Nie jest ważnym, czy Twój samochód jest dla Ciebie źródłem rozrywki i przyjemności, czy też jest tylko narzędziem pomagającym w przemieszczaniu się od punktu A do punktu B. Podczas jazdy, nowa Fabia oferuje kierowcy i pasażerom wyższy poziom bezpieczeństwa, nie zapominając również o bezpieczeństwie pieszych.
Wspaniałe prowadzenie nowej Fabii i precyzyjne reakcje na komendy kierowcy są tylko jednymi z podstawowych cech bezpieczeństwa w tym samochodzie. W ten sposób Fabia pomaga kierowcy unikać niebezpiecznych sytuacji lub wychodzić z nich bez szwanku, oferuje o wiele wyższy poziom bezpieczeństwa niż jej poprzedniczka.

Wielokrotnie testowana konstrukcja nadwozia, optymalnie zestrojone zawieszenie i elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego upewnia nas tylko, że samochód jest bezpieczny i jednocześnie łatwy w prowadzeniu w każdej sytuacji. Wszystkie wersje nowej Fabii wyposażone są w ABS z systemem Dual – Rate, czyli asystentem nagłego hamowania. Opcjonalnie można zamówić do nowej Fabii system kontroli trakcji ASR lub system stabilizacji toru jazdy ESP. W przypadku nagłego przebicia którejś z opon lub spadku ciśnienia powietrza w oponie , zamontowany w Fabii system TPM natychmiast powiadomi o tym kierowcę (wyposażenie standardowe dla samochodów z automatyczną przekładnią).

Optymalnie zaprojektowane strefy zgniotu w nowej Fabii zostały dodatkowo wzmocnione. Poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, a także poduszki boczne są w tym samochodzie wyposażeniem standardowym, podobnie jak punkty mocowania ISOFIX, służące prawidłowemu i bezpiecznemu zamontowaniu fotelika dziecięcego na tylnych fotelach.

Kurtyny powietrzne
Jest to absolutnie nowy element wśród opcji produkcyjnych nowej Fabii. Poduszki te, po aktywowaniu tworzą „ścianę” wzdłuż wnętrza samochodu, chroniąc w ten sposób pasażerów zarówno z przodu jak i z tyłu i czyniąc go jeszcze bezpieczniejszym.

Reflektory skrętne
Projekcyjne reflektory w nowej Fabii, zamiast powierzchni odbicia światła wykorzystują zamontowane tam soczewki do skupienia promieni świetlnych – podobnie jak dzieje się to w reflektorach ksenonowych. W zależności od tego, w którą stronę skręcają koła samochodu, reflektory maja także możliwość skrętu w tym samym kierunku. Reflektor od zewnętrznej strony zakrętu wychyla się do 7,5 stopnia, a reflektor po wewnętrznej stronie zakrętu wychyla się aż do 15 stopni.

Zderzenie? Fabia pomyśli za Ciebie

W razie wypadku, automatycznie włączają się światła awaryjne i oświetlenie wnętrza pojazdu, centralny zamek zostaje odblokowany, wyłącza się pompa paliwowa a dopływ paliwa ze zbiornika zostaje odcięty. W ten sposób ryzyko zapłonu samochodu zostaje wydatnie zmniejszone.

Ochrona pieszych

Nowa Fabia została zbudowana zgodnie z dyrektywami Unii Europejskiej, dotyczącymi ochrony pieszych. W przypadku kolizji pieszego z Fabią, ryzyko poważnych obrażeń zostało zminimalizowane. W nowej Fabii przestrzeń pomiędzy pokrywą a elementami w przestrzeni silnika, specjalnie zaprojektowany przedni zderzak czy też kształty innych elementów przodu samochodu, znacznie redukują siłę uderzenia i ryzyko poważnych obrażeń pieszego.

Na stronie internetowej Skoda Auto Polska S.A. www.skoda-auto.pl można już zapoznać się z cennikami nowej Škody Fabia. Jego sprzedaż rozpocznie się w połowie maja tego roku, ale już teraz sieć dealerska Škody przyjmuje na nią zamówienia.
2007-04-06