i40 sedan jest trzecim modelem wprowadzanym na rynek pod szyldem nowego sloganu marki New Thinking. New Possibilities.
Nowy i40 dostępny będzie w czterech wersjach silnikowych – dwóch benzynowych i dwóch wysokoprężnych. Jednostki osiągają moc od 115 KM do 177 KM. Hyundai przewiduje, że 1,7-litrowy Diesel o mocy 136 KM będzie najbardziej popularną wersją wśród kupujących samochód zarówno do użytku prywatnego jak i do flot.
W i40 debiutuje nowy czterocylindrowy silnik GDI o pojemności 2,0 l. Ma on moc 177 KM i 213 Nm momentu obrotowego. i40 sedan wyposażony w ten silnik oraz sześciobiegową manualną skrzynię biegów przyspiesza do 100 km w 9,7 sekundy i zużywa 6,8 l/100 km (w cyklu mieszanym), utrzymując emisję CO2 na poziomie 159 g/km.
Wśród proponowanych rozwiązań High-tech znajdzie się asystent parkowania i utrzymania toru jazdy, jak również Bluetooth® z funkcją rozpoznawania głosu, pełna nawigacja oraz kamera cofania. Pod względem komfortu i wygody, i40 dostępny będzie z elektrycznym hamulcem postojowym, systemem wentylacji przednich siedzeń, podgrzewanymi siedzeniami przednimi i tylnymi, automatycznym systemem odszraniania szyby przedniej oraz podgrzewaną kierownicą.
Dostępne będą także nowoczesne elementy oświetlenia takie, jak światła do jazdy dziennej w technologii LED, reflektory z żarówkami ksenonowymi oraz przyjazny dla kierowcy zestaw wskaźników z wyświetlaczem LCD.
W wybranych krajach podstawowe wyposażenie stanowić będzie ESP, ABS, Hill Start Assist Control (system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu), VSM (Vehicle Stability Management – system zarządzający stabilnością pojazdu), BAS (Brake Assist System – system wspomagania awaryjnego hamowania) i ESS (Emergency Stop Signal – sygnał ostrzegania o awaryjnym hamowaniu).
W zakresie bezpieczeństwa biernego i40 może być wyposażony w dziewięć poduszek bezpieczeństwa – przednie, boczne przednie i tylne, kurtyny oraz poduszkę kolanową kierowcy.
2011-05-13