|
|
Felietony, rozmowy
|
Rozmawiamy z Joergiem Woehrmannem, managerem projektu Ford C-MAX
Autor: Marcin Skrzyński Dodano: 2015-05-11
Wyświetlono: 8793 razy
|
|
|
Podczas międzynarodowej prezentacji nowych Fordów C-MAX i Grand C-MAX, poprosiliśmy managera projektu Ford C-MAX o przybliżenie najważniejszych cech nowego modelu.
|
|
foto © Mototarget |
|
- Ford C-MAX słynie ze sportowego prowadzenia, wszechstronnego i przestronnego wnętrza oraz niskiego zużycia paliwa. Nowy model podnosi poprzeczkę w tym zakresie, oferując wyższą wydajność i lepsze osiągi. Jak udało się zespołowi Forda połączyć te wszystkie cechy w jednym produkcie?
- To przede wszystkim kwestia priorytetów. Rozpoczęliśmy prace od nakreślenia wymiarów kabiny pasażerskiej nowego modelu mając na uwadze fakt, iż kwestia przestronności wnętrza jest inaczej interpretowana przez klientów i przez konstruktorów auta. Nabywcy chcą mieć więcej miejsca nad głowami i na szerokości ramion, co z reguły wiąże się ze zwiększeniem rozmiarów nadwozia. Tym samym rośnie opór aerodynamiczny, a wraz z nim zużycie paliwa, podczas gdy inżynierowie starają się, aby było ono niższe, niż w przypadku modelu poprzedniej generacji. Na tym etapie staramy się więc stosować inteligentne rozwiązania, mające na celu poprawę ogólnej wydajności paliwowej przy zachowaniu wymaganego przez klientów komfortu podróżowania. W nowym Fordzie C-MAX postawiliśmy przede wszystkim na nową generację oszczędnych silników z układem Auto Start Stop instalowanym standardowo w modelach z jednostkami benzynowymi EcoBoost oraz dieslami TDCi o pojemności 2 litrów.
- Uwzględniliście więc oczekiwania dotychczasowych nabywców tego modelu.
- Zgadza się. Opinie naszych klientów są dla nas bardzo ważne. Nie chcieliśmy wprowadzać na rynek auta, które imponuje osiągami „na papierze”, ale zaoferować kupującym konstrukcję, która sprawdzi się w rzeczywistych warunkach eksploatacji. Nowy Ford C-MAX otrzymał więc nową deskę rozdzielczą z mniejszą liczbą przycisków, nowe wykończenie wnętrza i więcej przydatnych rozwiązań transportowych. Dodatkowo, samochód jest teraz lepiej wyciszony, co sprzyja komfortowym podróżom drogami szybkiego ruchu.
- Fordy C-MAX i Grand C-MAX zostały też wyposażone w wiele zaawansowanych układów, które potrafią automatycznie wprowadzić auto na wybrane miejsce parkingowe, a w awaryjnej sytuacji rozpoczną hamowanie w celu uniknięcia wypadku. Wszystko to ułatwia pracę kierowcy, ale czy jednocześnie nie usypia jego uwagi?
- Wszystkie układy opracowane przez Forda mają tylko wspomagać pracę kierowcy, a nie całkowicie go wyręczać. Prowadzący w każdej sytuacji zachowuje pełną kontrolę nad samochodem. System zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach Active City Stop oraz system Pre-Collision Assist, który działa do prędkości 180 km/h, najpierw ostrzegają kierowcę o niebezpieczeństwie, a dopiero w ostateczności uruchamiają układ hamulcowy. W przypadku układów wspomagających parkowanie, jak na przykład Active Park Assist, system sam wyszukuje odpowiednią lukę i parkuje w niej pojazd, przy czym kierujący musi w tym czasie operować skrzynią biegów oraz pedałami gazu i hamulca. Użytkownik Forda C-MAX zawsze panuje więc nad sytuacją.
- Ford C-MAX - podobnie, jak modele S-MAX i Galaxy - to typowy przedstawiciel segmentu MPV. Tymczasem klienci coraz częściej wybierają wszechstronne SUV-y czy modne crossovery. Jak Ford zamierza walczyć z taką konkurencją?
- Faktycznie, w ciągu ostatnich kilku lat udział aut MPV w rynku nieznacznie się obniżył, jednak teraz utrzymuje się na stałym poziomie. Obecnie klienci poszukują SUV-ów, które wydają im się być atrakcyjne stylizacyjnie i bezpieczne ze względu na podwyższony prześwit i wysoką pozycję za kierownicą. Staramy się więc przedstawić potencjalnemu nabywcy wszystkie cechy naszych nowych modeli, które również oferują wysoki poziom bezpieczeństwa, a ponadto dużą wszechstronność i ponadprzeciętny komfort podróżowania. Co więcej, siedmiomiejscowa wersja Grand C-MAX została na przykład wyposażona w podwójne drzwi przesuwne, a także specjalną konstrukcję siedzeń ułatwiającą zajmowanie miejsca z tyłu - tego typu rozwiązań próżno szukać w SUV-ach. Warto też zaznaczyć, że nasze nowe modele oferują również łatwy dostęp do bagażnika z wykorzystaniem systemu otwierania i zamykania drzwi bagażnika elektrycznie i bezdotykowo.
- Ford S-MAX będzie zabiegał o względy najbardziej wymagających klientów, oferując luksusowo wyposażoną odmianę Vignale. Czy taka wersja znajdzie się w gamie C-MAX-a?
- Nie. W przypadku nowego C-MAX-a dostępna będzie bogato wyposażona wersja Titanium X, która powinna spełnić oczekiwania nabywców szukających wszechstronnego samochodu rodzinnego o ekskluzywnym charakterze.
- A co z ekologiczną wersją ECOnetic? Dlaczego jest ona dostępna wyłącznie w pięciomiejscowym Fordzie C-MAX?
- C-MAX otrzyma 105-konną jednostkę wysokoprężną 1,5 litra TDCi ECOnetic, która ma emitować 99 gramów CO2 na kilometr. W cięższym Fordzie Grand C-MAX nie udałoby się osiągnąć takiego rezultatu, dlatego zrezygnowaliśmy z takiej konfiguracji.
- Dziękujemy za rozmowę.
|
|
Źródło: Mototarget, fot. Mototarget
|
|
Bank prasowy: media.ford.com/
|
Inne artykuły
|
|
» Nasze skromne wrażenia z jazdy po pawilonach Mondial de l’Automobile |
roda, 2010-10-06 |
|
Czy Paryż wart jest mszy? Zadawaliśmy sobie to pytanie, na które Henryk z Nawarry odpowiedział już 400 lat temu. Świat się jednak zmienia, za Burbonów nie istniały social media i strumieniowe transmisje telewizyjne. Po co więc jeździć na salony takie jak paryski? więcej »
|
|
» Życie zaczyna się po czterdziestce - rozmawiamy z Przemysławem Saletą |
Poniedziaek, 2010-09-20 |
|
Przemysław Saleta najbardziej znany jest ze swojej kariery w boksie. W ostatnich latach także z wielu działań o zupełnie odmiennych charakterze, ról w filmach, prowadzenia programów w TV, udziału w programach rozrywkowych. W zestawieniu z posturą boksera wagi ciężkiej zaskakuje łagodnością i spokojem. Pytany jak często zdarzają się chętni, by się sprawdzić z mistrzem, odpowiada z uśmiechem – wcale, widać to kwestia charakteru i usposobienia, nikogo nie prowokuję. więcej »
|
|
» Zostawiłeś tak wiele Maćku |
Czwartek, 2010-09-02 |
|
Los zabrał go w najgorszym momencie. Śmierć nie bawi się z motocyklistami w sentymenty. Nie pyta o plany, niezrealizowane obietnice, umówione spotkania. więcej »
|
|
» Duch kierowcy wyścigowego - na pytania odpowiada Kamil Raczkowski |
Poniedziaek, 2010-08-23 |
|
Dwudziestotrzyletni Kamil Raczkowski przyjeżdża na Tor Kielce bordową Kią pro_cee'd. To nagroda za zeszłoroczne zwycięstwo w Pucharze Kii Cee'd. Mistrzostwo Polski w 2009 roku nie jest jedynym sukcesem Kamila. Wcześniej wygrał puchar Kii Picanto i zajął drugie miejsce w niemieckim Dacia Logan Cup. W tym sezonie zwyciężył we wszystkich sześciu wyścigach Kia Cee'd Cup. więcej »
|
|
» Trzymajcie kciuki - na nasze pytania odpowiada Łukasz Wargala, jedyny Polak w serii IDM Superbike |
Pitek, 2010-08-06 |
|
Młody, ambitny i bardzo utalentowany. Łukasz Wargala szturmem wkroczył na międzynarodową scenę wyścigową rok temu. Po debiucie w amatorskim pucharze motocyklowym Fiat Yamaha Cup, w minionym sezonie 26-latek awansował natychmiast do prestiżowej, niemieckiej serii IDM Superbike, omijając Mistrzostwa Polski i od razu rzucając się na głęboką wodę. więcej »
|
|
» Rozmawiamy z Piotrem Kupichą z zespołu „Feel” |
Wtorek, 2010-07-20 |
|
W „Feelu” jest cały czas muzyka, powiedziałbym, że teraz chcemy być z nią jak najbliżej, to nam przyniosło sukces i tą drogą chcemy iść dalej. Cały czas mamy próby, jak za starych czasów, w naszej starej kanciapie z piwkiem w ręku. więcej »
|
|
» Lancer Sportback jak pocisk mistrza! - wywiad z Tomaszem Sikorą |
Sobota, 2010-07-10 |
|
Tomasz Sikora - pewny, regularny - prawdziwa gwiazda biathlonowego świata. Uhonorowany „Oscarem” w tej dyscyplinie. Oddaje kilkanaście tysięcy strzałów rocznie. Jak na medalistę olimpijskiego i Mistrza Świata przystało, prawie wszystkie z nich trafiają prosto w cel. Podobnie jego najnowszy Mitsubishi Lancer Sportback – niczym pocisk pewnie i efektownie pędzi do celu podróży. W ekskluzywnym wywiadzie biathlonista Tomasz Sikora opowiada o swojej pasji do motoryzacji i sportu. więcej »
|
|
» Wszystkie oczy na Chiny |
roda, 2010-05-05 |
|
Otwarcie 1 maja światowej wystawy EXPO 2010 w Szanghaju przysłoniło trwającą od 25 kwietnia do 2 maja w Pekinie International Automobile Exhibition. Może i słusznie, ale obie te imprezy pokazują, jak wielkie znaczenie mają obecnie w światowej gospodarce Chiny. W ubiegłym roku - w środku światowego kryzysu gospodarczego i powszechnego spadku sprzedaży aut - w Państwie Środka sprzedano 13,64 miliona samochodów, co uczyniło rynek chiński największym na świecie. więcej »
|
|
» Mówi Christoph Rust PR Menedżer Honda Motor Europe ds. Produktu |
Pitek, 2010-04-23 |
|
Minie wiele lat, zanim samochody zasilane ogniwami paliwowymi staną się produktem masowym, głównie za sprawą braku infrastruktury – nad którą jednak nasza firma również pracuje. więcej »
|
|
» Toshiaki Konaka - prezes Honda Poland |
Pitek, 2009-11-20 |
|
Z Toshiaki Konaką Prezesem Zarządu Honda Poland Sp. z o.o.
rozmawiał Marcin Skrzyński
więcej »
|
|
» Rozmowa z Davidem Biddlecombe – menagerem projektu Ford ECOnetic |
roda, 2009-09-09 |
|
więcej »
|
|
» O zielonych planach opowiada Toshiaki Konaka - Prezes Honda Poland |
Poniedziaek, 2009-08-10 |
|
Honda Poland obchodzi właśnie swój jubileusz. Podczas 15 lat obecności w Polsce koncern odniósł wiele sukcesów i umocnił swoją pozycję na rynku. Czy jako prezes uważa Pan, że mimo to należy wprowadzić jakieś zmiany? więcej »
|
|
» Na pytania odpowiada Sharon Stone |
roda, 2008-11-19 |
|
Jest niekwestionowaną gwiazdą Hollywood, zmysłową diablicą z IQ 154, uwielbianą przez mężczyzn na całym świecie. Ale początki jej kariery filmowej nie były łatwe. Stała w długiej kolejce na przesłuchania do filmu Woody Allena "Wspomnienia z gwiezdnego pyłu" z 1980 roku.
więcej »
|
|
» Lubisiowo jebaniuteńkie, albo miasto bezprawia |
Poniedziaek, 0000-00-00 |
|
Dyskusja o tzw "redystrybucji informacji" (modny termin ostatnio) przyniosła mi kilka refleksji. Pierwsza jest taka, że w homogenicznym świecie chyba mniej jest KREATORÓW, a rośnie armia tzw. LUBISIÓW, ograniczających się do "lajkowania" profili, udostępniania filmów z youtube i wciskania klawiszy ctrl+C, ctrl+V, którzy jednak mimo mentalności kserokopiarki uważają się za Bachów klawiatury Qwerty.
więcej »
|
|
12[3] Wyświetlane: 40 - 54 z 54 rekordów |
|
|
|