSX zobaczymy jeszcze w tym roku.

Leave a Reply