Celem strategicznym Mercedes-Benz Trucks Polska jest wyÅ‚Ä…czna koncentracja na realizacji potrzeb rynku pojazdów ciężarowych we wszystkich obszarach dziaÅ‚alnoÅ›ci – sprzedaży, serwisie, marketingu i PR oraz innych niezbÄ™dnych usÅ‚ug.
- Ta zmiana jest w istocie rzeczy efektem procesu, który rozpoczÄ…Å‚ kilka lat temu program Customer Dedication – wyjaÅ›nia PrzemysÅ‚aw Rajewski, Prezes ZarzÄ…du Mercedes-Benz Trucks Polska. – DostrzegliÅ›my wówczas, że klienci samochodów osobowych i dostawczych oraz ciężarowych wymagajÄ… coraz dokÅ‚adniejszego dostosowania pod kÄ…tem różnych potrzeb, a nie dziaÅ‚aÅ„ skoncentrowanych jedynie na wspólnej marce Mercedes-Benz. OczywiÅ›cie sprzedaż pojazdów zawsze byÅ‚a rozÅ‚Ä…czna, ale wiele innych obszarów – takich jak serwis, obsÅ‚uga posprzedażna, PR, marketing oraz inne usÅ‚ugi – dziaÅ‚aÅ‚o wspólnie.
Nowa spóÅ‚ka jest efektem zmian zachodzÄ…cych również w koncernie Daimler AG, o których decyzja zapadÅ‚a jeszcze w poÅ‚owie 2018 roku: byÅ‚o niÄ… wydzielenie trzech gÅ‚ównych sektorów dziaÅ‚alnoÅ›ci: samochody osobowe i dostawcze, usÅ‚ugi finansowe oraz wÅ‚aÅ›nie pojazdy ciężarowe i autobusy.
– To naturalne i zdrowe rozwiÄ…zanie, jeÅ›li przyjrzeć siÄ™ takim zagadnieniom jak np. serwis – mówi PrzemysÅ‚aw Rajewski. – W przypadku pojazdów osobowych i dostawczych klienci poruszajÄ… siÄ™ gÅ‚ównie w mieÅ›cie, Å‚atwo też zapewnić samochód zastÄ™pczy lub taksówkÄ™ w razie awarii. Tymczasem w transporcie miÄ™dzynarodowym stacje dealerskie i serwisowe powinny leżeć poza miastami, bo potrzebujÄ… wiÄ™cej przestrzeni, żeby pomieÅ›cić wszystkie potrzebne usÅ‚ugi. Poza tym ciężarówka nie może stać, musi pracować, a ze wzglÄ™du na specyfikÄ™ branży – zezwolenia, Å‚adunki, dane pojazdu – podstawienie zastÄ™pczego ciÄ…gnika nie jest rozwiÄ…zaniem.
W efekcie zmiany nowa spóÅ‚ka Mercedes-Benz Trucks Polska zyska wiÄ™kszÄ… samodzielność i elastyczność. Nowa spóÅ‚ka nie stawia sobie za cel rewolucyjnych zmian, jest to raczej potwierdzenie kontynuacji i deklaracja pogÅ‚Ä™bienia obranego kierunku dziaÅ‚aÅ„ na poziomie strukturalnym.
Na jakie nowości mogą liczyć klienci Mercedes-Benz Trucks Polska?
– DziÄ™ki tej zmianie bÄ™dziemy bliżej naszych klientów, a drogi decyzyjne wewnÄ…trz firmy bÄ™dÄ… krótsze i bardziej efektywne – wyjaÅ›nia Magdalena Konarska, Wiceprezes ZarzÄ…du Mercedes-Benz Trucks Polska. – Klienci otrzymajÄ… szybciej lepiej dopasowane do ich potrzeb produkty i usÅ‚ugi. Jest to również odpowiedź Daimler AG na trendy biznesowe, takie jak digitalizacja, usieciowienie: chcemy dostarczać nie tylko pojazd, ale kompleksowe usÅ‚ugi mobilne, finansowanie – wszystko dopasowane do potrzeb przedsiÄ™biorcy transportowego. Polska jest obecnie czwartym rynkiem w Europie, jeÅ›li chodzi o jego wielkość. RoÅ›nie ilość zleceÅ„ transportowych – ale z drugiej strony narastajÄ… problemy z brakiem kierowców. Dlatego tak istotne jest, żeby producent samochodów ciężarowych byÅ‚ dla swoich klientów partnerem. Uważamy, że naszym zadaniem jako marki premium jest przygotowanie kompleksowej oferty skrojonej na miarÄ™ klienta, a do tego niezbÄ™dne jest peÅ‚ne zrozumienie wszystkiego, co wiąże siÄ™ z branżą, w której dziaÅ‚a. Po to wÅ‚aÅ›nie powstaÅ‚ Mercedes-Benz Trucks Polska – podsumowuje Magdalena Konarska.
W skÅ‚ad ZarzÄ…du Mercedes-Benz Trucks wchodzÄ… PrzemysÅ‚aw Rajewski – Prezes ZarzÄ…du oraz Magdalena Konarska – Wiceprezes ZarzÄ…du Mercedes-Bez Trucks.