|
|
Felietony, rozmowy
|
Rozmawiamy z Joergiem Woehrmannem, managerem projektu Ford C-MAX
Autor: Marcin Skrzyński Dodano: 2015-05-11
Wyświetlono: 8792 razy
|
|
|
Podczas międzynarodowej prezentacji nowych Fordów C-MAX i Grand C-MAX, poprosiliśmy managera projektu Ford C-MAX o przybliżenie najważniejszych cech nowego modelu.
|
|
foto © Mototarget |
|
- Ford C-MAX słynie ze sportowego prowadzenia, wszechstronnego i przestronnego wnętrza oraz niskiego zużycia paliwa. Nowy model podnosi poprzeczkę w tym zakresie, oferując wyższą wydajność i lepsze osiągi. Jak udało się zespołowi Forda połączyć te wszystkie cechy w jednym produkcie?
- To przede wszystkim kwestia priorytetów. Rozpoczęliśmy prace od nakreślenia wymiarów kabiny pasażerskiej nowego modelu mając na uwadze fakt, iż kwestia przestronności wnętrza jest inaczej interpretowana przez klientów i przez konstruktorów auta. Nabywcy chcą mieć więcej miejsca nad głowami i na szerokości ramion, co z reguły wiąże się ze zwiększeniem rozmiarów nadwozia. Tym samym rośnie opór aerodynamiczny, a wraz z nim zużycie paliwa, podczas gdy inżynierowie starają się, aby było ono niższe, niż w przypadku modelu poprzedniej generacji. Na tym etapie staramy się więc stosować inteligentne rozwiązania, mające na celu poprawę ogólnej wydajności paliwowej przy zachowaniu wymaganego przez klientów komfortu podróżowania. W nowym Fordzie C-MAX postawiliśmy przede wszystkim na nową generację oszczędnych silników z układem Auto Start Stop instalowanym standardowo w modelach z jednostkami benzynowymi EcoBoost oraz dieslami TDCi o pojemności 2 litrów.
- Uwzględniliście więc oczekiwania dotychczasowych nabywców tego modelu.
- Zgadza się. Opinie naszych klientów są dla nas bardzo ważne. Nie chcieliśmy wprowadzać na rynek auta, które imponuje osiągami „na papierze”, ale zaoferować kupującym konstrukcję, która sprawdzi się w rzeczywistych warunkach eksploatacji. Nowy Ford C-MAX otrzymał więc nową deskę rozdzielczą z mniejszą liczbą przycisków, nowe wykończenie wnętrza i więcej przydatnych rozwiązań transportowych. Dodatkowo, samochód jest teraz lepiej wyciszony, co sprzyja komfortowym podróżom drogami szybkiego ruchu.
- Fordy C-MAX i Grand C-MAX zostały też wyposażone w wiele zaawansowanych układów, które potrafią automatycznie wprowadzić auto na wybrane miejsce parkingowe, a w awaryjnej sytuacji rozpoczną hamowanie w celu uniknięcia wypadku. Wszystko to ułatwia pracę kierowcy, ale czy jednocześnie nie usypia jego uwagi?
- Wszystkie układy opracowane przez Forda mają tylko wspomagać pracę kierowcy, a nie całkowicie go wyręczać. Prowadzący w każdej sytuacji zachowuje pełną kontrolę nad samochodem. System zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach Active City Stop oraz system Pre-Collision Assist, który działa do prędkości 180 km/h, najpierw ostrzegają kierowcę o niebezpieczeństwie, a dopiero w ostateczności uruchamiają układ hamulcowy. W przypadku układów wspomagających parkowanie, jak na przykład Active Park Assist, system sam wyszukuje odpowiednią lukę i parkuje w niej pojazd, przy czym kierujący musi w tym czasie operować skrzynią biegów oraz pedałami gazu i hamulca. Użytkownik Forda C-MAX zawsze panuje więc nad sytuacją.
- Ford C-MAX - podobnie, jak modele S-MAX i Galaxy - to typowy przedstawiciel segmentu MPV. Tymczasem klienci coraz częściej wybierają wszechstronne SUV-y czy modne crossovery. Jak Ford zamierza walczyć z taką konkurencją?
- Faktycznie, w ciągu ostatnich kilku lat udział aut MPV w rynku nieznacznie się obniżył, jednak teraz utrzymuje się na stałym poziomie. Obecnie klienci poszukują SUV-ów, które wydają im się być atrakcyjne stylizacyjnie i bezpieczne ze względu na podwyższony prześwit i wysoką pozycję za kierownicą. Staramy się więc przedstawić potencjalnemu nabywcy wszystkie cechy naszych nowych modeli, które również oferują wysoki poziom bezpieczeństwa, a ponadto dużą wszechstronność i ponadprzeciętny komfort podróżowania. Co więcej, siedmiomiejscowa wersja Grand C-MAX została na przykład wyposażona w podwójne drzwi przesuwne, a także specjalną konstrukcję siedzeń ułatwiającą zajmowanie miejsca z tyłu - tego typu rozwiązań próżno szukać w SUV-ach. Warto też zaznaczyć, że nasze nowe modele oferują również łatwy dostęp do bagażnika z wykorzystaniem systemu otwierania i zamykania drzwi bagażnika elektrycznie i bezdotykowo.
- Ford S-MAX będzie zabiegał o względy najbardziej wymagających klientów, oferując luksusowo wyposażoną odmianę Vignale. Czy taka wersja znajdzie się w gamie C-MAX-a?
- Nie. W przypadku nowego C-MAX-a dostępna będzie bogato wyposażona wersja Titanium X, która powinna spełnić oczekiwania nabywców szukających wszechstronnego samochodu rodzinnego o ekskluzywnym charakterze.
- A co z ekologiczną wersją ECOnetic? Dlaczego jest ona dostępna wyłącznie w pięciomiejscowym Fordzie C-MAX?
- C-MAX otrzyma 105-konną jednostkę wysokoprężną 1,5 litra TDCi ECOnetic, która ma emitować 99 gramów CO2 na kilometr. W cięższym Fordzie Grand C-MAX nie udałoby się osiągnąć takiego rezultatu, dlatego zrezygnowaliśmy z takiej konfiguracji.
- Dziękujemy za rozmowę.
|
|
Źródło: Mototarget, fot. Mototarget
|
|
Bank prasowy: media.ford.com/
|
Inne artykuły
|
|
» W synchronizacji z Fordem - testował Krystian Kozerawski |
Poniedziaek, 2013-05-27 |
|
Sprawdziliśmy jak funkcjonuje system SYNC w nowym Fordzie Fiesta. więcej »
|
|
» Samochód kierowcy - o Hondzie CR-V opowiadają inżynierowie Kazuhiro Sekine i Kotaro Yamamoto z Honda Motor Europe |
Czwartek, 2013-04-11 |
|
W najnowszym modelu wracamy do stonowanego charakteru, potęgującego przyjemność z jazdy. Wyszliśmy z założenia, że tworzenie agresywnie wystylizowanego samochodu w czasach ekonomicznego kryzysu i rosnącej świadomości ekologicznej nie zostanie pozytywnie odebrane przez klientów. więcej »
|
|
» Naga Broń 2013 |
Pitek, 2013-03-08 |
|
Jedziemy! Euforia, wolność, słowem – URLOP! Rodzina w komplecie, wszystkie zabawki do szusowania, skoków, jazdy, nurkowania, bez których nie rusza się głowa rodziny, już w bagażniku. Kosmetyki, należące do szyi, kręcącej głową, wypełniają bagażnik dachowy. Wszystkie schowki pełne napojów i zabawek dzieci. Dobre humory na szczęście nic nie ważą. więcej »
|
|
» Fiat obiecuje wreszcie coś taniego |
Poniedziaek, 2013-02-04 |
|
Fiat rozważa wprowadzenie taniej marki, która mogłaby konkurować z Dacią, reaktywowaną przed laty przez Renault. Na wielu rynkach uważa się, że to właśnie marka Fiat jest we włoskim koncernie sytuowana jako low-cost brand, ustępujący ceną i prestiżem zarówno Alfie Romeo, Lancii, jak i Jeepowi oraz innym brandom przejętym z dobrodziejstwem akcji koncernu Chryslera. Jeśli więc submarka ma być tańsza od Fiata, będzie to prawdopodobnie produkt azjatycki. więcej »
|
|
» Samochodem elektrycznym dookoła świata - wywiad z Izą Miko |
Wtorek, 2012-11-13 |
|
Izabella Miko przyleciała do Polski prosto z USA by opowiedzieć o tym, po co jeździła na stację paliw… elektrycznym Mitsubishi i-MIEV. Zdradzi też, jak wyglądałaby jej podróż dookoła Ziemi za kierownicą auta na prąd. Pojawi się też wątek miłosny. więcej »
|
|
» Konsekwentnie do przodu – mówi prezes Ford Polska Adam Kołodziejczyk |
Pitek, 2012-09-07 |
|
Rozmawiamy na temat planów z prezesem i dyrektorem generalnym Ford Polska, Adamem Kołodziejczykiem. więcej »
|
|
» Martin Buhl-Wagner, dyrektor zarządzający Targów Lipskich GmbH |
Pitek, 2012-05-25 |
|
Już w czerwcu: dwa premierowe modele BMW, premiera Porsche, nowi wystawcy Rolls-Royce Motor Cars, Fisker i Tesla - Targi w Lipsku dołączają do grupy największych imprez w Europie. więcej »
|
|
» Spotkanie na szczycie mocy z Rafałem Płatkiem z REZ Motorsport |
Czwartek, 2012-05-10 |
|
Rafał Płatek to jedyny polski kierowca ścigający się w niemieckich wyścigach pojazdów klasycznych. Benzynę ma we krwi, podobnie jak miłość do Alfa Romeo. Swoje życie poświęcił motoryzacji – poza wyścigami, urzeczywistnia marzenia bogatych klientów z Europy i Polski, odrestaurowując ich klasyczne pojazdy w warsztatach REZ Classic Cars. więcej »
|
|
» Leszek Kempiński o nowym Audi A4 |
roda, 2012-04-04 |
|
Rozmawiamy z Leszkiem Kempińskim, Kierownikiem PR Audi. więcej »
|
|
» Honda wraca do gry. Manabu Nishimae - prezes Honda Motor Europe |
Sobota, 2012-03-03 |
|
Honda wraca nowymi modelami do walki o europejskiego klienta po trudnych latach kryzysu, pogłębionego przez kataklizmy w Japonii i Tajlandii, gdzie znajdują się ważne dla globalnej produkcji koncernu fabryki. Podczas polskiej prezentacji modelu Civic mieliśmy okazję porozmawiać z prezesem Honda Motor Europe Manabu Nishimae. więcej »
|
|
» Iza Miko: dajcie się zelektryfikować! |
Czwartek, 2012-02-23 |
|
Ma fioła na punkcie zakręcania wody, segregacji śmieci i wszystkiego co jest ekologiczne. Iza Miko - tancerka i ekolożka od dzieciństwa. Swoją pasję aktorską realizuje w Los Angeles. W Polsce wspólnie z Mitsubishi elektryzuje serca kierowców. więcej »
|
|
» Lekcja rysunku z Adamem Bazydło |
Poniedziaek, 2011-11-07 |
|
Rozmawiamy z projektantem kabiny Peugeota 508. więcej »
|
|
» Stara miłość nie rdzewieje - wywiad z prawdopodobnie najstarszym kierowcą Chevroleta w Polsce |
roda, 2011-10-12 |
|
Chevrolet, który w tym roku obchodzi setną rocznicę powstania marki, był obecny na polskim rynku już przed II wojną światową. Pierwsze Chevrolety trafiły do Polski najprawdopodobniej wraz z Błękitną Armią Hallera. General Motors rozpoczął sprzedaż Chevroleta w Polsce w 1924 roku, a już po czterech latach marka zdobyła połowę rynku. więcej »
|
|
» W sidłach rocka - rozmawiamy z Piotrem Brzychcy z zespołu Kruk |
Czwartek, 2011-06-16 |
|
Prawdziwy duch rocka nigdy nie zaniknie, czego świetnym dowodem jest hard rockowa grupa muzyczna Kruk pochodząca z Dąbrowy Górniczej. Utalentowany zespół odnosi wielkie sukcesy nie tylko w Polsce, ale również za granicą. Na nasze pytania odpowiada założyciel i gitarzysta zespołu Kruk, Piotr Brzychcy. więcej »
|
|
» O psie, który jeździł... opowiada Dorota Sumińska |
Czwartek, 2011-02-17 |
|
Receptą na udany wyjazd z czworonożnym pupilem jest zrozumienie potrzeb
naszego zwierzaka. więcej »
|
|
» Niełaskawy dla rywali - rozmawiamy z Łukaszem "Łokerem" Łaskawcem |
Czwartek, 2011-01-27 |
|
Łukasz „Łoker” Łaskawiec był największą niespodzianką rajdu Dakar 2011. Młody zawodnik (za 3 dni skończy... 21 lat) wywalczył 3. miejsce, pokonując w swym Dakarowym debiucie wielu utytułowanych rywali. więcej »
|
|
» Szef FIA Jean Todt - uratujmy 5 milionów ludzi |
Poniedziaek, 2010-11-22 |
|
Prezes FIA Jean Todt podczas krótkiej wizyty w Polsce znalazł czas na kameralną konferencję prasową w Krakowie dla grupy polskich dziennikarzy motoryzacyjnych. Oprócz informacji o planach na najbliższy sezon oraz podsumowania pierwszego roku prezydentury Jean Todt sporo uwagi poświęcił problematyce podniesienia bezpieczeństwa ruchu drogowego i zaangażowaniu się FIA w działania wspierające bezpieczny transport. więcej »
|
|
» O polityce Forda mówi Gunnar Herrmann - dyrektor linii samochodów segmentu C Ford Motor Company |
Pitek, 2010-11-05 |
|
Polityka Forda dotycząca ochrony środowiska doskonale sprawdza się w odniesieniu do tradycyjnych jednostek spalinowych, dajemy klientowi świadomość posiadania ekologicznego samochodu w przystępnej cenie. Pracujemy również nad technologią hybrydową typu „plug-in” oraz zasilaniem akumulatorowym; pierwsze wyniki naszych badań zaprezentujemy już w 2012 roku. więcej »
|
|
» O nowym Focusie opowiada James Hughes, inżynier Ford Motor Company |
Poniedziaek, 2010-10-25 |
|
W oparciu o nową platformę powstanie nawet 10 innych modeli, począwszy od samochodów segmentu C, poprzez konstrukcje SUV typu Kuga, a kończąc na dużych samochodach rodzinnych mieszczących siedem osób, jak chociażby Grand C-MAX. więcej »
|
|
» Ford przed ofensywą - na pytania odpowiada dyrektor generalny Ford Polska Adam Kołodziejczyk |
Wtorek, 2010-10-12 |
|
Ważne, aby klienci dobrze poznali nasze modele i przekonali się do ich walorów, a to z pewnością zajmie trochę czasu. Dopiero wtedy sprzedaż ruszy „pełną parą”. Duże nadzieje pokładam w nowym Focusie i C-MAXie. Myślę, że samochody te pozwolą nam dołożyć kilka procent do statystyk sprzedaży Forda w Polsce. więcej »
|
|
1[2]3 Wyświetlane: 20 - 40 z 54 rekordów |
|
|
|