Renault w Genewie

Aktualności Renault na Salonie Samochodowym w Genewie: jeszcze młodsza i bardziej sportowa gama.
NOWE RENAULT CLIO I CLIO GRANDTOUR – NOWY LIDER

Z okazji Salonu w Genewie, Renault prezentuje najnowszą generację swojego bestsellera, nowego Renault Clio, w wersji hatchback i kombi. Renault Clio podbiło serca licznych i wiernych klientów na całym świecie dzięki swojemu stylowi, oferowanemu komfortowi, uniwersalnemu charakterowi, poziomowi bezpieczeństwa i poziomowi wyposażenia godnemu pojazdów z wyższych segmentów. Dodatkowo należy podkreślić, że rygorystycznie przestrzegana jakość wykonania sprawiła, że Clio jest jednym z najbardziej niezawodnych modeli w swoim segmencie.
W odpowiedzi na oczekiwania klientów, Nowe Renault Clio oferuje nowy design, trzy wersje samochodów sportowych i Carminat TomTom®, pierwszy zintegrowany system nawigacji satelitarnej GPS w bardzo atrakcyjnej cenie.

NOWE CLIO RENAULT SPORT: KOMPAKTOWE SPORTOWE AUTO O DWÓCH OBLICZACH

Od ponad 10 lat wersja Renault Sport, najlepiej sprzedającego się modelu marki, jest jednogłośnie uznawana przez pasjonatów samochodów za jeden z najlepszych sportowych samochodów w tym segmencie, a także jeden z tych, których prowadzenie dostarcza największej przyjemności. Nawiązując do tych sukcesów Renault zaprezentuje po raz pierwszy na Salonie w Genewie Nowe Clio Renault Sport. Aby lepiej spełnić oczekiwania klientów i zapewnić lepsze dostosowanie się do sposobu użytkowania samochodu Clio Renault Sport będzie obecnie dostępne w dwóch wersjach: Sport (przy czym nazwa może się różnić w zależności od kraju) i Cup. Obie te wersje to  prawdziwe Clio Renault Sport – kompaktowy, sportowy samochód bijący rekordy sprzedaży w tej kategorii od 2000 roku, którego ponad 70 tys. egzemplarzy jeździ po całym świecie. Dzięki doskonałemu zawieszeniu, układowi hamulcowemu i kierowniczemu oraz precyzyjnie działającej skrzyni biegów Clio III Renault Sport jest uznawane przez najbardziej wymagających amatorów sportowej jazdy za wzorcowe.

CZTERY NOWE MODELE 

Renault prezentuje jednocześnie cztery nowe modele z segmentu C, który jest filarem europejskiego rynku: Grand Scenica, Scenica, Megane Grandtour i Megane Renault Sport.
Nowe Renault Grand Scenic (5- i 7-miejscowe) będzie dostępne w Europie Zachodniej od końca kwietnia 2009 roku. Będzie to trzeci samochód z gamy Nowego Megane po hatchbacku i coupe. Po nim pojawi się Nowe Renault Scenic i Nowe Renault Megane Grandtour (w czerwcu 2009 roku, w zależności od rynku), a następnie na jesieni Nowe Megane Renault Sport.
W ciągu niespełna roku Renault odnowi więc niemal całą swoją ofertę kompaktowych samochodów, będzie dysponował jedną z najmłodszych gam na rynku, jak również największą ofertą vanów w Europie obejmującą sześć modeli (Renault Modus, Grand Modus, Renault Scenic, Grand Scenic, Renault Espace, Grand Espace).

NOWE RENAULT MEGANE GRANDTOUR: POŁĄCZENIE PRZYJEMNEGO Z POŻYTECZNYM

Gama Megane wzbogaci się o nowy model o wyraźnie odmiennym charakterze: Nowe Renault Megane Grandtour. Dzięki dynamicznej i eleganckiej linii Nowe Renault Megane Grandtour ma sportowy wygląd i posiada wiele zalet użytkowych. Nowe Renault Megane Grandtour dysponuje wieloma zaawansowanymi technologicznie systemami, w tym nowym wbudowanym systemem nawigacji w bardzo atrakcyjnej cenie – Carminat TomTom®, pierwszym tego typu systemie nawigacji na rynku.
Wydłużenie rozstawu osi oraz tylnego zwisu w stosunku do Megane zapewniło większą ilość miejsca dla pasażerów i bagażu. Nowe Renault Megane Grandtour dysponuje szeroką ofertą silników mogących się poszczycić wysokimi osiągami, a jednocześnie przyjaznych dla środowiska, w tym nowym silnikiem TCe 130.

NOWE RENAULT SCENIC I GRAND SCENIC – DYNAMICZNE VANY O KOMFORTOWYM WNĘTRZU

Nawiązując do sukcesu Scenica I – pioniera w tej kategorii – i Scenica II oraz unikalnego know-how pozwalającego zapewnić dużą ilość miejsca i komfort, Renault odnawia swoją ofertę i wprowadza wiosną 2009 roku (w zależności od rynku): Nowe Renault Grand Scenic (5- i 7-miejscowe) oraz Nowe Renault Scenic (5-miejscowe). Nowe Renault Scenic i Nowe Renault Grand Scenic cechuje dynamiczny i oryginalny design. Pod względem ilości miejsca, komfortu, schowków, możliwości zmiany konfiguracji i zaawansowanego technologicznie wyposażenia z pewnością wyznaczą one nowe standardy w segmencie kompaktowych vanów.

NOWE MEGANE RENAULT SPORT – 250 KM CZYSTEJ PRZYJEMNOŚCI

Nowe Megane Renault Sport, jako godny spadkobierca długiej tradycji sportowych samochodów marki Renault, wyróżnia się osiągami i wyjątkowym trzymaniem się drogi. Wyposażone w silnik o mocy 250 KM oraz dysponujące ofertą dwóch zawieszeń: Sport i Cup – z samoblokującym mechanizmem różnicowym, Nowe Megane Renault Sport zapewnia ekstremalną przyjemność jazdy. Również jego design świadczy o wyraźnie sportowym charakterze tego auta.
Podobnie jak w Megane F1 Team R26 i Megane R26.R, w Nowym Megane Renault Sport wykorzystano bogate doświadczenie Renault Sport Technologies w zakresie produkcji seryjnych samochodów sportowych.
   
RENAULT CARMINAT

Firma Renault, która już w 1982 roku podjęła pionierskie działania i zrealizowała projekt badawczy o nazwie Atlas, opracowuje i dąży do masowego wprowadzenia nawigacji w przemyśle samochodowym od ponad 25 lat. W 1994 roku przeprowadzono pierwsze europejskie testy drogowe systemu Carminat w Renault Safrane. Już w następnym roku firma stała się pierwszym producentem oferującym w pełni zintegrowanie systemy nawigacji. Od tamtego czasu wykonano liczne badania coraz to nowszych wersji systemu. Przyświecała im jak zawsze wola zapewnienia lepszego wsparcia podczas jazdy w celu podniesienia bezpieczeństwa.
Obecnie Renault proponuje przełomową ofertę – wprowadza na rynek doskonały, wbudowany system nawigacji w cenie poniżej 500 euro (cena na rynku polskim aktualnie nieznana).
Carminat TomTom® to połączenie doświadczenia pioniera w dziedzinie pokładowych systemów nawigacji i know-how lidera w zakresie przenośnych systemów nawigacji.

RENAULT I OCHRONA ŚRODOWISKA – DĄŻENIE DO ZEROWEJ EMISJI

Wieloletnie wysiłki pozwoliły Renault ponownie zająć pod koniec 2008 roku miejsce wśród trzech producentów mogących poszczycić się najniższą emisją CO2. 60% samochodów sprzedanych w Europie przez Grupę (Renault i Dacia) w 2008 roku stanowiły auta emitujące poniżej 140 g CO2/km (w porównaniu do 48% w 2007 roku). 20 % samochodów sprzedawanych obecnie przez Grupę w  Europie, emituje poniżej 120 g CO2/km. Jednocześnie Renault kontynuuje realizację strategii zdecydowanego zmniejszenia emisji CO2 i prowadzi prace nad samochodem elektrycznym.
Z.E. Concept (Zero Emission Concept) to samochód elektryczny by Renault – sprawny i prosty w użytkowaniu samochód o zerowej emisji. Opracowany na bazie nowego Renault Kangoo Be bop, Z.E. Concept został zaprojektowany jako samochód elektryczny – w celu zmniejszenia zużycia energii do koniecznego minimum przy jednoczesnym zapewnieniu odpowiedniego komfortu.

INNOWACYJNE ROZWIĄZANIA PODNOSZĄCE BEZPIECZEŃSTWO, DOSKONALE ODPOWIADAJĄCE TEMU, CO RZECZYWIŚCIE DZIEJE SIĘ NA DRODZE

Renault posiada unikalny know-how w zakresie bezpieczeństwa i utrzymuje przewagę nad większością modeli konkurencji. W oparciu o strategię obejmującą cztery kierunki działania: zapobieganie, korygowanie, ochronę i edukację, Renault nieustannie wprowadza innowacyjne rozwiązania oferując swoim klientom produkty sprawdzające się w rzeczywistych sytuacjach na drodze.
W swoich działaniach Renault opiera się na analizie wypadków oraz dążeniu do zapewnienia rzeczywistego bezpieczeństwa. Oznacza to, że priorytetowe znaczenie przywiązuje się do technologii o najwyższej efektywności jeśli chodzi o zapobieganie wszelkiemu ryzyku wypadku, korygowanie w przypadku wystąpienia niespodziewanej sytuacji na drodze i ochronę pasażerów w razie zderzenia.
W miarę upływu lat Grupa Renault zdobyła pozycję lidera w zakresie bezpieczeństwa i ochrony pasażerów. Świadczą o tym wyniki uzyskane w crash-testach niezależnej organizacji EuroNCAP: Renault jest jedynym producentem, który 11 razy uzyskał maksymalną ocenę.
2009-03-04

Renault w Genewie

NOWE RENAULT CLIO I CLIO GRANDTOUR – NOWY LIDER

Z okazji Salonu w Genewie, Renault prezentuje najnowszą generację swojego bestsellera, nowego Renault Clio, w wersji hatchback i kombi. Renault Clio podbiło serca licznych i wiernych klientów na całym świecie dzięki swojemu stylowi, oferowanemu komfortowi, uniwersalnemu charakterowi, poziomowi bezpieczeństwa i poziomowi wyposażenia godnemu pojazdów z wyższych segmentów. Dodatkowo należy podkreślić, że rygorystycznie przestrzegana jakość wykonania sprawiła, że Clio jest jednym z najbardziej niezawodnych modeli w swoim segmencie.
W odpowiedzi na oczekiwania klientów, Nowe Renault Clio oferuje nowy design, trzy wersje samochodów sportowych i Carminat TomTom®, pierwszy zintegrowany system nawigacji satelitarnej GPS w bardzo atrakcyjnej cenie.

NOWE CLIO RENAULT SPORT: KOMPAKTOWE SPORTOWE AUTO O DWÓCH OBLICZACH

Od ponad 10 lat wersja Renault Sport, najlepiej sprzedającego się modelu marki, jest jednogłośnie uznawana przez pasjonatów samochodów za jeden z najlepszych sportowych samochodów w tym segmencie, a także jeden z tych, których prowadzenie dostarcza największej przyjemności. Nawiązując do tych sukcesów Renault zaprezentuje po raz pierwszy na Salonie w Genewie Nowe Clio Renault Sport. Aby lepiej spełnić oczekiwania klientów i zapewnić lepsze dostosowanie się do sposobu użytkowania samochodu Clio Renault Sport będzie obecnie dostępne w dwóch wersjach: Sport (przy czym nazwa może się różnić w zależności od kraju) i Cup. Obie te wersje to  prawdziwe Clio Renault Sport – kompaktowy, sportowy samochód bijący rekordy sprzedaży w tej kategorii od 2000 roku, którego ponad 70 tys. egzemplarzy jeździ po całym świecie. Dzięki doskonałemu zawieszeniu, układowi hamulcowemu i kierowniczemu oraz precyzyjnie działającej skrzyni biegów Clio III Renault Sport jest uznawane przez najbardziej wymagających amatorów sportowej jazdy za wzorcowe.

CZTERY NOWE MODELE 

Renault prezentuje jednocześnie cztery nowe modele z segmentu C, który jest filarem europejskiego rynku: Grand Scenica, Scenica, Megane Grandtour i Megane Renault Sport.
Nowe Renault Grand Scenic (5- i 7-miejscowe) będzie dostępne w Europie Zachodniej od końca kwietnia 2009 roku. Będzie to trzeci samochód z gamy Nowego Megane po hatchbacku i coupe. Po nim pojawi się Nowe Renault Scenic i Nowe Renault Megane Grandtour (w czerwcu 2009 roku, w zależności od rynku), a następnie na jesieni Nowe Megane Renault Sport.
W ciągu niespełna roku Renault odnowi więc niemal całą swoją ofertę kompaktowych samochodów, będzie dysponował jedną z najmłodszych gam na rynku, jak również największą ofertą vanów w Europie obejmującą sześć modeli (Renault Modus, Grand Modus, Renault Scenic, Grand Scenic, Renault Espace, Grand Espace).

NOWE RENAULT MEGANE GRANDTOUR: POŁĄCZENIE PRZYJEMNEGO Z POŻYTECZNYM

Gama Megane wzbogaci się o nowy model o wyraźnie odmiennym charakterze: Nowe Renault Megane Grandtour. Dzięki dynamicznej i eleganckiej linii Nowe Renault Megane Grandtour ma sportowy wygląd i posiada wiele zalet użytkowych. Nowe Renault Megane Grandtour dysponuje wieloma zaawansowanymi technologicznie systemami, w tym nowym wbudowanym systemem nawigacji w bardzo atrakcyjnej cenie – Carminat TomTom®, pierwszym tego typu systemie nawigacji na rynku.
Wydłużenie rozstawu osi oraz tylnego zwisu w stosunku do Megane zapewniło większą ilość miejsca dla pasażerów i bagażu. Nowe Renault Megane Grandtour dysponuje szeroką ofertą silników mogących się poszczycić wysokimi osiągami, a jednocześnie przyjaznych dla środowiska, w tym nowym silnikiem TCe 130.

NOWE RENAULT SCENIC I GRAND SCENIC – DYNAMICZNE VANY O KOMFORTOWYM WNĘTRZU

Nawiązując do sukcesu Scenica I – pioniera w tej kategorii – i Scenica II oraz unikalnego know-how pozwalającego zapewnić dużą ilość miejsca i komfort, Renault odnawia swoją ofertę i wprowadza wiosną 2009 roku (w zależności od rynku): Nowe Renault Grand Scenic (5- i 7-miejscowe) oraz Nowe Renault Scenic (5-miejscowe). Nowe Renault Scenic i Nowe Renault Grand Scenic cechuje dynamiczny i oryginalny design. Pod względem ilości miejsca, komfortu, schowków, możliwości zmiany konfiguracji i zaawansowanego technologicznie wyposażenia z pewnością wyznaczą one nowe standardy w segmencie kompaktowych vanów.

NOWE MEGANE RENAULT SPORT – 250 KM CZYSTEJ PRZYJEMNOŚCI

Nowe Megane Renault Sport, jako godny spadkobierca długiej tradycji sportowych samochodów marki Renault, wyróżnia się osiągami i wyjątkowym trzymaniem się drogi. Wyposażone w silnik o mocy 250 KM oraz dysponujące ofertą dwóch zawieszeń: Sport i Cup – z samoblokującym mechanizmem różnicowym, Nowe Megane Renault Sport zapewnia ekstremalną przyjemność jazdy. Również jego design świadczy o wyraźnie sportowym charakterze tego auta.
Podobnie jak w Megane F1 Team R26 i Megane R26.R, w Nowym Megane Renault Sport wykorzystano bogate doświadczenie Renault Sport Technologies w zakresie produkcji seryjnych samochodów sportowych.
   
RENAULT CARMINAT

Firma Renault, która już w 1982 roku podjęła pionierskie działania i zrealizowała projekt badawczy o nazwie Atlas, opracowuje i dąży do masowego wprowadzenia nawigacji w przemyśle samochodowym od ponad 25 lat. W 1994 roku przeprowadzono pierwsze europejskie testy drogowe systemu Carminat w Renault Safrane. Już w następnym roku firma stała się pierwszym producentem oferującym w pełni zintegrowanie systemy nawigacji. Od tamtego czasu wykonano liczne badania coraz to nowszych wersji systemu. Przyświecała im jak zawsze wola zapewnienia lepszego wsparcia podczas jazdy w celu podniesienia bezpieczeństwa.
Obecnie Renault proponuje przełomową ofertę – wprowadza na rynek doskonały, wbudowany system nawigacji w cenie poniżej 500 euro (cena na rynku polskim aktualnie nieznana).
Carminat TomTom® to połączenie doświadczenia pioniera w dziedzinie pokładowych systemów nawigacji i know-how lidera w zakresie przenośnych systemów nawigacji.

RENAULT I OCHRONA ŚRODOWISKA – DĄŻENIE DO ZEROWEJ EMISJI

Wieloletnie wysiłki pozwoliły Renault ponownie zająć pod koniec 2008 roku miejsce wśród trzech producentów mogących poszczycić się najniższą emisją CO2. 60% samochodów sprzedanych w Europie przez Grupę (Renault i Dacia) w 2008 roku stanowiły auta emitujące poniżej 140 g CO2/km (w porównaniu do 48% w 2007 roku). 20 % samochodów sprzedawanych obecnie przez Grupę w  Europie, emituje poniżej 120 g CO2/km. Jednocześnie Renault kontynuuje realizację strategii zdecydowanego zmniejszenia emisji CO2 i prowadzi prace nad samochodem elektrycznym.
Z.E. Concept (Zero Emission Concept) to samochód elektryczny by Renault – sprawny i prosty w użytkowaniu samochód o zerowej emisji. Opracowany na bazie nowego Renault Kangoo Be bop, Z.E. Concept został zaprojektowany jako samochód elektryczny – w celu zmniejszenia zużycia energii do koniecznego minimum przy jednoczesnym zapewnieniu odpowiedniego komfortu.

INNOWACYJNE ROZWIĄZANIA PODNOSZĄCE BEZPIECZEŃSTWO, DOSKONALE ODPOWIADAJĄCE TEMU, CO RZECZYWIŚCIE DZIEJE SIĘ NA DRODZE

Renault posiada unikalny know-how w zakresie bezpieczeństwa i utrzymuje przewagę nad większością modeli konkurencji. W oparciu o strategię obejmującą cztery kierunki działania: zapobieganie, korygowanie, ochronę i edukację, Renault nieustannie wprowadza innowacyjne rozwiązania oferując swoim klientom produkty sprawdzające się w rzeczywistych sytuacjach na drodze.
W swoich działaniach Renault opiera się na analizie wypadków oraz dążeniu do zapewnienia rzeczywistego bezpieczeństwa. Oznacza to, że priorytetowe znaczenie przywiązuje się do technologii o najwyższej efektywności jeśli chodzi o zapobieganie wszelkiemu ryzyku wypadku, korygowanie w przypadku wystąpienia niespodziewanej sytuacji na drodze i ochronę pasażerów w razie zderzenia.
W miarę upływu lat Grupa Renault zdobyła pozycję lidera w zakresie bezpieczeństwa i ochrony pasażerów. Świadczą o tym wyniki uzyskane w crash-testach niezależnej organizacji EuroNCAP: Renault jest jedynym producentem, który 11 razy uzyskał maksymalną ocenę.

Leave a Reply

Renault w Genewie

Dwa show cary, będące odbiciem ambitnego planu wprowadzania nowych produktów, zapowiedzianego w ramach Kontraktu Renault 2009

Na Salonie w Genewie 2007 odbędzie się światowa premiera Clio Grand Tour Concept. Samochód ten stanowi zapowiedź modelu, który poszerzy gamę Clio III i jest przeznaczony dla klientów poszukujących małego kombi GT o dynamicznej i atrakcyjnej linii. Clio Grand Tour Concept jest wyposażone w silnik benzynowy 2.0 16V o mocy 200 KM, dostarczający niezrównanej przyjemności jazdy. Ergonomiczna i komfortowa kabina stanowi przyjazną przestrzeń pozwalającą zapomnieć o codzienności. Duży i praktyczny bagażnik Clio Grand Tour Concept niezwykle się przydaje w aktywnym spędzaniu wolnego czasu. Ten show car, odwołujący się do świata fotografii i multimediów, oferuje szereg zaawansowanych technologii i wysokiej klasy elementów wyposażenia pokładowego

Koleos Concept stanowi zapowiedź pojazdu typu crossover, który wejdzie do sprzedaży w pierwszym półroczu 2008. Jego design, łączący z elegancją wytrzymałą konstrukcję ze sportowymi akcentami, świadczy o przynależności tego modelu do segmentu crossover. Zapewnia liczne możliwości zmiany konfiguracji wnętrza. Przestrzeń w kabinie i liczne schowki przypominają vany. Swobodną i komfortową jazdę po szosie i polnych drogach zapewnia nowy układ jezdny z napędem na cztery koła i silnik 2.0 dCi, opracowany we współpracy z Nissanem. Niezależne od terenu, w jakim się porusza, potrafi wydobyć z siebie wszystko, nie zapominając jednocześnie, że jazda ma być przyjemnością dla pasażerów.

Zmiany w gamie

Clio Rip Curl otwiera drzwi do świata przyjemności i wolności. W nowym wcieleniu, z logo Rip Curl – kultowej marki wyspecjalizowanej w produkcji sprzętu surfingowego i snowboardów, wyróżniającym się specjalnym kolorem lakieru „niebieski Iceberg” i 16-calowymi aluminiowymi felgami, Clio Rip Curl kusi jeszcze bardziej dynamiczną i atrakcyjną linią. Wnętrze jest utrzymane w wyraźnie sportowym stylu : ostra czerwień dodatków odcina się od głębokiej czerni. Ergonomiczna i komfortowa kabina jest idealnym miejscem spędzania wolnego czasu i ucieczki od codzienności. Clio Rip Curl posiada wyposażenie w 100% uwzględniające potrzeby windsurfingowców i snowboardzistów : specjalne gumowe dywaniki i wykonaną z twardego tworzywa osłonę bagażnika, którym nie straszny jest piasek czy śnieg. Clio Rip Curl to również 100% muzyki dzięki Audio Connexion Box – modułowi pozwalającemu na podłączenie przenośnych odtwarzaczy MP3 i i-Podów.

Oba nowe silniki 1.2 TCE 100 KM i 1.5 dCi FAP to innowacyjne konstrukcje przyjazne dla środowiska. Zapewniają udane połączenie przyjemności jazdy, niskiego zużycia paliwa i zmniejszonej emisji spalin. Clio Rip Curl to konkretny przejaw partnerskiej współpracy firm Renault i Rip Curl, otwierającej obiecujące perspektywy.

Z okazji światowej premiery R27 firma Renault Sport Technologies zaprezentowała Clio Renault F1 Team. To unikalny sposób uczczenia podwójnego tytułu mistrza świata konstruktorów Formuły 1 i możliwość zaoferowania amatorom sportów motoryzacyjnych samochodu stanowiącego kwintesencję sportowych emocji. Czerwone zaciski hamulców, nowy kolor żółty Sirius oraz ekskluzywne oznaczenia Renault F1 Team i World Champion, powodują, że ta seria specjalna Clio Renault Sport z miejsca przywodzi na myśl Megane Renault F1 Team. We wnętrzu znalazło się miejsce na sportowe fotele Récaro i tabliczkę z indywidualnym numerem, co nie pozostawia cienia wątpliwości, co do wyjątkowego i w 100% sportowego charakteru tego samochodu. Clio Renault F1 Team R27 wyposażono w sportowe zawieszenie Cup, które w połączeniu z 17’’ aluminiowymi felgami, zapewnia jeszcze większą precyzję prowadzenia i ekstremalne wrażenia z jazdy.

Scenic Conquest to samochód zaprojektowany z myślą o rekreacji i ucieczce od codzienności. Swoim wyglądem rasowego podróżnika przypomina z przodu i tyłu samochody terenowe. Dzięki zwiększeniu prześwitu i wzmocnieniu zawieszenia układ jezdny został przystosowany do poruszania się nawet po najgorszych drogach. Scenic Conquest oferowany jest z silnikami benzynowymi 1.6 16V 112 KM i 2.0 16V 134 KM lub wysokoprężnymi 1.5 dCi 105 KM i 1.9 dCi 130 KM. Posiada bogate wyposażenie seryjne, w tym radar cofania, felgi aluminiowe, ESP oraz relingi dachowe.

Prezentowany w Genewie Megane Renault Sport dCi, stanowi uzupełnienie oferty sportowych samochodów Renault o model napędzany silnikiem wysokoprężnym. Samochód w tej wersji nie będzie dostępny na rynku polskim.

Przeznaczona dla rodzin ceniących « multimedialne rozrywki », seria limitowana Espace Tech Run posiada unikalne, zaawansowane technologicznie wyposażenie : dla melomanów – radioodtwarzacz 4x30W CD z możliwością odtwarzania plików MP3 i Audio Connexion Box (modułem z gniazdami USB i iPod®), dla kinomanów – odtwarzacz DVD-DivX i 2 7-calowe ekrany wbudowane w przednie zagłówki oraz słuchawki na podczerwień, kompatybilne również z ulubioną konsolą do gier – czyli coś dla fanów gier. Espace Tech Run wyróżnia się zarówno stylistyką zewnętrzną jak i specjalnym wystrojem wnętrza.

Przyjemność jazdy – doskonałe zespoły napędowe

Nowy silnik benzynowy 1.2 16V turbo, określany jako TCE 100 KM, będzie napędzał Clio Rip Curl i Modusa. Znajdzie się również w ofercie Nowego Twingo i to już w momencie wprowadzenia tego modelu do sprzedaży. Wyposażony w turbosprężarkę o niskiej bezwładności, osiąga moc typową dla silnika o pojemności 1.4 l i moment obrotowy silnika 1.6 l, przy zużyciu paliwa właściwym dla jednostki 1.2 l. Jego emisja CO2 plasuje się na poziomie poniżej 140 g/km. Silnik ten ma wyznaczyć nowe standardy pod względem osiągów i zużycia paliwa wśród jednostek o tym poziomie mocy

Nowa 6-przełożeniowa skrzynia automatyczna AJ0 jest przeznaczona dla najmocniejszych silników wysokoprężnych i benzynowych w gamie. W połączeniu z silnikiem wysokoprężnym 2.0 dCi w Nowym Scenic’u tworzy doskonały zespół napędowy, cechujący się wysokimi osiągami, zapewniającymi przyjemność prowadzenia pojazdu i niskim zużyciem paliwa. Może pracować w trybie automatycznym lub ręcznym (sterowanie impulsowe), a przyjęte regulacje zapewniają komfortową i płynną pracę. Szczególną uwagę poświęcono zapewnieniu jakości zmiany biegów i cichej pracy układu.

W trosce o bezpieczeństwo na drodze Grupa Renault prowadzi od ponad 50 lat prace badawczo-rozwojowe nad nowymi technologiami podnoszącymi bezpieczeństwo samochodów. Renault jest powszechnie uznawany za lidera wyznaczającego nowe standardy w zakresie bezpieczeństwa na światowym rynku samochodowym. Jest obecnie jedynym producentem, którego cała gama reprezentuje najwyższy poziom bezpieczeństwa we wszystkich segmentach.

W ramach Kontraktu Renault 2009 Grupa Renault przyjęła ambitny plan ochrony środowiska dążący do zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych. Opiera się on na trzech zobowiązaniach : zajęcie miejsca wśród trzech najlepszych producentów samochodów na świecie pod względem niskiej emisji CO2, wprowadzenie gamy pojazdów na biopaliwa i opracowanie całego wachlarza alternatywnych technologii. Pierwsze pojazdy na biopaliwa pojawiły się pod koniec 2006 r. wraz z wprowadzeniem do sprzedaży silników, które mogą być napędzane biodieslem B30 w Trafic’u i Masterze. Na wiosnę 2007 zostanie wprowadzony do sprzedaży Megane na bioetanol E85. Renault będzie wówczas jednym z nielicznych producentów posiadających ofertę silników benzynowych i wysokoprężnych napędzanych biopaliwami (bioetanolem i biodieslem).
W pracach nad silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi oraz napędzanych biopaliwami Renault preferuje technologie przyjazne dla środowiska i przystępne dla klientów.

Sport samochodowy

Celem zespołu ING Renault F1 Team na sezon 2007 jest kontynuacja doskonałych wyników osiąganych na torze w ubiegłych latach. W czasie prezentacji nowego bolidu R27 w Amsterdamie, pokazano nową identyfikację wizualną oraz nowe barwy, w jakich zespół wystartuje w Mistrzostwach Świata Formuły. Po pierwszych jazdach próbnych za kierownicą R27 obaj kierowcy wyścigowi – Giancarlo Fisichella i Heikki Kovalainen – bardzo pozytywnie oceniali bolid uważając, że daje on realne szanse na udane starty w sezonie 2007.

Leave a Reply

Renault w Genewie

Na stoisku Renault pojawi się Clio Rip Curl, Clio Renaultsport 197 F1 Team R27, Scenic Conquest oraz Megane Renaultsport dCi.

Clio Renaultsport R27 to sportowa wersja modelu Clio kipiąca emocjami i odznaczająca się ponadprzeciętną dynamiką oraz doskonałymi osiągami.
Czerwone zaciski hamulcowe, żółty lakier Sirius oraz oryginalne oznaczenia Renault F1 Team upodabniają Clio do starszego brata – modelu Megane Renault F1 Team. W środku odnaleźć można sportowe fotele Recaro oraz tabliczkę znamionową z unikalnym numerem seryjnym.
W Clio Renault F1 Team R27 zastosowano specjalne, obniżone zawieszenie. Przekonstruowane amortyzatory i nowe sprężyny w połączeniu z 17-calowymi felgami aluminiowymi Dark Anthracite zapewniają doskonałe właściwości jezdne, szczególnie w szybko pokonywanych łukach.

Conquest to off-roadowy brat Scenica. Samochód wyróżnia się ciemnymi nakładkami ochronnymi na nadkola i zderzaki oraz relingami dachowymi.
W gamie silników znajdą się jednostki benzynowe 1.6 110KM i 2.0 135KM oraz diesle 1.5 105KM i 2.0 130KM.
W wyposażeniu wersji Dynamique znajdzie się dodatkowo tylny czujnik cofania oraz system kontroli stabilności pojazdu.

Renault zaprezentuje również modele koncepcyjne, jednak bliższe szczegóły na ten temat zostaną podane dopiero w dniu ich premiery.

Leave a Reply