FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Felietony, rozmowy rss
Paryż ciągle wart mszy - migawki z Mondial de l’Automobile
  Dodano: 2014-10-07 Wyświetlono: 10969 razy
 
Jak co dwa lata pojawia się wątpliwość, czy warto tłuc się samolotem lub samochodem do Paryża, aby w tłumie dziennikarzy uczestniczyć w Mondial de l‘Automobile w czasach, kiedy większość konferencji transmitowana jest w Internecie, a premierowe modele znane są ze zdjęć od tygodni?
Paryż ciągle wart mszy - migawki z Mondial de l’Automobile

foto © Mototarget.pl   

Nasza opinia na ten temat nie zmienia się od lat - Paryż wart jest mszy. To przede wszystkim wydarzenie towarzyskie, a kto nie widział na własne oczy kilku premier i nie poczuł tego klimatu, sporo stracił. Poniżej kilka subiektywnych, zupełnie prywatnych recenzji i rekomendacji z tegorocznego Paris Motor Show.

 

Kupiłbym choćby jutro

 

Audi TT z pięcioma drzwiami? Skandal!
Skądże znowu - to świetny kolejny pomysł na znalezienie klienta pomiędzy zdefiniowanymi segmentami. Marka ma ogromne moce produkcji i kreowanie nowych, gorących zabawek przychodzi jej łatwo, więc będzie rozwijać gamę, w której jest już około 40 modeli. Przez lata TT funkcjonowało jako sportowe coupé i roadster. W Paryżu pokazano TT Sportback z drzwiami dla pasażerów drugiego rzędu foteli, dyskretnie wkomponowanymi w bryłę. Więcej przestrzeni, 400 KM, 3,9 sekundy do setki - czego chcieć więcej?

 

 

Superpawilon 3D

 

Renault zafundowało gościom wspinaczkę po połoninach. Ogromny jak pole golfowe pawilon wznosił się i opadał, łamiąc konwencję prostopadłych płaszczyzn i ustawionych na baczność samochodów. Odwiedzający salon prezydent Francji mógł dzięki temu po raz pierwszy spojrzeć z góry na obce marki.

 

 

Plus za subtelny umiar

 

Opel zaskoczył klasą i umiarem. W pawilonie eksponowana była tylko nowa Corsa. Gdzieś tam z boczku, skromnie stał Adam, jednak czerwone Corsy były wszechobecne, stały pomiędzy gośćmi, wisiały na ścianach i odbijały się w lustrach na suficie. Nasza specjalna nagroda za fantastycznie dobrane ubiory prêt-à-porter hostess i wielkie grand prix dla pani na fotografii za idealne nogi. Były nawet lepsze od nóg Claudii Schiffer, która pojawiła się u Opla osobiście.

 

 

Kolorowy powrót do gry

 

Obok pawilonu Hondy wreszcie nie sposób przejść bez dreszczyku. Kilka mocnych punktów zwraca uwagę, zwłaszcza, że dobrano lakiery nowych modeli wpadające w oko i sugerujące nowe, mocne otwarcie. Nigdy dotąd Civic Type-R nie był tak drapieżny i... niebieski. Inspiracja, jak przypuszczam, pochodzi od stylistów Mugena, firmy tuningowej, założonej przez syna samego Soichiro Hondy, Hirotoshiego. To m.in. oni obok JAS Motorsport przygotowują do sukcesów  samochody teamu Castrol Honda WTCC. Oczekiwany długo Type R ma wejść wreszcie do sprzedaży, ale już dziś szepcze się, że będzie szybszy od legendarnego NSX-a. Nowe modele: Jazz, HR-V oraz znany CR-V pokazano w atrakcyjnych miedziano-czerwonych lakierach, które doskonale prezentują się na fotografiach. Wreszcie spójna, przemyślana od strony wizualnej ekspozycja.

 

 

Boss & Showman nr 1

 

Największe wrażenie jako mówca zrobił Mark Fields, nowy szef Forda, przedstawiający nowe modele i plany koncernu na następne lata. Na tle łamiących języki, czytających z prompterów nobliwych ojców dyrektorów wielu marek ten 53-latek poprowadził konferencję z nerwem, a co najważniejsze przekonująco. Przekonywał swobodą na podium, łatwością nawiązywania kontaktu ze słuchaczami, wyczuciem akcentów całej prezentacji oraz po prostu energią i optymizmem. Przyznał bowiem, mimo cięć prognoz europejskich zysków w związku z kryzysem ukraińskim, że rynek czeka w roku 2015 wzrost. Jeśli polemizował z tym zdaniem personalnie sam Sergio Marchionne, to dla Marka Fieldsa prawdziwy bonus - konkurent widzi świat w czarniejszych kolorach. Cóż, Ford odsłonił pięć nowych modeli, które właśnie trafią do europejskich salonów - C-Maxa i Grand C-Maxa, S-Maxa, Mustanga oraz Focusa i Mondeo. Poważnie zastanawialiśmy się, czy obdarzonemu niewątpliwym talentem Fieldsowi nie pomagają w występach publicznych profesjonalni coaches z amerykańskiego show businessu. Szybko, do rzeczy, z powerem. Jeśli zarządza tak jak mówi, ma wielką przyszłość przed sobą.


 

 

Audiencja

 

Konferencja miała być najważniejszym wydarzeniem targów. Fiat przynajmniej tak to przedstawiał. Dziennikarskie stadko ruszyło w stronę pawilonu włoskiego koncernu, aby zobaczyć 500X i tu zderzyło się z wypiętymi klatami ochroniarzy w czarnych mundurach z napisem "security". Cały pawilon wcześniej ogrodzono barierkami, jak plac Świętego Piotra podczas papieskich audiencji i obstawiono ochroniarzami, a na nieliczne fotele wpuszczono kilkudziesięciu hierarchów marki i wybrańców z mediów. Reszta owieczek karnie przyglądała się w stłoczonej grupie zza płotu. Spektakl okazał się rekordowo długi (bo trwał prawie 25 minut) i najbardziej przegadany - trzy wideoklipy, w tym jeden z tabletką viagry. Ten akurat wywołał najżywszą reakcję i brawa grupy 60+ na fotelach kardynalskich. Show jednego modelu się udał, nawet wizytujący targi prezydent Holland nie miał takiej ochrony i widowni, może powinien skorzystać w kampanii wyborczej z hasła reklamowego "pięćsetki" na viagrze - "Bigger, more powerful and ready for action".

 


 

Najgłośniejsze przejście na emeryturę

 

Swoje odejście ogłosił oficjalnie 67-letni szef Ferrari Luca di Montezemolo. Widocznie wkroczył już w wiek postprodukcyjny według rozdającego karty Sergio Marchionne (67 lat).

 


 

Konferencja na motoryzacyjnym Olimpie

 

Obejrzenie dwóch cesarzy światowych koncernów przy jednym stoliku to prawdziwa gratka. A w stolicy Francji podczas wspólnej konferencji spotkało się dwóch demiurgów sukcesów swoich firm, spacerujących zwykle w towarzystwie dyskretnej ochrony. Dietriech Zetsche - szef koncernu Daimler oraz Carlos Ghosn - prezes Renault-Nissan poinformowali o przedłużeniu czteroletniego alliansu. Francuski silnik wysokoprężny 1,6-litra będzie montowany w Mercedesie C-Klasy i Vito, a niemieckie napędy benzynowe trafią do samochodów Infiniti. Firmy współpracują m.in. przy produkcji nowego Renault Twingo, oraz nowego Smarta Fortwo i Smart Forfour, które będą dzielić dwie małe benzynowe jednostki z francuskich fabryk.
Carlos Ghosn nie dał po sobie poznać, że sen z oczu spędza mu zły rozwój wypadków wokół trzeciej marki, jaką wprowadził do koncernu. Rosyjski Avto VAZ od trzech lat był na celowniku Renault, które w tym roku przejęło go ostatecznie, inwestując ponad 2 mld euro. Planowano reaktywację marki Datsun i liczono na 40-procentowy udział w rynku rosyjskim. Niestety, szacowany na 4 mln aut rynek skurczył się ostatnio do 2,5 mln, spada też zainteresowanie samochodami Łada. Dołujący przemysł rosyjski i kurczące się zdolności nabywcze Rosjan mogą okazać się kamieniem u szyi Francuzów, którzy musieliby zainwestować kolejne miliardy w pamiętającą czasy Chruszczowa fabrykę Togliatti, podnieść jakość produkcji, zwiększyć wydajność i zredukować stan zatrudnienia. Cały Auto VAZ to komunistyczny skansen, który nie tak dawno zatrudniał ponad 100 tys. pracowników, dziś zaledwie 66 tyś. choć i tak zbyt wiele. Powodzenia - Napoleon też wiązał wielkie plany z tym krajem.

 

 

Bonus za szybkość i innowacyjność

 

We wnętrzu wielki wyświetlacz dotykowy, z przodu wielki bagażnik, z tyłu bagażnik. Gdzie tu silnik? Podchodzi sympatyczny chłopak, odpowiada płynnie po angielsku na wszystkie pytania, pokazuje ogołoconą z poszycia i elementów nadwozia platformę, gdzie płaska podłoga wskazuje miejsce akumulatorów, a dwa elektryczne silniki napędzają koła tylnej osi. Opowiada o zasięgu, dynamice przyspieszania i maksymalnej prędkości, w które z grzeczności nie dowierzam. Kto nie słyszał o Tesli S? Chłopak pyta, czy chcę cały press-pack  dostać e-mailem. Owszem, dyktuję adres z domeną "pl". Za dwie sekundy słyszę jednocześnie po polsku "dziękuję" i sygnał odebrania poczty z mojego smartfona. Za chwilę podchodzi ładna hostessa i pyta, o to samo. Żałuję, że się spóźniła, ale brawa dla marki za skuteczność - nazwisko Tesli zobowiązuje.

 

 

Paryż ma jeszcze jedną zaletę, wieczorem nie kładzie się spać, żyje w dziesiątkach klubów, restauracji, przy rozmowach z przyjaciółmi. Wrócimy tu za dwa lata. Bo paryski salon jest jak Comédie-Française: występują i goście, i Francuzi, niby wszyscy wiedzą, co będzie grane, a mimo to każda premiera jest wydarzeniem.



Źródło: MotoTabu fot. mototarget

 Inne artykuły
» Nasze skromne wrażenia z jazdy po pawilonach Mondial de l’Automobile roda, 2010-10-06
  Dziewczyny Salonu Paryż 2010 Czy Paryż wart jest mszy? Zadawaliśmy sobie to pytanie, na które Henryk z Nawarry odpowiedział już 400 lat temu. Świat się jednak zmienia, za Burbonów nie istniały social media i strumieniowe transmisje telewizyjne. Po co więc jeździć na salony takie jak paryski? więcej »

» Życie zaczyna się po czterdziestce - rozmawiamy z Przemysławem Saletą Poniedziaek, 2010-09-20
  Suzuki Grand Vitara - Przemysław Saleta Przemysław Saleta najbardziej znany jest ze swojej kariery w boksie. W ostatnich latach także z wielu działań o zupełnie odmiennych charakterze, ról w filmach, prowadzenia programów w TV, udziału w programach rozrywkowych. W zestawieniu z posturą boksera wagi ciężkiej zaskakuje łagodnością i spokojem. Pytany jak często zdarzają się chętni, by się sprawdzić z mistrzem, odpowiada z uśmiechem – wcale, widać to kwestia charakteru i usposobienia, nikogo nie prowokuję. więcej »

» Zostawiłeś tak wiele Maćku Czwartek, 2010-09-02
  Maciej Majchrzak Los zabrał go w najgorszym momencie. Śmierć nie bawi się z motocyklistami w sentymenty. Nie pyta o plany, niezrealizowane obietnice, umówione spotkania. więcej »

» Duch kierowcy wyścigowego - na pytania odpowiada Kamil Raczkowski Poniedziaek, 2010-08-23
  Kamil Raczkowski Dwudziestotrzyletni Kamil Raczkowski przyjeżdża na Tor Kielce bordową Kią pro_cee'd. To nagroda za zeszłoroczne zwycięstwo w Pucharze Kii Cee'd. Mistrzostwo Polski w 2009 roku nie jest jedynym sukcesem Kamila. Wcześniej wygrał puchar Kii Picanto i zajął drugie miejsce w niemieckim Dacia Logan Cup. W tym sezonie zwyciężył we wszystkich sześciu wyścigach Kia Cee'd Cup. więcej »

» Trzymajcie kciuki - na nasze pytania odpowiada Łukasz Wargala, jedyny Polak w serii IDM Superbike Pitek, 2010-08-06
  Łukasz Wargala Młody, ambitny i bardzo utalentowany. Łukasz Wargala szturmem wkroczył na międzynarodową scenę wyścigową rok temu. Po debiucie w amatorskim pucharze motocyklowym Fiat Yamaha Cup, w minionym sezonie 26-latek awansował natychmiast do prestiżowej, niemieckiej serii IDM Superbike, omijając Mistrzostwa Polski i od razu rzucając się na głęboką wodę. więcej »

» Rozmawiamy z Piotrem Kupichą z zespołu „Feel” Wtorek, 2010-07-20
  Piotr Kupicha W „Feelu” jest cały czas muzyka, powiedziałbym, że teraz chcemy być z nią jak najbliżej, to nam przyniosło sukces i tą drogą chcemy iść dalej. Cały czas mamy próby, jak za starych czasów, w naszej starej kanciapie z piwkiem w ręku. więcej »

» Lancer Sportback jak pocisk mistrza! - wywiad z Tomaszem Sikorą dostęp do artykułu tylko dla zalogowanych użytkowników Sobota, 2010-07-10
  Tomasz Sikora - pewny, regularny - prawdziwa gwiazda biathlonowego świata. Uhonorowany „Oscarem” w tej dyscyplinie. Oddaje kilkanaście tysięcy strzałów rocznie. Jak na medalistę olimpijskiego i Mistrza Świata przystało, prawie wszystkie z nich trafiają prosto w cel. Podobnie jego najnowszy Mitsubishi Lancer Sportback – niczym pocisk pewnie i efektownie pędzi do celu podróży. W ekskluzywnym wywiadzie biathlonista Tomasz Sikora opowiada o swojej pasji do motoryzacji i sportu. więcej »

» Wszystkie oczy na Chiny roda, 2010-05-05
  Audi A6L Otwarcie 1 maja światowej wystawy EXPO 2010 w Szanghaju przysłoniło trwającą od 25 kwietnia do 2 maja w Pekinie International Automobile Exhibition. Może i słusznie, ale obie te imprezy pokazują, jak wielkie znaczenie mają obecnie w światowej gospodarce Chiny. W ubiegłym roku - w środku światowego kryzysu gospodarczego i powszechnego spadku sprzedaży aut - w Państwie Środka sprzedano 13,64 miliona samochodów, co uczyniło rynek chiński największym na świecie. więcej »

» Mówi Christoph Rust PR Menedżer Honda Motor Europe ds. Produktu Pitek, 2010-04-23
  Christoph Rust Honda Europe Minie wiele lat, zanim samochody zasilane ogniwami paliwowymi staną się produktem masowym, głównie za sprawą braku infrastruktury – nad którą jednak nasza firma również pracuje. więcej »

» Toshiaki Konaka - prezes Honda Poland Pitek, 2009-11-20
  Toshiaki Konaka Honda Z Toshiaki ­­Konaką Prezesem Zarządu Honda Poland Sp. z o.o. rozmawiał Marcin Skrzyński więcej »

» Rozmowa z Davidem Biddlecombe – menagerem projektu Ford ECOnetic roda, 2009-09-09
  Ford Focus ECOnetic więcej »

» O zielonych planach opowiada Toshiaki Konaka - Prezes Honda Poland Poniedziaek, 2009-08-10
  Honda - Toshiaki Konaka Honda Poland obchodzi właśnie swój jubileusz. Podczas 15 lat obecności w Polsce koncern odniósł wiele sukcesów i umocnił swoją pozycję na rynku. Czy jako prezes uważa Pan, że mimo to należy wprowadzić jakieś zmiany? więcej »

» Na pytania odpowiada Sharon Stone roda, 2008-11-19
  Sharon Stone Jest niekwestionowaną gwiazdą Hollywood, zmysłową diablicą z IQ 154, uwielbianą przez mężczyzn na całym świecie. Ale początki jej kariery filmowej nie były łatwe. Stała w długiej kolejce na przesłuchania do filmu Woody Allena "Wspomnienia z gwiezdnego pyłu" z 1980 roku. więcej »

» Lubisiowo jebaniuteńkie, albo miasto bezprawia Poniedziaek, 0000-00-00
  Robert Szczerbaniak Dyskusja o tzw "redystrybucji informacji" (modny termin ostatnio) przyniosła mi kilka refleksji. Pierwsza jest taka, że w homogenicznym świecie chyba mniej jest KREATORÓW, a rośnie armia tzw. LUBISIÓW, ograniczających się do "lajkowania" profili, udostępniania filmów z youtube i wciskania klawiszy ctrl+C, ctrl+V, którzy jednak mimo mentalności kserokopiarki uważają się za Bachów klawiatury Qwerty. więcej »

1 2 [3]
Wyświetlane: 40 - 54 z 54 rekordów
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Zdjecie miesiaca


© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |