Ceremonia rozdania nagród przyznawanych przez dziennikarzy magazynu Top Gear odbyła się 7 grudnia w Londynie, a gospodarzem prowadzącym imprezę był Jeremy Clarkson. Poniżej podajemy listę zwycięzców w poszczególnych kategoriach i krótki oryginalny komentarz Clarksona i pozostałych jurorów.
Najlepszy samochód sportowy – BMW Z4 Coupe
Model Z4 jest brzydki jak grzech. Wersja cabrio jest porywająca i jej seksowna sylwetka zdążyła już nieco spowszednieć, czego nie można powiedzieć o wersji Coupe! Ale to właśnie jedna z dwóch podstawowych zalet BMW Z4 Coupe. Niedościgniona bestia na torze i wyzywająco piękna na ulicy. Absolutnie ponadczasowe auto będące na razie poza zasięgiem konkurencji – także pod względem właściwości jezdnych na torze.
Najlepszy samochód dla kadry zarządzającej – Citroen C6
Najbardziej inny ze wszystkich obecnie produkowanych samochodów. Citroen stworzył swoją własną interpretację luksusowego, dekadenckiego i unikalnego dzieła sztuki użytkowej. Obserwowanie go, to obcowanie ze sztuką. Gdy stoi robi jeszcze większe wrażenie. Nie pokona BMW serii 5 na Nurburgring i nie jest tak zaawansowany technicznie jak Lexus LS 460h, ale Citroen C6, jak żaden inny samochód przemawia do swojego kierowcy w wyjątkowy sposób.
Najlepsza limuzyna – Lexus LS 600h
Ogromna limuzyna z pięciolitrowym silnikiem V8 i napędem hybrydowym? Brzmi zachęcająco. Jako pojazd przyjazny dla środowiska nie ma najmniejszego sensu, ale to niewiarygodnie nowoczesny samochód z mnóstwem wspaniałych gadżetów i jest lepszy niż myślicie. Lexus LS 600h jest tak zaawansowany technicznie, że za kilka lat kiedy konkurencja zbuduje porównywalną hybrydową limuzynę, Lexusa 600h będziemy wspominać jako pioniera napędu hybrydowego. Jazda nim, to podróż w błogiej ciszy i ogromny zapas mocy, a dziesiątki luksusowych, napędzanych elektrycznie udogodnień na pokładzie to wyraz triumfu technologii i myśli ludzkiej. Nie uratuje planety, ale jest ogromnym krokiem naprzód w dobrym kierunku.
Najlepszy „Dream Car” – Lamborghini Gallardo Spyder
Kochamy go! Ostentacyjny, nieprawdopodobnie szybki i jeszcze bardziej głośny. Oto prawdziwe sportowe super-auto.
Najlepszy SUV – Land Rover Freelander 2
Najdoskonalszy Freelander w historii. Komfort i znakomite właściwości w terenie godne korzeni Land Rovera.
Najlepsze małe auto: MINI Cooper S
Może nie jest łatwo odróżnić nową generację MINI od starej, ale żaden inny samochód nie dał nam większej frajdy z jazdy w tym roku!
Najlepsze MPV – Ford S-MAX
Sportowy Van? Brzmi niewykonalnie, ale Ford udowodnił że można
Najlepszy “Supercar” – Ferrari 599 GTB
Niemal perfekcyjne auto. Niesamowicie szybki na torze i jeszcze bardziej zadziwiający na drodze.
Najlepsze Cabrio – Mazda MX-5 Roadster Coupe
Nie spodziewaliśmy się, że kultowa Mazda MX5 może nas tak mile zaskoczyć i to nie tylko w słoneczny dzień.
Najlepsze Coupe – Audi TT
Audi TT zawsze wyglądało dobrze, teraz również bardzo dobrze jeździ.
Najlepszy samochód rodzinny – Citroen C4 Picasso
Citroen jest na tyle oryginalny i doskonale zaprojektowany, że uszczęśliwi całą rodzinę.
Samochód Roku 2006 i jednoczesny zdobywca tytułu Najlepsze GT – Jaguar XK
Wspaniały obiekt pożądania i ujeżdżania. Jaguar potrafi skraść duszę jak żaden inny samochód.
2006-12-14