2-litrowy silnik turbo umieszczony pod mask膮 GLA 45 AMG generuje moc 360 KM oraz 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a jednocze艣nie zu偶ywa 艣rednio 7,5 l/100 km. Silnik wykorzystuje bezpo艣redni, strumieniowy wtrysk paliwa oraz piezoelektryczne wtryskiwacze (ci艣nienie wtrysku wynosi 200 barów). Mercedes zastosowa艂 te偶 turbospr臋偶ark臋 twin-scroll, zapewniaj膮c膮 bardziej spontaniczny przyrost ci艣nienia do艂adowania (maksymalnie 1,8 bara). Samochód na przyspieszenie od 0 do 100 km/h potrzebuje 4,8 s i rozwija pr臋dko艣膰 maksymaln膮 250 km/h (ograniczon膮 elektronicznie).
GLA 45 AMG standardowo dysponuje nap臋dem na cztery ko艂a AMG 4MATIC z elektrohydraulicznym sprz臋g艂em wielotarczowym. Rozdzia艂 momentu obrotowego zale偶y od warunków - podczas normalnej jazdy trafia on do przednich kó艂. Gdy wymagaj膮 tego warunki, moment jest rozdzielany mi臋dzy osiami w stosunku do 50:50.
Moc trafia do kó艂 poprzez dwusprz臋g艂ow膮 przek艂adni臋 zautomatyzowan膮 AMG SPEEDSHIFT DCT o 7 prze艂o偶eniach. Skrzynia ma trzy tryby pracy oraz funkcje podwójnego wysprz臋glenia.
Standardowo GLA 45 AMG porusza si臋 na grafitowych obr臋czach AMG z pi臋cioma podwójnymi ramionami i b艂yszcz膮cym wyko艅czeniem, zaopatrzonych w ogumienie w rozmiarze 235/45 R 19. Opcjonalnie oferowane s膮 10-ramienne felgi AMG z oponami 235/40 R 20, równie偶 w kolorze grafitowym, dost臋pne w dwóch wersjach - l艣ni膮cej lub matowej.
Mercedes-Benz GLA 45 AMG zadebiutuje oficjalnie 13 stycznia br. podczas salonu samochodowego (NAIAS) w Detroit. Zamówienia na nowy model ruszaj膮 w po艂owie marca, a jego rynkowa premiera odb臋dzie si臋 w czerwcu.