FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Felietony, rozmowy rss
O nowym Focusie opowiada James Hughes, inżynier Ford Motor Company
Autor: Marcin Skrzyński  Dodano: 2010-10-25 Wyświetlono: 8167 razy
 
W oparciu o nową platformę powstanie nawet 10 innych modeli, począwszy od samochodów segmentu C, poprzez konstrukcje SUV typu Kuga, a kończąc na dużych samochodach rodzinnych mieszczących siedem osób, jak chociażby Grand C-MAX.
O nowym Focusie opowiada James Hughes, inżynier Ford Motor Company

foto © Mototarget.pl   

– Czy trudno jest zaprojektować globalny model, taki jak nowy Focus, który w równym stopniu powinien spełnić oczekiwania klientów z Europy i Stanów Zjednoczonych, a jednocześnie odzwierciedlać ducha marki?

– W ciągu ostatnich dziesięciu lat potrzeby klientów z różnych rynków świata zbliżyły się do siebie. Niezależnie od położenia geograficznego, nabywcy szukają oszczędnych, bezpiecznych i porywających stylistycznie modeli. Pozwoliło nam to zaprojektować globalny samochód który łączy unikalne cechy, trafiające w gusta szerokiej grupy odbiorców. Nie było to prostym zadaniem, jednak praca opłaciła się. Stworzyliśmy bowiem niepowtarzalne DNA Forda, oparte o charakterystyczne dla naszych modeli właściwości jezdne, przyjemność z prowadzenia oraz dużą wydajność. Uzupełniliśmy to wysokim poziomem bezpieczeństwa oraz doskonałymi jednostkami napędowymi tworząc prawdziwie światowy produkt.

– A jak Pan odnalazł się w pracy nad projektem zakrojonym na tak szeroka skalę?

– Jestem dumny, że mogłem być częścią tak zaawansowanego projektu. Tak naprawdę, nasza firma po raz pierwszy w swojej ponad stuletniej historii stworzyła model adresowany do klientów z całego świata, więc było to dla mnie dużym wyzwaniem. Jednakże widok produkcyjnej wersji Focusa prezentowanej w centralnym miejscu paryskiego stoiska Forda jest dla mnie niesamowicie satysfakcjonujący i całkowicie wynagradza długie godziny spędzone nad projektem.

– Nowy Focus będzie sprzedawany m.in. na rynku północnoamerykańskim, gdzie silniki Diesla nie są tak popularne, jak w Europie. Czy oferowana gama jednostek napędowych zaspokoi potrzeby odbiorców z różnych zakątków świata?

– Posiadania światowego zespołu pracującego nad projektem daje możliwość czerpania korzyści płynących z produktu masowego. W przypadku nowego Focusa dysponujemy technologią nie oferowaną nawet w modelach segmentu premium. Dzięki temu możemy poszerzyć ofertę skierowaną na wybrany rynek o takie elementy, jak wycieraczki z czujnikiem deszczu, automatyczny system parkowania, a nawet tylną kamerę ułatwiającą cofanie. To samo dotyczy gamy jednostek napędowych. Posiadamy dość duże zaplecze silników benzynowych, wysokoprężnych, a także przekładni manualnych i automatycznych, dzięki czemu we wszystkich regionach dostępna będzie bogata oferta odpowiednio skonfigurowanych układów napędowych.

– Stylistyka nowego, kompaktowego Forda jest dużo bardziej porywająca, niż poprzednich wersji. Czy Ford nowym modelem rozpoczyna erę odważnych rozwiązań designerskich w segmencie C?

– Dużą wagę do stylistyki przywiązujemy w całej naszej najnowszej linii produktowej. Odważne linie i muskularne przetłoczenia są zatem widocznie nie tylko w najnowszym Focusie, ale także w innych modelach Forda. Podobne rozwiązania zastosujemy również w przyszłych konstrukcjach naszej firmy.

– Wiecie już w jakim stopniu sylwetka nowego Focusa odzwierciedla oczekiwania klientów?

– Klient jest centralną częścią procesu projektowania nadwozia i właśnie preferencje odbiorców są kluczem do stworzenia udanego produktu. W związku z tym przeprowadziliśmy badania rynku w Europie i w Kalifornii, a na podstawie zebranych wyników zaprojektowaliśmy samochód, który zadowoli klientów na różnych kontynentach.

– Czy na etapie montażowym Focusa będą stosowane nowe techniki produkcyjne?

– W fabryce Michigan w Ameryce Północnej znajduje się jedno z najbardziej zaawansowanych na świecie urządzeń lakierujących z systemem nakładania warstwy wstępnej, dzięki któremu powłoka lakiernicza nowego Focusa osiąga jakość dostępną dotychczas wyłącznie w samochodach klasy premium. Przyznam, że jesteśmy niezmiernie dumni z tego rozwiązania.

– Czy w oparciu o architekturę płyty podłogowej Focusa powstaną inne wersje pojazdów?

– W oparciu o nową platformę powstanie nawet 10 innych modeli, począwszy od samochodów segmentu C, poprzez konstrukcje SUV typu Kuga, a kończąc na dużych samochodach rodzinnych mieszczących siedem osób, jak chociażby Grand C-MAX.

– A gdyby Pan miał wybrać jedną cechę nowego Focusa, z której jest Pan najbardziej zadowolony, co by to było?

– Podam dwie cechy, gdyż nie sposób ograniczyć się do jednego aspektu w przypadku tak innowacyjnego projektu. Przede wszystkim zachwyca mnie stylistyka nowego Focusa, która przyciąga uwagę i pozwala wyróżnić auto z tłumu, szczególnie w Stanach Zjednoczonych, gdzie samochody często sprawiają wrażenie ociężałych i przytłaczających. Nasz nowy produkt jest także niezwykle zaawansowany technologicznie. Na jego pokładzie znajdują się systemy wcześniej niedostępne w pojazdach tego segmentu. Moim ulubionym gadżetem jest tylna kamera cofania, która w dużym stopniu ułatwia parkowanie.

– Dziękujemy za rozmowę.



Źródło: Mototarget.pl

Bank prasowy: media.ford.com/

 Inne artykuły
» Nasze skromne wrażenia z jazdy po pawilonach Mondial de l’Automobile roda, 2010-10-06
  Dziewczyny Salonu Paryż 2010 Czy Paryż wart jest mszy? Zadawaliśmy sobie to pytanie, na które Henryk z Nawarry odpowiedział już 400 lat temu. Świat się jednak zmienia, za Burbonów nie istniały social media i strumieniowe transmisje telewizyjne. Po co więc jeździć na salony takie jak paryski? więcej »

» Życie zaczyna się po czterdziestce - rozmawiamy z Przemysławem Saletą Poniedziaek, 2010-09-20
  Suzuki Grand Vitara - Przemysław Saleta Przemysław Saleta najbardziej znany jest ze swojej kariery w boksie. W ostatnich latach także z wielu działań o zupełnie odmiennych charakterze, ról w filmach, prowadzenia programów w TV, udziału w programach rozrywkowych. W zestawieniu z posturą boksera wagi ciężkiej zaskakuje łagodnością i spokojem. Pytany jak często zdarzają się chętni, by się sprawdzić z mistrzem, odpowiada z uśmiechem – wcale, widać to kwestia charakteru i usposobienia, nikogo nie prowokuję. więcej »

» Zostawiłeś tak wiele Maćku Czwartek, 2010-09-02
  Maciej Majchrzak Los zabrał go w najgorszym momencie. Śmierć nie bawi się z motocyklistami w sentymenty. Nie pyta o plany, niezrealizowane obietnice, umówione spotkania. więcej »

» Duch kierowcy wyścigowego - na pytania odpowiada Kamil Raczkowski Poniedziaek, 2010-08-23
  Kamil Raczkowski Dwudziestotrzyletni Kamil Raczkowski przyjeżdża na Tor Kielce bordową Kią pro_cee'd. To nagroda za zeszłoroczne zwycięstwo w Pucharze Kii Cee'd. Mistrzostwo Polski w 2009 roku nie jest jedynym sukcesem Kamila. Wcześniej wygrał puchar Kii Picanto i zajął drugie miejsce w niemieckim Dacia Logan Cup. W tym sezonie zwyciężył we wszystkich sześciu wyścigach Kia Cee'd Cup. więcej »

» Trzymajcie kciuki - na nasze pytania odpowiada Łukasz Wargala, jedyny Polak w serii IDM Superbike Pitek, 2010-08-06
  Łukasz Wargala Młody, ambitny i bardzo utalentowany. Łukasz Wargala szturmem wkroczył na międzynarodową scenę wyścigową rok temu. Po debiucie w amatorskim pucharze motocyklowym Fiat Yamaha Cup, w minionym sezonie 26-latek awansował natychmiast do prestiżowej, niemieckiej serii IDM Superbike, omijając Mistrzostwa Polski i od razu rzucając się na głęboką wodę. więcej »

» Rozmawiamy z Piotrem Kupichą z zespołu „Feel” Wtorek, 2010-07-20
  Piotr Kupicha W „Feelu” jest cały czas muzyka, powiedziałbym, że teraz chcemy być z nią jak najbliżej, to nam przyniosło sukces i tą drogą chcemy iść dalej. Cały czas mamy próby, jak za starych czasów, w naszej starej kanciapie z piwkiem w ręku. więcej »

» Lancer Sportback jak pocisk mistrza! - wywiad z Tomaszem Sikorą dostęp do artykułu tylko dla zalogowanych użytkowników Sobota, 2010-07-10
  Tomasz Sikora - pewny, regularny - prawdziwa gwiazda biathlonowego świata. Uhonorowany „Oscarem” w tej dyscyplinie. Oddaje kilkanaście tysięcy strzałów rocznie. Jak na medalistę olimpijskiego i Mistrza Świata przystało, prawie wszystkie z nich trafiają prosto w cel. Podobnie jego najnowszy Mitsubishi Lancer Sportback – niczym pocisk pewnie i efektownie pędzi do celu podróży. W ekskluzywnym wywiadzie biathlonista Tomasz Sikora opowiada o swojej pasji do motoryzacji i sportu. więcej »

» Wszystkie oczy na Chiny roda, 2010-05-05
  Audi A6L Otwarcie 1 maja światowej wystawy EXPO 2010 w Szanghaju przysłoniło trwającą od 25 kwietnia do 2 maja w Pekinie International Automobile Exhibition. Może i słusznie, ale obie te imprezy pokazują, jak wielkie znaczenie mają obecnie w światowej gospodarce Chiny. W ubiegłym roku - w środku światowego kryzysu gospodarczego i powszechnego spadku sprzedaży aut - w Państwie Środka sprzedano 13,64 miliona samochodów, co uczyniło rynek chiński największym na świecie. więcej »

» Mówi Christoph Rust PR Menedżer Honda Motor Europe ds. Produktu Pitek, 2010-04-23
  Christoph Rust Honda Europe Minie wiele lat, zanim samochody zasilane ogniwami paliwowymi staną się produktem masowym, głównie za sprawą braku infrastruktury – nad którą jednak nasza firma również pracuje. więcej »

» Toshiaki Konaka - prezes Honda Poland Pitek, 2009-11-20
  Toshiaki Konaka Honda Z Toshiaki ­­Konaką Prezesem Zarządu Honda Poland Sp. z o.o. rozmawiał Marcin Skrzyński więcej »

» Rozmowa z Davidem Biddlecombe – menagerem projektu Ford ECOnetic roda, 2009-09-09
  Ford Focus ECOnetic więcej »

» O zielonych planach opowiada Toshiaki Konaka - Prezes Honda Poland Poniedziaek, 2009-08-10
  Honda - Toshiaki Konaka Honda Poland obchodzi właśnie swój jubileusz. Podczas 15 lat obecności w Polsce koncern odniósł wiele sukcesów i umocnił swoją pozycję na rynku. Czy jako prezes uważa Pan, że mimo to należy wprowadzić jakieś zmiany? więcej »

» Na pytania odpowiada Sharon Stone roda, 2008-11-19
  Sharon Stone Jest niekwestionowaną gwiazdą Hollywood, zmysłową diablicą z IQ 154, uwielbianą przez mężczyzn na całym świecie. Ale początki jej kariery filmowej nie były łatwe. Stała w długiej kolejce na przesłuchania do filmu Woody Allena "Wspomnienia z gwiezdnego pyłu" z 1980 roku. więcej »

» Lubisiowo jebaniuteńkie, albo miasto bezprawia Poniedziaek, 0000-00-00
  Robert Szczerbaniak Dyskusja o tzw "redystrybucji informacji" (modny termin ostatnio) przyniosła mi kilka refleksji. Pierwsza jest taka, że w homogenicznym świecie chyba mniej jest KREATORÓW, a rośnie armia tzw. LUBISIÓW, ograniczających się do "lajkowania" profili, udostępniania filmów z youtube i wciskania klawiszy ctrl+C, ctrl+V, którzy jednak mimo mentalności kserokopiarki uważają się za Bachów klawiatury Qwerty. więcej »

1 2 [3]
Wyświetlane: 40 - 54 z 54 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © Hyundai


A imię jego… Kona
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Zdjecie miesiaca


© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |