FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Felietony, rozmowy rss
Fiat obiecuje wreszcie coś taniego
Autor: Robert Szczerbaniak  Dodano: 2013-02-04 Wyświetlono: 9003 razy
 
Fiat rozważa wprowadzenie taniej marki, która mogłaby konkurować z Dacią, reaktywowaną przed laty przez Renault. Na wielu rynkach uważa się, że to właśnie marka Fiat jest we włoskim koncernie sytuowana jako low-cost brand, ustępujący ceną i prestiżem zarówno Alfie Romeo, Lancii, jak i Jeepowi oraz innym brandom przejętym z dobrodziejstwem akcji koncernu Chryslera. Jeśli więc submarka ma być tańsza od Fiata, będzie to prawdopodobnie produkt azjatycki.
Fiat obiecuje wreszcie coś taniego

foto © archiwum   

Potwierdził to w niedzielę w wywiadzie Sergio Marchionne, dodając, że produkcja samochodu, kosztującego w salonie mniej niż 7.5 tys. euro, okazałoby się w Europie zupełnie nieopłacalna, mimo niewykorzystanych mocy przerobowych fabryk we Włoszech. O zakładach w Polsce Marchione nie wspomniał.


POSZUKIWANY WEHIKUŁ CZASU
Fiat od pięciu lat rozważa wprowadzenie do produkcji niskobudżetowego auta pod marką Innocenti, którą kupił wraz z grupą De Tomaso w 1990 roku. Historia niewielkiej ale zasłużonej marki Innocenti wiele mówi o polityce rynkowej włoskiego giganta i jego potyczkach z konkurentami. Motoryzacyjny biznes Ferdinando Innocentiego wypłynął na szersze wody dzięki produkcji skuterów Lambretta. Firma w latach 60. i 70. mała już podpisane kontrakty licencyjne z brytyjskim Leylandem, czego efektem były odpowiedniki Austina w karoseriach m.in. od Pininfariny (Austin A40, praprzodek dzisiejszego MINI Countrymana) i od Bertone. W roku 1974 na deskach kreślarskich Bertone powstał model Innocenti Mini, oparty na projekcie Mini Morrisa i aspirujący do podobnego finansowego sukcesu. Kiedy z kooperacji wycofali się Brytyjczycy, marka trafiła do grupy De Tomaso. Zainteresowana jej zakupem była Mazda, jednak Fiat przebił ofertę Japończyków, w obawie przed wzmocnieniem konkurenta na lokalnym włoskim rynku. Restrukturyzacja firmy doprowadziła do likwidacji produkcji we Włoszech. Z zakładów Fiat Auto Poland wysyłano jeszcze krótko do sieci sprzedaży modele Innocenti Milo, budowane na bazie Uno. Tak Innocenti dokonało żywota, choć do dziś nieliczne egzemplarze spotkać można na italskiej prowincji.

Włosi nie są oryginalni w poszukiwaniach rynkowej niszy na czas recesji. Koncern wywindował ceny małych modeli Panda i 500 nie licząc, że kryzys sięgnie tak głęboko do kieszeni Europejczyków. Przegrywają one w otwartej walce z rywalami. Teraz, podobnie jak konkurenci, Fiat szuka tanich rynków pracy i odkurzonej marki, niosącej pozytywny wizerunek, choćby takiej, jak Datsun reaktywowany na rynek rosyjski przez Nissana, czy fantastycznie wypromowana przez Francuzów Dacia. Być może Innocenti  pojawi się w kolejnej odsłonie, nie wyjedzie jednak z tyskich zakładów, podobnie jak ominęły Tychy obiecywane:  Panda i Uno IV.


Z DRUGIEJ STRONY
Koncern dysponujący takim dziedzictwem, potencjałem technicznym, arbiter elegantiarum, potęga w dziedzinie stylu, nie potrafi jednak poradzić sobie z modelami Lancii, stojącymi na przeciwnym biegunie, gdzie pozycjonuje się auta drogie, mające być nośnikami prestiżu. Czasy recesji wykorzystują BMW, Audi, Mercedes, nawet sprzedany Hindusom Range Rover, czyli marki premium, które chwalą się dziś fantastycznymi wynikami. Tymczasem Lancia, zasługująca z pewnością na większe zainteresowanie, nie może się odnaleźć. Na polskim rynku właściwie nie istnieje, a sprzedawcy opowiadają anegdoty o klientach, zamawiających Lancię Grand Voyager pod warunkiem wymiany logo włoskiej marki na emblemat Chryslera (pod takim logo model ten sprzedawany jest w Wielkiej Brytanii). Ktoś w koncernie rozłożył to małżeństwo i nie byli to z pewnością inżynierowie oraz styliści, bo Thema i Grand Voyager to obecnie modele ze wszech miar lepsze od poprzedników. Sytuacja to dziwna, pokazująca być może najważniejszą różnicę pomiędzy "Ordnung muss sein" a "Italian Job" w trudnych czasach.



Źródło: Moto Target, Automotive News Europe

 Inne artykuły
» W synchronizacji z Fordem - testował Krystian Kozerawski Poniedziaek, 2013-05-27
  Ford SYNC AppLink Sprawdziliśmy jak funkcjonuje system SYNC w nowym Fordzie Fiesta. więcej »

» Samochód kierowcy - o Hondzie CR-V opowiadają inżynierowie Kazuhiro Sekine i Kotaro Yamamoto z Honda Motor Europe Czwartek, 2013-04-11
  Kazuhiro Sekine W najnowszym modelu wracamy do stonowanego charakteru, potęgującego przyjemność z jazdy. Wyszliśmy z założenia, że tworzenie agresywnie wystylizowanego samochodu w czasach ekonomicznego kryzysu i rosnącej świadomości ekologicznej nie zostanie pozytywnie odebrane przez klientów. więcej »

» Naga Broń 2013 Pitek, 2013-03-08
  Broń - co można w strefie Schengen Jedziemy! Euforia, wolność, słowem – URLOP! Rodzina w komplecie, wszystkie zabawki do szusowania, skoków, jazdy, nurkowania, bez których nie rusza się głowa rodziny, już w bagażniku. Kosmetyki, należące do szyi, kręcącej głową, wypełniają bagażnik dachowy. Wszystkie schowki pełne napojów i zabawek dzieci. Dobre humory na szczęście nic nie ważą. więcej »

» Samochodem elektrycznym dookoła świata - wywiad z Izą Miko Wtorek, 2012-11-13
  Iza Miko - Mitsubishi i-MiEV Izabella Miko przyleciała do Polski prosto z USA by opowiedzieć o tym, po co jeździła na stację paliw… elektrycznym Mitsubishi i-MIEV. Zdradzi też, jak wyglądałaby jej podróż dookoła Ziemi za kierownicą auta na prąd. Pojawi się też wątek miłosny. więcej »

» Konsekwentnie do przodu – mówi prezes Ford Polska Adam Kołodziejczyk Pitek, 2012-09-07
  Adam Kołodziejczyk Rozmawiamy na temat planów z prezesem i dyrektorem generalnym Ford Polska, Adamem Kołodziejczykiem. więcej »

» Martin Buhl-Wagner, dyrektor zarządzający Targów Lipskich GmbH Pitek, 2012-05-25
  Martin Buhl-Wagner Już w czerwcu: dwa premierowe modele BMW, premiera Porsche, nowi wystawcy Rolls-Royce Motor Cars, Fisker i Tesla - Targi w Lipsku dołączają do grupy największych imprez w Europie. więcej »

» Spotkanie na szczycie mocy z Rafałem Płatkiem z REZ Motorsport Czwartek, 2012-05-10
  Spotkanie na szczycie mocy cz.1 Rafał Płatek to jedyny polski kierowca ścigający się w niemieckich wyścigach pojazdów klasycznych. Benzynę ma we krwi, podobnie jak miłość do Alfa Romeo. Swoje życie poświęcił motoryzacji – poza wyścigami, urzeczywistnia marzenia bogatych klientów z Europy i Polski, odrestaurowując ich klasyczne pojazdy w warsztatach REZ Classic Cars. więcej »

» Leszek Kempiński o nowym Audi A4 roda, 2012-04-04
  Leszek Kempiński Rozmawiamy z Leszkiem Kempińskim, Kierownikiem PR Audi. więcej »

» Honda wraca do gry. Manabu Nishimae - prezes Honda Motor Europe Sobota, 2012-03-03
  Manabu Nishimae - prezese Honda Motor Europe Honda wraca nowymi modelami do walki o europejskiego klienta po trudnych latach kryzysu, pogłębionego przez kataklizmy w Japonii i Tajlandii, gdzie znajdują się ważne dla globalnej produkcji koncernu fabryki. Podczas polskiej prezentacji modelu Civic mieliśmy okazję porozmawiać z prezesem Honda Motor Europe Manabu Nishimae. więcej »

» Iza Miko: dajcie się zelektryfikować! Czwartek, 2012-02-23
  Izabella Miko Ma fioła na punkcie zakręcania wody, segregacji śmieci i wszystkiego co jest ekologiczne. Iza Miko - tancerka i ekolożka od dzieciństwa. Swoją pasję aktorską realizuje w Los Angeles. W Polsce wspólnie z Mitsubishi elektryzuje serca kierowców. więcej »

» Lekcja rysunku z Adamem Bazydło Poniedziaek, 2011-11-07
  Adam Bazydło - Moto Target Rozmawiamy z projektantem kabiny Peugeota 508. więcej »

» Stara miłość nie rdzewieje - wywiad z prawdopodobnie najstarszym kierowcą Chevroleta w Polsce roda, 2011-10-12
  Chevrolet - stara miłość nie rdzewieje Chevrolet, który w tym roku obchodzi setną rocznicę powstania marki, był obecny na polskim rynku już przed II wojną światową. Pierwsze Chevrolety trafiły do Polski najprawdopodobniej wraz z Błękitną Armią Hallera. General Motors rozpoczął sprzedaż Chevroleta w Polsce w 1924 roku, a już po czterech latach marka zdobyła połowę rynku. więcej »

» W sidłach rocka - rozmawiamy z Piotrem Brzychcy z zespołu Kruk Czwartek, 2011-06-16
  Zespół Kruk Prawdziwy duch rocka nigdy nie zaniknie, czego świetnym dowodem jest hard rockowa grupa muzyczna Kruk pochodząca z Dąbrowy Górniczej. Utalentowany zespół odnosi wielkie sukcesy nie tylko w Polsce, ale również za granicą. Na nasze pytania odpowiada założyciel i gitarzysta zespołu Kruk, Piotr Brzychcy. więcej »

» O psie, który jeździł... opowiada Dorota Sumińska Czwartek, 2011-02-17
  Dorota Sumińska i jej zwierzaki Receptą na udany wyjazd z czworonożnym pupilem jest zrozumienie potrzeb naszego zwierzaka. więcej »

» Niełaskawy dla rywali - rozmawiamy z Łukaszem "Łokerem" Łaskawcem Czwartek, 2011-01-27
  Łukasz "Łoker" Łaskawiec Łukasz „Łoker” Łaskawiec był największą niespodzianką rajdu Dakar 2011. Młody zawodnik (za 3 dni skończy... 21 lat) wywalczył 3. miejsce, pokonując w swym Dakarowym debiucie wielu utytułowanych rywali. więcej »

» Szef FIA Jean Todt - uratujmy 5 milionów ludzi Poniedziaek, 2010-11-22
  Jean Todt - Mototarget.pl Prezes FIA Jean Todt podczas krótkiej wizyty w Polsce znalazł czas na kameralną konferencję prasową w Krakowie dla grupy polskich dziennikarzy motoryzacyjnych. Oprócz informacji o planach na najbliższy sezon oraz podsumowania pierwszego roku prezydentury Jean Todt sporo uwagi poświęcił problematyce podniesienia bezpieczeństwa ruchu drogowego i zaangażowaniu się FIA w działania wspierające bezpieczny transport. więcej »

» O polityce Forda mówi Gunnar Herrmann - dyrektor linii samochodów segmentu C Ford Motor Company Pitek, 2010-11-05
  Gunnar Herrmann Polityka Forda dotycząca ochrony środowiska doskonale sprawdza się w odniesieniu do tradycyjnych jednostek spalinowych, dajemy klientowi świadomość posiadania ekologicznego samochodu w przystępnej cenie. Pracujemy również nad technologią hybrydową typu „plug-in” oraz zasilaniem akumulatorowym; pierwsze wyniki naszych badań zaprezentujemy już w 2012 roku. więcej »

» O nowym Focusie opowiada James Hughes, inżynier Ford Motor Company Poniedziaek, 2010-10-25
  James Hughes W oparciu o nową platformę powstanie nawet 10 innych modeli, począwszy od samochodów segmentu C, poprzez konstrukcje SUV typu Kuga, a kończąc na dużych samochodach rodzinnych mieszczących siedem osób, jak chociażby Grand C-MAX. więcej »

» Ford przed ofensywą - na pytania odpowiada dyrektor generalny Ford Polska Adam Kołodziejczyk Wtorek, 2010-10-12
  Adam Kołodziejczyk - dyrektor generalny Ford Polska Ważne, aby klienci dobrze poznali nasze modele i przekonali się do ich walorów, a to z pewnością zajmie trochę czasu. Dopiero wtedy sprzedaż ruszy „pełną parą”. Duże nadzieje pokładam w nowym Focusie i C-MAXie. Myślę, że samochody te pozwolą nam dołożyć kilka procent do statystyk sprzedaży Forda w Polsce. więcej »

1 [2] 3
Wyświetlane: 20 - 40 z 54 rekordów
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Zdjecie miesiaca


© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |