|
|
Felietony, rozmowy
|
Człowiek i emocje, potem technologia
Dodano: 2013-11-28
Wyświetlono: 11405 razy
|
|
|
Jest jedna firma motoryzacyjna, która od ponad dwudziestu lat stawia na rzeczy nieprzeciętnie ładne, nie będące samochodami. Buduje wizerunek marki w kontekście skojarzeń piękna i artystycznych kreacji.
|
|
foto © Lexus |
|
Wzornictwo użytkowe wkraczające w obszar sztuki, filmy, obrazy i dźwięki, stanowią bardzo skuteczny język komunikacji, nie wymagający tłumacza. Zajrzeliśmy na profil Departure Lane w Tumblr i na kanał Lexusa YouTube, aby zrozumieć tę oryginalną formę promocji, która przewrotnie oferuje odbiorcy odpoczynek od motoryzacji oraz szerokie spojrzenie na sprawy sztuk wizualnych i ludzkich emocji.
Design - droga do zjawisk nieoczekiwanych
Serwis Tumblr służy do dzielenia się obrazem, klipami, muzyką, jednak profil „Departure Lane” prowadzony pod egidą Lexusa w sposób prosty i intuicyjny pozwala chwalić się naprawdę interesującymi fotografiami i animacjami udanych projektów, znanych i nieznanych specjalistów wzornictwa przemysłowego, architektury, stylizacji. To punkt startowy dla wszystkich poszukujących inspiracji w tworzeniu kształtów.
Znajdziemy tam i fotografie cieszących oko nowoczesnych mebli i sprzętów sprzed prawie wieku, które stały się ikonami stylu. Są piękne ujęcia znanych budowli i wyjątkowe detale przedmiotów codziennego użytku, zaprojektowanych przez prawdziwych artystów w swoim fachu. Sztuka projektowania rzuca nowe, oryginalne światło na to co stare i to co nowe, znane i nieznane. Proces ten rozszerza granice naszej percepcji, prowadzi do świata skojarzeń i inwencji. To uniwersalna siła działająca na każdej szerokości geograficznej, jaką wykorzystują twórcy profilu „Departure Lane”.
Ludzie Lexusa zrozumieli, że sam design to droga do zjawisk ekscytujących i nieoczekiwanych, dlatego firma jest organizatorem jednego z najbardziej interesujących konkursów dla młodych projektantów „Lexus Design Awards”. Właśnie zakończyło się przyjmowanie zgłoszeń do edycji 2014, której tematem jest „Ciekawość”. Podobnie jak przed rokiem, z całego świata wpłynęło ponad tysiąc projektów. Spośród nich, jurorzy już w styczniu wybiorą 12 prac zwycięzców, którzy mogą liczyć na szeroką promocję oraz zaproszenie na Milan Design Week 2014, a dwaj najwyżej ocenieni laureaci otrzymają po pięć milionów jenów na pokrycie kosztów produkcji prototypów pod okiem mentorów, znanych mistrzów designu.
Film – najważniejsza ze sztuk
Wyjątkowym przykładem strategii wspierania piękna i humanizmu w marketingu jest projekt „Lexus Short Films” w serwisie YouTube. O pięciu filmach finansowanych przez firmę i zrealizowanych w roku 2013 wspólnie ze studiem The Weinstein Company krążą wśród internautów legendy. W świecie reklamy motoryzacyjnej zdominowanej przez mniej lub bardziej wymyślne spoty, których głównym bohaterem w zmieniającej się scenerii jest zwykle karoseria, technologia, silnik, dopiero na końcu kierowca, krótkie filmy Lexusa błyszczą inwencją i wyrastają wysoko ponad przeciętność. Co daje im taką przewagę w konkurencyjnej branży? Może przekazanie pałeczki młodym, nawet bardzo młodym twórcom, może zaryzykowanie wsparcia dla filmów tak oryginalnych w scenariuszu, że wydawałoby się niewykonalnych, może po prostu rezygnacja ze skrótów, sloganów, natrętnej autopromocji, odwołanie się do inteligencji widza. Wszystkie projekty są uniwersalne, stworzyli je młodzi artyści z różnych kultur. Kto wprowadzi w wyszukiwarce You Tube hasło „Lexus Short Films” znajdzie z pewnością takie perełki jak „Beyond memories” Cristiny Molino, zapraszające do dziwnego sennego lasu, albo „Lepsze jutro” Mitsuyo Miyazaki osadzone w świecie japońskiej mangi, czy sugestywny film „Uczeń” Chińczyka Chan Chung Ki - magiczną opowieść o wizjach i widzeniu. Dobrze jest znaleźć w filmie drogę, którą prowadzi cię artysta, nie marketingowiec. Nawet jeśli w krótkich filmach są niedoskonałości, jeśli łatwo młodym filmowcom wypomnieć naiwność, trudno odmówić im szczerości, te kreacje są prawdziwe.
JAK POWSTAWAŁ "BEYOND MEMORIES”:
Lexus Short Films: "Pupil"
Przed kilkoma dniami światło dzienne ujrzał kolejny wart śledzenia projekt filmowy, oddany w ręce młodym artystom „Amazing in motion”. Film „Rój” to wyższa szkoła animacji – zaproszenie w XXI wiek.
Amazing in Motion – SWARM:
Jak powstawał Amazing in Motion – SWARM:
Jak powstawał Amazing in Motion – SWARM:
|
|
|
Bank prasowy: www.lexusnews.eu/pl/
|
Inne artykuły
|
|
» W synchronizacji z Fordem - testował Krystian Kozerawski |
Poniedziaek, 2013-05-27 |
|
Sprawdziliśmy jak funkcjonuje system SYNC w nowym Fordzie Fiesta. więcej »
|
|
» Samochód kierowcy - o Hondzie CR-V opowiadają inżynierowie Kazuhiro Sekine i Kotaro Yamamoto z Honda Motor Europe |
Czwartek, 2013-04-11 |
|
W najnowszym modelu wracamy do stonowanego charakteru, potęgującego przyjemność z jazdy. Wyszliśmy z założenia, że tworzenie agresywnie wystylizowanego samochodu w czasach ekonomicznego kryzysu i rosnącej świadomości ekologicznej nie zostanie pozytywnie odebrane przez klientów. więcej »
|
|
» Naga Broń 2013 |
Pitek, 2013-03-08 |
|
Jedziemy! Euforia, wolność, słowem – URLOP! Rodzina w komplecie, wszystkie zabawki do szusowania, skoków, jazdy, nurkowania, bez których nie rusza się głowa rodziny, już w bagażniku. Kosmetyki, należące do szyi, kręcącej głową, wypełniają bagażnik dachowy. Wszystkie schowki pełne napojów i zabawek dzieci. Dobre humory na szczęście nic nie ważą. więcej »
|
|
» Fiat obiecuje wreszcie coś taniego |
Poniedziaek, 2013-02-04 |
|
Fiat rozważa wprowadzenie taniej marki, która mogłaby konkurować z Dacią, reaktywowaną przed laty przez Renault. Na wielu rynkach uważa się, że to właśnie marka Fiat jest we włoskim koncernie sytuowana jako low-cost brand, ustępujący ceną i prestiżem zarówno Alfie Romeo, Lancii, jak i Jeepowi oraz innym brandom przejętym z dobrodziejstwem akcji koncernu Chryslera. Jeśli więc submarka ma być tańsza od Fiata, będzie to prawdopodobnie produkt azjatycki. więcej »
|
|
» Samochodem elektrycznym dookoła świata - wywiad z Izą Miko |
Wtorek, 2012-11-13 |
|
Izabella Miko przyleciała do Polski prosto z USA by opowiedzieć o tym, po co jeździła na stację paliw… elektrycznym Mitsubishi i-MIEV. Zdradzi też, jak wyglądałaby jej podróż dookoła Ziemi za kierownicą auta na prąd. Pojawi się też wątek miłosny. więcej »
|
|
» Konsekwentnie do przodu – mówi prezes Ford Polska Adam Kołodziejczyk |
Pitek, 2012-09-07 |
|
Rozmawiamy na temat planów z prezesem i dyrektorem generalnym Ford Polska, Adamem Kołodziejczykiem. więcej »
|
|
» Martin Buhl-Wagner, dyrektor zarządzający Targów Lipskich GmbH |
Pitek, 2012-05-25 |
|
Już w czerwcu: dwa premierowe modele BMW, premiera Porsche, nowi wystawcy Rolls-Royce Motor Cars, Fisker i Tesla - Targi w Lipsku dołączają do grupy największych imprez w Europie. więcej »
|
|
» Spotkanie na szczycie mocy z Rafałem Płatkiem z REZ Motorsport |
Czwartek, 2012-05-10 |
|
Rafał Płatek to jedyny polski kierowca ścigający się w niemieckich wyścigach pojazdów klasycznych. Benzynę ma we krwi, podobnie jak miłość do Alfa Romeo. Swoje życie poświęcił motoryzacji – poza wyścigami, urzeczywistnia marzenia bogatych klientów z Europy i Polski, odrestaurowując ich klasyczne pojazdy w warsztatach REZ Classic Cars. więcej »
|
|
» Leszek Kempiński o nowym Audi A4 |
roda, 2012-04-04 |
|
Rozmawiamy z Leszkiem Kempińskim, Kierownikiem PR Audi. więcej »
|
|
» Honda wraca do gry. Manabu Nishimae - prezes Honda Motor Europe |
Sobota, 2012-03-03 |
|
Honda wraca nowymi modelami do walki o europejskiego klienta po trudnych latach kryzysu, pogłębionego przez kataklizmy w Japonii i Tajlandii, gdzie znajdują się ważne dla globalnej produkcji koncernu fabryki. Podczas polskiej prezentacji modelu Civic mieliśmy okazję porozmawiać z prezesem Honda Motor Europe Manabu Nishimae. więcej »
|
|
» Iza Miko: dajcie się zelektryfikować! |
Czwartek, 2012-02-23 |
|
Ma fioła na punkcie zakręcania wody, segregacji śmieci i wszystkiego co jest ekologiczne. Iza Miko - tancerka i ekolożka od dzieciństwa. Swoją pasję aktorską realizuje w Los Angeles. W Polsce wspólnie z Mitsubishi elektryzuje serca kierowców. więcej »
|
|
» Lekcja rysunku z Adamem Bazydło |
Poniedziaek, 2011-11-07 |
|
Rozmawiamy z projektantem kabiny Peugeota 508. więcej »
|
|
» Stara miłość nie rdzewieje - wywiad z prawdopodobnie najstarszym kierowcą Chevroleta w Polsce |
roda, 2011-10-12 |
|
Chevrolet, który w tym roku obchodzi setną rocznicę powstania marki, był obecny na polskim rynku już przed II wojną światową. Pierwsze Chevrolety trafiły do Polski najprawdopodobniej wraz z Błękitną Armią Hallera. General Motors rozpoczął sprzedaż Chevroleta w Polsce w 1924 roku, a już po czterech latach marka zdobyła połowę rynku. więcej »
|
|
» W sidłach rocka - rozmawiamy z Piotrem Brzychcy z zespołu Kruk |
Czwartek, 2011-06-16 |
|
Prawdziwy duch rocka nigdy nie zaniknie, czego świetnym dowodem jest hard rockowa grupa muzyczna Kruk pochodząca z Dąbrowy Górniczej. Utalentowany zespół odnosi wielkie sukcesy nie tylko w Polsce, ale również za granicą. Na nasze pytania odpowiada założyciel i gitarzysta zespołu Kruk, Piotr Brzychcy. więcej »
|
|
» O psie, który jeździł... opowiada Dorota Sumińska |
Czwartek, 2011-02-17 |
|
Receptą na udany wyjazd z czworonożnym pupilem jest zrozumienie potrzeb
naszego zwierzaka. więcej »
|
|
» Niełaskawy dla rywali - rozmawiamy z Łukaszem "Łokerem" Łaskawcem |
Czwartek, 2011-01-27 |
|
Łukasz „Łoker” Łaskawiec był największą niespodzianką rajdu Dakar 2011. Młody zawodnik (za 3 dni skończy... 21 lat) wywalczył 3. miejsce, pokonując w swym Dakarowym debiucie wielu utytułowanych rywali. więcej »
|
|
» Szef FIA Jean Todt - uratujmy 5 milionów ludzi |
Poniedziaek, 2010-11-22 |
|
Prezes FIA Jean Todt podczas krótkiej wizyty w Polsce znalazł czas na kameralną konferencję prasową w Krakowie dla grupy polskich dziennikarzy motoryzacyjnych. Oprócz informacji o planach na najbliższy sezon oraz podsumowania pierwszego roku prezydentury Jean Todt sporo uwagi poświęcił problematyce podniesienia bezpieczeństwa ruchu drogowego i zaangażowaniu się FIA w działania wspierające bezpieczny transport. więcej »
|
|
» O polityce Forda mówi Gunnar Herrmann - dyrektor linii samochodów segmentu C Ford Motor Company |
Pitek, 2010-11-05 |
|
Polityka Forda dotycząca ochrony środowiska doskonale sprawdza się w odniesieniu do tradycyjnych jednostek spalinowych, dajemy klientowi świadomość posiadania ekologicznego samochodu w przystępnej cenie. Pracujemy również nad technologią hybrydową typu „plug-in” oraz zasilaniem akumulatorowym; pierwsze wyniki naszych badań zaprezentujemy już w 2012 roku. więcej »
|
|
» O nowym Focusie opowiada James Hughes, inżynier Ford Motor Company |
Poniedziaek, 2010-10-25 |
|
W oparciu o nową platformę powstanie nawet 10 innych modeli, począwszy od samochodów segmentu C, poprzez konstrukcje SUV typu Kuga, a kończąc na dużych samochodach rodzinnych mieszczących siedem osób, jak chociażby Grand C-MAX. więcej »
|
|
» Ford przed ofensywą - na pytania odpowiada dyrektor generalny Ford Polska Adam Kołodziejczyk |
Wtorek, 2010-10-12 |
|
Ważne, aby klienci dobrze poznali nasze modele i przekonali się do ich walorów, a to z pewnością zajmie trochę czasu. Dopiero wtedy sprzedaż ruszy „pełną parą”. Duże nadzieje pokładam w nowym Focusie i C-MAXie. Myślę, że samochody te pozwolą nam dołożyć kilka procent do statystyk sprzedaży Forda w Polsce. więcej »
|
|
1[2]3 Wyświetlane: 20 - 40 z 54 rekordów |
|
|
|