FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Felietony, rozmowy rss
Wszystkie oczy na Chiny
  Dodano: 2010-05-05 Wyświetlono: 13881 razy
 
Otwarcie 1 maja światowej wystawy EXPO 2010 w Szanghaju przysłoniło trwającą od 25 kwietnia do 2 maja w Pekinie International Automobile Exhibition. Może i słusznie, ale obie te imprezy pokazują, jak wielkie znaczenie mają obecnie w światowej gospodarce Chiny. W ubiegłym roku - w środku światowego kryzysu gospodarczego i powszechnego spadku sprzedaży aut - w Państwie Środka sprzedano 13,64 miliona samochodów, co uczyniło rynek chiński największym na świecie.
Wszystkie oczy na Chiny

foto © Audi   

BMW_ActiveE_33264.jpgW pierwszym kwartale tego roku nabywców znalazło tu już 4,61 miliona aut, co oznacza wzrost o 71,78 procent w stosunku do pierwszego kwartału zeszłego roku. Chiny nie są już też tylko odbiorcą produkcji z innych państw. W zeszłym roku stworzyli więcej samochodów niż u nich sprzedano – w 2009 roku w ChRL wyprodukowano bowiem aż 13,79 miliona samochodów. Wszystko to sprawiło, że dla producentów samochodów pekińska wystawa stała się forum dyskusji i pokazem trendów, rysujących się już w przeżywającej kłopoty branży. Nic dziwnego, że na Auto China 2010 pojawiło się 2100 wystawców z 16 krajów.

Jak się jednak u progów salonu International Automobile Exhibition okazało, rynek nie do końca sprostał wielkiemu zainteresowaniu. Nie można było bowiem dojechać na imprezę samochodem z braku parkingów w okolicy targów, trzeba było auta zostawić daleko od wystawienniczego centrum i przesiadać się do autobusu, który dowoził na miejsce pokazu… Podobne rozwiązanie od dawna funkcjonuje jednak we Frankfurcie.

Każda pliszka swój ogonek chwali…
W ramach ekspozycji „Imagining the Green Future” przedstawiono 95 modeli korzystających z nowych technologii napędu, uzupełnionych o 65 modeli koncepcyjnych. 89 modeli miało w Pekinie swój światowy debiut.

Volkswagen_Bluemotion_52385.jpgVolkswagen przedstawił technologie z grupy „BlueMotion”, które - według zapewnień koncernu – o 20 procent zmniejszają zużycie paliwa oraz emisję spalin. Mają być wykorzystane w modelach produkowanych przez europejską firmę wspólnie z chińskimi partnerami. Napędy hybrydowe i elektryczne mają trafić do Chin w 2013 i 2014 roku. Gotowym produktem z zastosowaniem rozwiązań „BlueMotion” była pokazana w Pekinie Skoda Octavia Green Line, napędzana silnikiem 1.4TSI, która trafi do Chin w drugiej połowie roku.

Nissan po raz pierwszy pokazał swój model o elektrycznym napędzie LEAF oraz przyjazny środowisku kompakt. LEAF w Europie, USA i Japonii trafi na rynek pod koniec tego roku, a masowa produkcja planowana jest na Nissan_Leaf_15380.jpgrok 2012. BMW pokazała swój model Mini, który zamierza wprowadzić pod koniec roku na chiński rynek, oraz ActiveE, który pojawi się tam w przyszłym roku.

Chińczycy nie pozostali w tyle. Tylko Geely wynajęła 3.000 metrów kwadratowych powierzchni, by przedstawić swoje atuty. Pokazała na nich 55 produktów, w tym 11 zupełnie nowych, między innymi koncepcyjny model Gleagle oraz Emgrand GE – auto dla dobrze sytuowanych klientów.

Wśród 64 propozycji innych chińskich producentów, uwagę zwracał elektryczny E6, produkowany przez BYD. Samochód ten może przejechać 300 kilometrów na jednym ładowaniu baterii, a na rynki chiński i amerykański trafi pod koniec roku. Z kolei Shanghai Automotive Industry Corp.(SAIC) przedstawiła swój koncepcyjny model E1, zaś Changan Automobile Group pokazał cztery modele hybrydowe i sześć elektrycznych!

Zupełnie specyficznym problemem jest sektor aut luksusowych. Rolls-Royce_Phantom_29797.jpgSprowadzony na potrzeby pokazu kruczoczarny Rolls-Royce Phantom za 1,3 miliona dolarów został sprzedany jeszcze przed otwarciem salonu. Jego nabywca przyznał przy okazji, że w domu ma już Mercedesa S600 oraz Jaguara, a nowy nabytek jest mu potrzebny do pracy…

Nic dziwnego, że na China Auto 2010 pojawił się także lśniący Bugatti Veyron - specjalny model z okazji 100-lecia marki. Auto osiągające 407 kilometrów na godzinę wyceniono na 38 milionów juanów (ponad 5 milionów dolarów). Cena nie zniechęcała – znalazło się kilku amatorów. Ferrari pokazało  model 599 GTO. Firma zapewniała, że to najszybsze auto, jakie stworzyła: setkę osiąga w 3,35 sekundy i może pędzić 335 kilometrów na godzinę.

Aston_Martin_Rapide_26755.jpgAston Martin, który w 2009 roku sprzedał 80 sztuk modelu DBS, którym jeździł James Bond w „Quantum of Solace” pokazał koncepcyjny model Rapide. I na niego znalazło się siedmiu chętnych, co nieco zaskoczyło nawet przedstawiciela marki.

Z wielką nadzieją podchodził do International Automobile Exhibition Nissan. W zeszłym sprzedał w Chinach 5.000 sztuk swojej luksusowej marki Infiniti, a od początku tego roku już blisko dwa razy więcej niż w pierwszym kwartale 2009.

Jednak w tym sektorze aut w Chińskiej Republice Ludowej najlepiej schodzi Audi A6L, do którego mają słabość rządowi oficjele różnego szczebla.

O tym, że oferta klasy aut luksusowych nie była tylko na pokaz świadczy, że w pierwszym kwartale tego roku sprzedano ponad 23,5 tysiąca Mercedesów (o 112 procent więcej niż przed rokiem). Audi, BMW, Ferrari oraz inni producenci aut z tej półki odnotowali podobne wyniki. Łącznie wartość sprzedanych w pierwszym kwartale tego roku aut luksusowych wzrosła w Chinach o 66 procent, zaś w USA tylko o 14 proc., a w Niemczech spadła o 6 procent…

Nowy gracz
Chiński rynek to już nie tylko wielki potencjał. Nikt nie ma wątpliwości, że na świecie pojawił nowy wielki gracz, z którym muszą się liczyć potentaci. Jeżeli Japończykom osiągnięcie światowej jakości Audi_A6L_45868.jpgzabrało 25 lat, to Koreańczykom już tylko 15, ale dla Chińczyków nie potrzeba więcej niż 10 lat. Wkrótce zaczną dla nich procentować skutki światowego kryzysu. Kłopoty wielkich producentów aut Chińczycy wykorzystali, by przejąć nowe technologie. Geely kupiło od Forda markę Volvo ze wszystkimi jej biurami konstrukcyjnymi i patentami, Beijing Automotive Industry Holding Corp. sięgnęło po Saaba, a Sichuan Tengzhong po Hummera…

Wielcy producenci z Państwa Środka nie zaniedbują także własnego podwórka. Giganci coraz częściej wykupują mniejsze firmy, mające dokonania w poszczególnych fragmentach rynku. Jeśli do tego dodać wielkość rodzimego rynku oraz niską cenę siły roboczej nie ulega wątpliwości, że nie tylko „Chińczyki trzymają się mocno”, ale że w miarę upływu czasu będą jeszcze mocniejsi.
 



Źródło: Moto Target

 Inne artykuły
» W synchronizacji z Fordem - testował Krystian Kozerawski Poniedziaek, 2013-05-27
  Ford SYNC AppLink Sprawdziliśmy jak funkcjonuje system SYNC w nowym Fordzie Fiesta. więcej »

» Samochód kierowcy - o Hondzie CR-V opowiadają inżynierowie Kazuhiro Sekine i Kotaro Yamamoto z Honda Motor Europe Czwartek, 2013-04-11
  Kazuhiro Sekine W najnowszym modelu wracamy do stonowanego charakteru, potęgującego przyjemność z jazdy. Wyszliśmy z założenia, że tworzenie agresywnie wystylizowanego samochodu w czasach ekonomicznego kryzysu i rosnącej świadomości ekologicznej nie zostanie pozytywnie odebrane przez klientów. więcej »

» Naga Broń 2013 Pitek, 2013-03-08
  Broń - co można w strefie Schengen Jedziemy! Euforia, wolność, słowem – URLOP! Rodzina w komplecie, wszystkie zabawki do szusowania, skoków, jazdy, nurkowania, bez których nie rusza się głowa rodziny, już w bagażniku. Kosmetyki, należące do szyi, kręcącej głową, wypełniają bagażnik dachowy. Wszystkie schowki pełne napojów i zabawek dzieci. Dobre humory na szczęście nic nie ważą. więcej »

» Fiat obiecuje wreszcie coś taniego Poniedziaek, 2013-02-04
  Innocenti Mini Turbo Fiat rozważa wprowadzenie taniej marki, która mogłaby konkurować z Dacią, reaktywowaną przed laty przez Renault. Na wielu rynkach uważa się, że to właśnie marka Fiat jest we włoskim koncernie sytuowana jako low-cost brand, ustępujący ceną i prestiżem zarówno Alfie Romeo, Lancii, jak i Jeepowi oraz innym brandom przejętym z dobrodziejstwem akcji koncernu Chryslera. Jeśli więc submarka ma być tańsza od Fiata, będzie to prawdopodobnie produkt azjatycki. więcej »

» Samochodem elektrycznym dookoła świata - wywiad z Izą Miko Wtorek, 2012-11-13
  Iza Miko - Mitsubishi i-MiEV Izabella Miko przyleciała do Polski prosto z USA by opowiedzieć o tym, po co jeździła na stację paliw… elektrycznym Mitsubishi i-MIEV. Zdradzi też, jak wyglądałaby jej podróż dookoła Ziemi za kierownicą auta na prąd. Pojawi się też wątek miłosny. więcej »

» Konsekwentnie do przodu – mówi prezes Ford Polska Adam Kołodziejczyk Pitek, 2012-09-07
  Adam Kołodziejczyk Rozmawiamy na temat planów z prezesem i dyrektorem generalnym Ford Polska, Adamem Kołodziejczykiem. więcej »

» Martin Buhl-Wagner, dyrektor zarządzający Targów Lipskich GmbH Pitek, 2012-05-25
  Martin Buhl-Wagner Już w czerwcu: dwa premierowe modele BMW, premiera Porsche, nowi wystawcy Rolls-Royce Motor Cars, Fisker i Tesla - Targi w Lipsku dołączają do grupy największych imprez w Europie. więcej »

» Spotkanie na szczycie mocy z Rafałem Płatkiem z REZ Motorsport Czwartek, 2012-05-10
  Spotkanie na szczycie mocy cz.1 Rafał Płatek to jedyny polski kierowca ścigający się w niemieckich wyścigach pojazdów klasycznych. Benzynę ma we krwi, podobnie jak miłość do Alfa Romeo. Swoje życie poświęcił motoryzacji – poza wyścigami, urzeczywistnia marzenia bogatych klientów z Europy i Polski, odrestaurowując ich klasyczne pojazdy w warsztatach REZ Classic Cars. więcej »

» Leszek Kempiński o nowym Audi A4 roda, 2012-04-04
  Leszek Kempiński Rozmawiamy z Leszkiem Kempińskim, Kierownikiem PR Audi. więcej »

» Honda wraca do gry. Manabu Nishimae - prezes Honda Motor Europe Sobota, 2012-03-03
  Manabu Nishimae - prezese Honda Motor Europe Honda wraca nowymi modelami do walki o europejskiego klienta po trudnych latach kryzysu, pogłębionego przez kataklizmy w Japonii i Tajlandii, gdzie znajdują się ważne dla globalnej produkcji koncernu fabryki. Podczas polskiej prezentacji modelu Civic mieliśmy okazję porozmawiać z prezesem Honda Motor Europe Manabu Nishimae. więcej »

» Iza Miko: dajcie się zelektryfikować! Czwartek, 2012-02-23
  Izabella Miko Ma fioła na punkcie zakręcania wody, segregacji śmieci i wszystkiego co jest ekologiczne. Iza Miko - tancerka i ekolożka od dzieciństwa. Swoją pasję aktorską realizuje w Los Angeles. W Polsce wspólnie z Mitsubishi elektryzuje serca kierowców. więcej »

» Lekcja rysunku z Adamem Bazydło Poniedziaek, 2011-11-07
  Adam Bazydło - Moto Target Rozmawiamy z projektantem kabiny Peugeota 508. więcej »

» Stara miłość nie rdzewieje - wywiad z prawdopodobnie najstarszym kierowcą Chevroleta w Polsce roda, 2011-10-12
  Chevrolet - stara miłość nie rdzewieje Chevrolet, który w tym roku obchodzi setną rocznicę powstania marki, był obecny na polskim rynku już przed II wojną światową. Pierwsze Chevrolety trafiły do Polski najprawdopodobniej wraz z Błękitną Armią Hallera. General Motors rozpoczął sprzedaż Chevroleta w Polsce w 1924 roku, a już po czterech latach marka zdobyła połowę rynku. więcej »

» W sidłach rocka - rozmawiamy z Piotrem Brzychcy z zespołu Kruk Czwartek, 2011-06-16
  Zespół Kruk Prawdziwy duch rocka nigdy nie zaniknie, czego świetnym dowodem jest hard rockowa grupa muzyczna Kruk pochodząca z Dąbrowy Górniczej. Utalentowany zespół odnosi wielkie sukcesy nie tylko w Polsce, ale również za granicą. Na nasze pytania odpowiada założyciel i gitarzysta zespołu Kruk, Piotr Brzychcy. więcej »

» O psie, który jeździł... opowiada Dorota Sumińska Czwartek, 2011-02-17
  Dorota Sumińska i jej zwierzaki Receptą na udany wyjazd z czworonożnym pupilem jest zrozumienie potrzeb naszego zwierzaka. więcej »

» Niełaskawy dla rywali - rozmawiamy z Łukaszem "Łokerem" Łaskawcem Czwartek, 2011-01-27
  Łukasz "Łoker" Łaskawiec Łukasz „Łoker” Łaskawiec był największą niespodzianką rajdu Dakar 2011. Młody zawodnik (za 3 dni skończy... 21 lat) wywalczył 3. miejsce, pokonując w swym Dakarowym debiucie wielu utytułowanych rywali. więcej »

» Szef FIA Jean Todt - uratujmy 5 milionów ludzi Poniedziaek, 2010-11-22
  Jean Todt - Mototarget.pl Prezes FIA Jean Todt podczas krótkiej wizyty w Polsce znalazł czas na kameralną konferencję prasową w Krakowie dla grupy polskich dziennikarzy motoryzacyjnych. Oprócz informacji o planach na najbliższy sezon oraz podsumowania pierwszego roku prezydentury Jean Todt sporo uwagi poświęcił problematyce podniesienia bezpieczeństwa ruchu drogowego i zaangażowaniu się FIA w działania wspierające bezpieczny transport. więcej »

» O polityce Forda mówi Gunnar Herrmann - dyrektor linii samochodów segmentu C Ford Motor Company Pitek, 2010-11-05
  Gunnar Herrmann Polityka Forda dotycząca ochrony środowiska doskonale sprawdza się w odniesieniu do tradycyjnych jednostek spalinowych, dajemy klientowi świadomość posiadania ekologicznego samochodu w przystępnej cenie. Pracujemy również nad technologią hybrydową typu „plug-in” oraz zasilaniem akumulatorowym; pierwsze wyniki naszych badań zaprezentujemy już w 2012 roku. więcej »

» O nowym Focusie opowiada James Hughes, inżynier Ford Motor Company Poniedziaek, 2010-10-25
  James Hughes W oparciu o nową platformę powstanie nawet 10 innych modeli, począwszy od samochodów segmentu C, poprzez konstrukcje SUV typu Kuga, a kończąc na dużych samochodach rodzinnych mieszczących siedem osób, jak chociażby Grand C-MAX. więcej »

» Ford przed ofensywą - na pytania odpowiada dyrektor generalny Ford Polska Adam Kołodziejczyk Wtorek, 2010-10-12
  Adam Kołodziejczyk - dyrektor generalny Ford Polska Ważne, aby klienci dobrze poznali nasze modele i przekonali się do ich walorów, a to z pewnością zajmie trochę czasu. Dopiero wtedy sprzedaż ruszy „pełną parą”. Duże nadzieje pokładam w nowym Focusie i C-MAXie. Myślę, że samochody te pozwolą nam dołożyć kilka procent do statystyk sprzedaży Forda w Polsce. więcej »

1 [2] 3
Wyświetlane: 20 - 40 z 54 rekordów
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Zdjecie miesiaca


© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |