|
|
Felietony, rozmowy
|
O nowym Focusie opowiada James Hughes, inżynier Ford Motor Company
Autor: Marcin Skrzyński Dodano: 2010-10-25
Wyświetlono: 8169 razy
|
|
|
W oparciu o nową platformę powstanie nawet 10 innych modeli, począwszy od samochodów segmentu C, poprzez konstrukcje SUV typu Kuga, a kończąc na dużych samochodach rodzinnych mieszczących siedem osób, jak chociażby Grand C-MAX.
|
|
foto © Mototarget.pl |
|
– Czy trudno jest zaprojektować globalny model, taki jak nowy Focus, który w równym stopniu powinien spełnić oczekiwania klientów z Europy i Stanów Zjednoczonych, a jednocześnie odzwierciedlać ducha marki?
– W ciągu ostatnich dziesięciu lat potrzeby klientów z różnych rynków świata zbliżyły się do siebie. Niezależnie od położenia geograficznego, nabywcy szukają oszczędnych, bezpiecznych i porywających stylistycznie modeli. Pozwoliło nam to zaprojektować globalny samochód który łączy unikalne cechy, trafiające w gusta szerokiej grupy odbiorców. Nie było to prostym zadaniem, jednak praca opłaciła się. Stworzyliśmy bowiem niepowtarzalne DNA Forda, oparte o charakterystyczne dla naszych modeli właściwości jezdne, przyjemność z prowadzenia oraz dużą wydajność. Uzupełniliśmy to wysokim poziomem bezpieczeństwa oraz doskonałymi jednostkami napędowymi tworząc prawdziwie światowy produkt.
– A jak Pan odnalazł się w pracy nad projektem zakrojonym na tak szeroka skalę?
– Jestem dumny, że mogłem być częścią tak zaawansowanego projektu. Tak naprawdę, nasza firma po raz pierwszy w swojej ponad stuletniej historii stworzyła model adresowany do klientów z całego świata, więc było to dla mnie dużym wyzwaniem. Jednakże widok produkcyjnej wersji Focusa prezentowanej w centralnym miejscu paryskiego stoiska Forda jest dla mnie niesamowicie satysfakcjonujący i całkowicie wynagradza długie godziny spędzone nad projektem.
– Nowy Focus będzie sprzedawany m.in. na rynku północnoamerykańskim, gdzie silniki Diesla nie są tak popularne, jak w Europie. Czy oferowana gama jednostek napędowych zaspokoi potrzeby odbiorców z różnych zakątków świata?
– Posiadania światowego zespołu pracującego nad projektem daje możliwość czerpania korzyści płynących z produktu masowego. W przypadku nowego Focusa dysponujemy technologią nie oferowaną nawet w modelach segmentu premium. Dzięki temu możemy poszerzyć ofertę skierowaną na wybrany rynek o takie elementy, jak wycieraczki z czujnikiem deszczu, automatyczny system parkowania, a nawet tylną kamerę ułatwiającą cofanie. To samo dotyczy gamy jednostek napędowych. Posiadamy dość duże zaplecze silników benzynowych, wysokoprężnych, a także przekładni manualnych i automatycznych, dzięki czemu we wszystkich regionach dostępna będzie bogata oferta odpowiednio skonfigurowanych układów napędowych.
– Stylistyka nowego, kompaktowego Forda jest dużo bardziej porywająca, niż poprzednich wersji. Czy Ford nowym modelem rozpoczyna erę odważnych rozwiązań designerskich w segmencie C?
– Dużą wagę do stylistyki przywiązujemy w całej naszej najnowszej linii produktowej. Odważne linie i muskularne przetłoczenia są zatem widocznie nie tylko w najnowszym Focusie, ale także w innych modelach Forda. Podobne rozwiązania zastosujemy również w przyszłych konstrukcjach naszej firmy.
– Wiecie już w jakim stopniu sylwetka nowego Focusa odzwierciedla oczekiwania klientów?
– Klient jest centralną częścią procesu projektowania nadwozia i właśnie preferencje odbiorców są kluczem do stworzenia udanego produktu. W związku z tym przeprowadziliśmy badania rynku w Europie i w Kalifornii, a na podstawie zebranych wyników zaprojektowaliśmy samochód, który zadowoli klientów na różnych kontynentach.
– Czy na etapie montażowym Focusa będą stosowane nowe techniki produkcyjne?
– W fabryce Michigan w Ameryce Północnej znajduje się jedno z najbardziej zaawansowanych na świecie urządzeń lakierujących z systemem nakładania warstwy wstępnej, dzięki któremu powłoka lakiernicza nowego Focusa osiąga jakość dostępną dotychczas wyłącznie w samochodach klasy premium. Przyznam, że jesteśmy niezmiernie dumni z tego rozwiązania.
– Czy w oparciu o architekturę płyty podłogowej Focusa powstaną inne wersje pojazdów?
– W oparciu o nową platformę powstanie nawet 10 innych modeli, począwszy od samochodów segmentu C, poprzez konstrukcje SUV typu Kuga, a kończąc na dużych samochodach rodzinnych mieszczących siedem osób, jak chociażby Grand C-MAX.
– A gdyby Pan miał wybrać jedną cechę nowego Focusa, z której jest Pan najbardziej zadowolony, co by to było?
– Podam dwie cechy, gdyż nie sposób ograniczyć się do jednego aspektu w przypadku tak innowacyjnego projektu. Przede wszystkim zachwyca mnie stylistyka nowego Focusa, która przyciąga uwagę i pozwala wyróżnić auto z tłumu, szczególnie w Stanach Zjednoczonych, gdzie samochody często sprawiają wrażenie ociężałych i przytłaczających. Nasz nowy produkt jest także niezwykle zaawansowany technologicznie. Na jego pokładzie znajdują się systemy wcześniej niedostępne w pojazdach tego segmentu. Moim ulubionym gadżetem jest tylna kamera cofania, która w dużym stopniu ułatwia parkowanie.
– Dziękujemy za rozmowę.
|
|
|
Bank prasowy: media.ford.com/
|
Inne artykuły
|
|
» W synchronizacji z Fordem - testował Krystian Kozerawski |
Poniedziaek, 2013-05-27 |
|
Sprawdziliśmy jak funkcjonuje system SYNC w nowym Fordzie Fiesta. więcej »
|
|
» Samochód kierowcy - o Hondzie CR-V opowiadają inżynierowie Kazuhiro Sekine i Kotaro Yamamoto z Honda Motor Europe |
Czwartek, 2013-04-11 |
|
W najnowszym modelu wracamy do stonowanego charakteru, potęgującego przyjemność z jazdy. Wyszliśmy z założenia, że tworzenie agresywnie wystylizowanego samochodu w czasach ekonomicznego kryzysu i rosnącej świadomości ekologicznej nie zostanie pozytywnie odebrane przez klientów. więcej »
|
|
» Naga Broń 2013 |
Pitek, 2013-03-08 |
|
Jedziemy! Euforia, wolność, słowem – URLOP! Rodzina w komplecie, wszystkie zabawki do szusowania, skoków, jazdy, nurkowania, bez których nie rusza się głowa rodziny, już w bagażniku. Kosmetyki, należące do szyi, kręcącej głową, wypełniają bagażnik dachowy. Wszystkie schowki pełne napojów i zabawek dzieci. Dobre humory na szczęście nic nie ważą. więcej »
|
|
» Fiat obiecuje wreszcie coś taniego |
Poniedziaek, 2013-02-04 |
|
Fiat rozważa wprowadzenie taniej marki, która mogłaby konkurować z Dacią, reaktywowaną przed laty przez Renault. Na wielu rynkach uważa się, że to właśnie marka Fiat jest we włoskim koncernie sytuowana jako low-cost brand, ustępujący ceną i prestiżem zarówno Alfie Romeo, Lancii, jak i Jeepowi oraz innym brandom przejętym z dobrodziejstwem akcji koncernu Chryslera. Jeśli więc submarka ma być tańsza od Fiata, będzie to prawdopodobnie produkt azjatycki. więcej »
|
|
» Samochodem elektrycznym dookoła świata - wywiad z Izą Miko |
Wtorek, 2012-11-13 |
|
Izabella Miko przyleciała do Polski prosto z USA by opowiedzieć o tym, po co jeździła na stację paliw… elektrycznym Mitsubishi i-MIEV. Zdradzi też, jak wyglądałaby jej podróż dookoła Ziemi za kierownicą auta na prąd. Pojawi się też wątek miłosny. więcej »
|
|
» Konsekwentnie do przodu – mówi prezes Ford Polska Adam Kołodziejczyk |
Pitek, 2012-09-07 |
|
Rozmawiamy na temat planów z prezesem i dyrektorem generalnym Ford Polska, Adamem Kołodziejczykiem. więcej »
|
|
» Martin Buhl-Wagner, dyrektor zarządzający Targów Lipskich GmbH |
Pitek, 2012-05-25 |
|
Już w czerwcu: dwa premierowe modele BMW, premiera Porsche, nowi wystawcy Rolls-Royce Motor Cars, Fisker i Tesla - Targi w Lipsku dołączają do grupy największych imprez w Europie. więcej »
|
|
» Spotkanie na szczycie mocy z Rafałem Płatkiem z REZ Motorsport |
Czwartek, 2012-05-10 |
|
Rafał Płatek to jedyny polski kierowca ścigający się w niemieckich wyścigach pojazdów klasycznych. Benzynę ma we krwi, podobnie jak miłość do Alfa Romeo. Swoje życie poświęcił motoryzacji – poza wyścigami, urzeczywistnia marzenia bogatych klientów z Europy i Polski, odrestaurowując ich klasyczne pojazdy w warsztatach REZ Classic Cars. więcej »
|
|
» Leszek Kempiński o nowym Audi A4 |
roda, 2012-04-04 |
|
Rozmawiamy z Leszkiem Kempińskim, Kierownikiem PR Audi. więcej »
|
|
» Honda wraca do gry. Manabu Nishimae - prezes Honda Motor Europe |
Sobota, 2012-03-03 |
|
Honda wraca nowymi modelami do walki o europejskiego klienta po trudnych latach kryzysu, pogłębionego przez kataklizmy w Japonii i Tajlandii, gdzie znajdują się ważne dla globalnej produkcji koncernu fabryki. Podczas polskiej prezentacji modelu Civic mieliśmy okazję porozmawiać z prezesem Honda Motor Europe Manabu Nishimae. więcej »
|
|
» Iza Miko: dajcie się zelektryfikować! |
Czwartek, 2012-02-23 |
|
Ma fioła na punkcie zakręcania wody, segregacji śmieci i wszystkiego co jest ekologiczne. Iza Miko - tancerka i ekolożka od dzieciństwa. Swoją pasję aktorską realizuje w Los Angeles. W Polsce wspólnie z Mitsubishi elektryzuje serca kierowców. więcej »
|
|
» Lekcja rysunku z Adamem Bazydło |
Poniedziaek, 2011-11-07 |
|
Rozmawiamy z projektantem kabiny Peugeota 508. więcej »
|
|
» Stara miłość nie rdzewieje - wywiad z prawdopodobnie najstarszym kierowcą Chevroleta w Polsce |
roda, 2011-10-12 |
|
Chevrolet, który w tym roku obchodzi setną rocznicę powstania marki, był obecny na polskim rynku już przed II wojną światową. Pierwsze Chevrolety trafiły do Polski najprawdopodobniej wraz z Błękitną Armią Hallera. General Motors rozpoczął sprzedaż Chevroleta w Polsce w 1924 roku, a już po czterech latach marka zdobyła połowę rynku. więcej »
|
|
» W sidłach rocka - rozmawiamy z Piotrem Brzychcy z zespołu Kruk |
Czwartek, 2011-06-16 |
|
Prawdziwy duch rocka nigdy nie zaniknie, czego świetnym dowodem jest hard rockowa grupa muzyczna Kruk pochodząca z Dąbrowy Górniczej. Utalentowany zespół odnosi wielkie sukcesy nie tylko w Polsce, ale również za granicą. Na nasze pytania odpowiada założyciel i gitarzysta zespołu Kruk, Piotr Brzychcy. więcej »
|
|
» O psie, który jeździł... opowiada Dorota Sumińska |
Czwartek, 2011-02-17 |
|
Receptą na udany wyjazd z czworonożnym pupilem jest zrozumienie potrzeb
naszego zwierzaka. więcej »
|
|
» Niełaskawy dla rywali - rozmawiamy z Łukaszem "Łokerem" Łaskawcem |
Czwartek, 2011-01-27 |
|
Łukasz „Łoker” Łaskawiec był największą niespodzianką rajdu Dakar 2011. Młody zawodnik (za 3 dni skończy... 21 lat) wywalczył 3. miejsce, pokonując w swym Dakarowym debiucie wielu utytułowanych rywali. więcej »
|
|
» Szef FIA Jean Todt - uratujmy 5 milionów ludzi |
Poniedziaek, 2010-11-22 |
|
Prezes FIA Jean Todt podczas krótkiej wizyty w Polsce znalazł czas na kameralną konferencję prasową w Krakowie dla grupy polskich dziennikarzy motoryzacyjnych. Oprócz informacji o planach na najbliższy sezon oraz podsumowania pierwszego roku prezydentury Jean Todt sporo uwagi poświęcił problematyce podniesienia bezpieczeństwa ruchu drogowego i zaangażowaniu się FIA w działania wspierające bezpieczny transport. więcej »
|
|
» O polityce Forda mówi Gunnar Herrmann - dyrektor linii samochodów segmentu C Ford Motor Company |
Pitek, 2010-11-05 |
|
Polityka Forda dotycząca ochrony środowiska doskonale sprawdza się w odniesieniu do tradycyjnych jednostek spalinowych, dajemy klientowi świadomość posiadania ekologicznego samochodu w przystępnej cenie. Pracujemy również nad technologią hybrydową typu „plug-in” oraz zasilaniem akumulatorowym; pierwsze wyniki naszych badań zaprezentujemy już w 2012 roku. więcej »
|
|
» Ford przed ofensywą - na pytania odpowiada dyrektor generalny Ford Polska Adam Kołodziejczyk |
Wtorek, 2010-10-12 |
|
Ważne, aby klienci dobrze poznali nasze modele i przekonali się do ich walorów, a to z pewnością zajmie trochę czasu. Dopiero wtedy sprzedaż ruszy „pełną parą”. Duże nadzieje pokładam w nowym Focusie i C-MAXie. Myślę, że samochody te pozwolą nam dołożyć kilka procent do statystyk sprzedaży Forda w Polsce. więcej »
|
|
1[2]3 Wyświetlane: 20 - 40 z 54 rekordów |
|
|
|