Skoda Auto na Geneva Motor Show

Modele Yeti, Octavia GreenLine oraz Fabia Scout zadebiutowały na salonie motoryzacyjnym Geneva Motor Show 2009.
Targi Motoryzacyjne Geneva Motor Show 2009 są niezwykle istotne dla
przekazania wizji przyszłości czeskiego koncernu. W przeszłości
zaprezentowano tu prototypy i samochody koncepcyjne takie jak Tudor czy
Roomster.

Tym razem w Szwajcarii ma miejsce debiut kompaktowego SUV’a o nazwie Yeti,
którym Škoda Auto udowadnia, że tradycja może z powodzeniem iść w parze
z młodzieńczą świeżością, witalnością, a przede wszystkim ze
świadomością ekologiczną. To piąty model w portfolio Škody i
jednocześnie pierwszy w historii należący do segmentu SUV (Sport
Utility Vehicle). Jego konstrukcja emanuje masywnością oraz
bezpieczeństwem, a przyjazny wygląd cechuje się nienagannym stylem.
Yeti stanowi jednocześnie odpowiedź czeskiego producenta samochodów na
malejącą akceptację społeczną dla większości pojazdów tego typu – mało
przyjaznych dla kieszeni i środowiska naturalnego. Model Yeti zapewnia
niezwykle dynamiczną charakterystykę jazdy, niebagatelną przestrzeń
oraz niezrównaną wydajność, ale jego zużycie paliwa plasuje się poniżej
standardów przypisywanych zwykle samochodom klasy kompakt. Niski poziom
emisji spalin i CO2 ustanawia nowe standardy, które umożliwią
przedefiniowanie segmentu samochodów SUV.

Druga z genewskich premier – Octavia GreenLine
stanowi uzupełnienie linii modeli o obniżonym zużyciu paliwa, które
obecnie reprezentują Fabia GreenLine i Superb GreenLine. W ekologicznej
linii zastosowano metodę małych kroków przy wykorzystaniu
najekonomiczniejszego z silników wysokoprężnych występujących w danym
modelu. Niskie zużycie paliwa i emisja dwutlenku węgla uzyskano dzięki
udoskonaleniom aerodynamicznym w obrębie konstrukcji zewnętrznej oraz
podwozia auta, jak również poprzez ograniczenie jego ciężaru. Układ
napędowy został wyposażony w skrzynię biegów oraz napęd na przednie
koła, których współczynniki umożliwiają optymalizację ekonomii zużycia
paliwa, przy jednoczesnym zachowaniu radości z jazdy. Zastosowany w Octavii GreenLine silnik to nowa jednostka wprowadzona w modelu Octavia – silnik TDI o pojemności 1,6 litra,
cechujący się poziomem emisji CO2 o wartości zaledwie 116 g/km w cyklu
mieszanym. Dzięki wtryskowi typu common rail czterocylindrowa jednostka
napędowa zapewnia niezwykle płynną oraz dynamiczną jazdę. Maksymalna
moc na poziomie 77 kW (105 KM) oraz maksymalny moment obrotowy o
wartości 250 Nm przy prędkości obrotowej 1 900 rpm gwarantują osiągi
znacznie lepsze niż w przypadku większości proekologicznych samochodów
tej klasy. W modelu zastosowano także przyjazny dla środowiska
standardowy dieslowski filtr cząstek stałych (DPF).

Trzecia z premier Škody na targach w Genewie – Fabia Scout – to
samochód, który zamienia popularne auto z nadwoziem typu kombi w
niepowtarzalny pojazd dla osób ceniących aktywny sposób spędzania
wolnego czasu
. Stylistyka tej wersji Fabii podąża śladami
niezwykle udanej formuły modeli Roomster Scout oraz Octavia Scout. W
uterenowionej stylistycznie Fabii Scout zastosowano specyficzne
elementy konstrukcji zewnętrznej i wyposażenia charakterystyczne
wyłącznie dla tego modelu. Wśród silników do wyboru są dwie jednostki
benzynowe oraz dwa silniki wysokoprężne.

Na Geneva Motor Show można zobaczyć także Fabię Super 2000,
dzięki której Škoda Auto wróciła triumfalnie do grona firm
inwestujących w sporty motorowe. Koncern po pomyślnym debiucie w
Rajdzie Monte Carlo 2009 planuje wystawić model do współzawodnictwa w
ważnych rajdach bieżącego sezonu.

Nie mało emocji budzą odważne i nowatorskie modele koncepcyjne zaprojektowane w oparciu o Škodę Fabia.
Pierwszą z przedstawionych podczas targów wersji stylistycznych jest
samochód w tonacji czerwono-czarnej z wieloma ciekawymi, elementami o
sportowym charakterze. Druga, utrzymana w kolorystyce pastelowej
zieleni ze srebrnym dachem, zaskoczy kierowcę licznymi barwnymi
dodatkami.

Podczas salonu samochodowego w Genewie warto także zwrócić uwagę na
auta koncernu obecne już na rynku – modele Fabia, Fabia Combi,
Roomster, Octavia oraz Octavia Combi i Škodę Superb. W tym roku zostaną
one poddane niewielkim zmianom, pojawią się też nowe kolory lakieru
oraz wzory obręczy kół. Czeka nas także premiera odświeżonej Octavii w
dwóch nowych wersjach – sportowej RS i uterenowionej Scout.
2009-03-04

Skoda Auto na Geneva Motor Show

Targi Motoryzacyjne Geneva Motor Show 2009 są niezwykle istotne dla
przekazania wizji przyszłości czeskiego koncernu. W przeszłości
zaprezentowano tu prototypy i samochody koncepcyjne takie jak Tudor czy
Roomster.

Tym razem w Szwajcarii ma miejsce debiut kompaktowego SUV’a o nazwie Yeti,
którym Škoda Auto udowadnia, że tradycja może z powodzeniem iść w parze
z młodzieńczą świeżością, witalnością, a przede wszystkim ze
świadomością ekologiczną. To piąty model w portfolio Škody i
jednocześnie pierwszy w historii należący do segmentu SUV (Sport
Utility Vehicle). Jego konstrukcja emanuje masywnością oraz
bezpieczeństwem, a przyjazny wygląd cechuje się nienagannym stylem.
Yeti stanowi jednocześnie odpowiedź czeskiego producenta samochodów na
malejącą akceptację społeczną dla większości pojazdów tego typu – mało
przyjaznych dla kieszeni i środowiska naturalnego. Model Yeti zapewnia
niezwykle dynamiczną charakterystykę jazdy, niebagatelną przestrzeń
oraz niezrównaną wydajność, ale jego zużycie paliwa plasuje się poniżej
standardów przypisywanych zwykle samochodom klasy kompakt. Niski poziom
emisji spalin i CO2 ustanawia nowe standardy, które umożliwią
przedefiniowanie segmentu samochodów SUV.

Druga z genewskich premier – Octavia GreenLine
stanowi uzupełnienie linii modeli o obniżonym zużyciu paliwa, które
obecnie reprezentują Fabia GreenLine i Superb GreenLine. W ekologicznej
linii zastosowano metodę małych kroków przy wykorzystaniu
najekonomiczniejszego z silników wysokoprężnych występujących w danym
modelu. Niskie zużycie paliwa i emisja dwutlenku węgla uzyskano dzięki
udoskonaleniom aerodynamicznym w obrębie konstrukcji zewnętrznej oraz
podwozia auta, jak również poprzez ograniczenie jego ciężaru. Układ
napędowy został wyposażony w skrzynię biegów oraz napęd na przednie
koła, których współczynniki umożliwiają optymalizację ekonomii zużycia
paliwa, przy jednoczesnym zachowaniu radości z jazdy. Zastosowany w Octavii GreenLine silnik to nowa jednostka wprowadzona w modelu Octavia – silnik TDI o pojemności 1,6 litra,
cechujący się poziomem emisji CO2 o wartości zaledwie 116 g/km w cyklu
mieszanym. Dzięki wtryskowi typu common rail czterocylindrowa jednostka
napędowa zapewnia niezwykle płynną oraz dynamiczną jazdę. Maksymalna
moc na poziomie 77 kW (105 KM) oraz maksymalny moment obrotowy o
wartości 250 Nm przy prędkości obrotowej 1 900 rpm gwarantują osiągi
znacznie lepsze niż w przypadku większości proekologicznych samochodów
tej klasy. W modelu zastosowano także przyjazny dla środowiska
standardowy dieslowski filtr cząstek stałych (DPF).

Trzecia z premier Škody na targach w Genewie – Fabia Scout – to
samochód, który zamienia popularne auto z nadwoziem typu kombi w
niepowtarzalny pojazd dla osób ceniących aktywny sposób spędzania
wolnego czasu
. Stylistyka tej wersji Fabii podąża śladami
niezwykle udanej formuły modeli Roomster Scout oraz Octavia Scout. W
uterenowionej stylistycznie Fabii Scout zastosowano specyficzne
elementy konstrukcji zewnętrznej i wyposażenia charakterystyczne
wyłącznie dla tego modelu. Wśród silników do wyboru są dwie jednostki
benzynowe oraz dwa silniki wysokoprężne.

Na Geneva Motor Show można zobaczyć także Fabię Super 2000,
dzięki której Škoda Auto wróciła triumfalnie do grona firm
inwestujących w sporty motorowe. Koncern po pomyślnym debiucie w
Rajdzie Monte Carlo 2009 planuje wystawić model do współzawodnictwa w
ważnych rajdach bieżącego sezonu.

Nie mało emocji budzą odważne i nowatorskie modele koncepcyjne zaprojektowane w oparciu o Škodę Fabia.
Pierwszą z przedstawionych podczas targów wersji stylistycznych jest
samochód w tonacji czerwono-czarnej z wieloma ciekawymi, elementami o
sportowym charakterze. Druga, utrzymana w kolorystyce pastelowej
zieleni ze srebrnym dachem, zaskoczy kierowcę licznymi barwnymi
dodatkami.

Podczas salonu samochodowego w Genewie warto także zwrócić uwagę na
auta koncernu obecne już na rynku – modele Fabia, Fabia Combi,
Roomster, Octavia oraz Octavia Combi i Škodę Superb. W tym roku zostaną
one poddane niewielkim zmianom, pojawią się też nowe kolory lakieru
oraz wzory obręczy kół. Czeka nas także premiera odświeżonej Octavii w
dwóch nowych wersjach – sportowej RS i uterenowionej Scout.

Leave a Reply