Nowa skrzynia 9G-TRONIC bÄ™dzie oferowana w modelu E 350 BlueTEC z wysokoprężnÄ… jednostkÄ… V6 o mocy 252 KM. Samochód zużywa Å›rednio 5,3 l/100 km, czyli mniej od poprzednika z przekÅ‚adniÄ… 7-stopniowÄ…. WiÄ™ksza liczba biegów i szerszy zakres przeÅ‚ożeÅ„ poprawiajÄ… jednoczeÅ›nie komfort jazdy i pozwalajÄ… dodatkowo usprawnić przekazywanie siÅ‚y napÄ™dowej do kóÅ‚.
Z jednej strony redukcja prÄ™dkoÅ›ci obrotowej silnika zwiÄ™ksza komfort w zakresie drgaÅ„ i wibracji i uprzyjemnia podróż na pokÅ‚adzie Klasy E, z drugiej - pozwala obniżyć poziom haÅ‚asu nawet o 4 dB. Przy jeździe z prÄ™dkoÅ›ciÄ… 120 km/h na dziewiÄ…tym biegu obrotomierz wskazuje okoÅ‚o 1350 obr./min.
Projektanci 9-biegowej skrzyni automatycznej skupili siÄ™ także na jej lekkiej konstrukcji. Pomimo dwóch dodatkowych przeÅ‚ożeÅ„ i zdolnoÅ›ci przeniesienia nawet 1000 Nm momentu obrotowego przekÅ‚adnia zajmuje tyle samo miejsca, co poprzedniczka, a w dodatku jest lżejsza. Obudowa konwertera wykonana jest z aluminium, zaÅ› obudowa skrzyni - ze stopu magnezu.
9G-TRONIC nadaje się do stosowania w autach z napędem na tylną lub osie, a także z napędem hybrydowym. W najbliższych latach konstrukcja będzie stosowana w niemal wszystkich modelach i odmianach silnikowych.
Mercedes-Benz E 350 BlueTEC otrzyma przekładnię 9G-TRONIC w standardzie. Co ciekawe, ceny modelu pozostają bez zmian i rozpoczynają się w Polsce od 262 500 zł (limuzyna).