FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Felietony, rozmowy rss
Honda wraca do gry. Manabu Nishimae - prezes Honda Motor Europe
Autor: Robert Szczerbaniak  Dodano: 2012-03-03 Wyświetlono: 8920 razy
 
Honda wraca nowymi modelami do walki o europejskiego klienta po trudnych latach kryzysu, pogłębionego przez kataklizmy w Japonii i Tajlandii, gdzie znajdują się ważne dla globalnej produkcji koncernu fabryki. Podczas polskiej prezentacji modelu Civic mieliśmy okazję porozmawiać z prezesem Honda Motor Europe Manabu Nishimae.
Honda wraca do gry. Manabu Nishimae - prezes Honda Motor Europe

foto © G.C.   

– Chciałbym pogratulować udanej premiery nowej Hondy Civic. Stworzyliście doskonały samochód dla europejskich klientów. Dlaczego kazaliście tak długo czekać na dziewiątą generację tego modelu?

– Początek kryzysu ekonomicznego wszyscy odczuli jako wstrząs. Rozwój nowych modeli zwolnił. Skupiliśmy się na czas kryzysu na redukcji kosztów. Teraz widać, że były to drastyczne oszczędności. Oczywiście wszystkie ceny wzrosły. Zmieniły się więc preferencje klientów, którzy zaczęli zwracać większą uwagę np. na zużycie paliwa. Kierunek rozwoju nowych modeli zmienił się radykalnie. Mniej ważne stały się luksus i wysoka moc silnika, a bardziej ekonomika utrzymania i wydajność paliwowa. W tym czasie wycofaliśmy się z wyścigów Formuły 1 i ponad 400 zatrudnionych w tym sektorze projektantów zmieniło zupełnie zakres swojej działalności na poszukiwania rozwiązań obniżających zużycie paliwa. To prawda, ostatnie cztery lata to raczej spowolnienie prac nad nowymi modelami. Wyjątkowo tu w Europie, gdzie Civic był głównym motorem sprzedaży obok CR-V, jest takie wrażenie że to model ostatnich czterech lat.

– Civic będzie konkurować z bardzo silnymi przeciwnikami w segmencie C, jakie są plany sprzedaży dla Europy?

– Planujemy sprzedać 100 tys. sztuk. obu wersji cztero- i pięciodrzwiowej. Chcemy sukcesywnie rozszerzać gamę dostępnych wersji tego modelu i każdego roku pokazywać coś nowego. Obecnie wprowadziliśmy auto z dwoma silnikami benzynowymi, pod koniec roku pojawi się Civic z napędem wysokoprężnym 1,6 l. Potem przyjdą kolejne odsłony. Przez najbliższe dwa lata pojawiać się będzie nowa wersja modelu Civic.

– Zapytam więc o najsłynniejszy model hot hatch w gamie Hondy - Type R, wiadomo, że jest jeszcze przedmiotem dyskusji. Ale może zechciałby się Pan podzielić informacjami na jego temat?

– Nie mogę powiedzieć jeszcze zbyt wiele na ten temat. Planujemy powrót do sportu, będziemy startować w wyścigach FIA World Touring Car Championship właśnie z najnowszym modelem Civic. Zrozumieliśmy, że musimy się skoncentrować również na tym, że zaspokajanie sportowych ambicji jest bardzo ważne dla rozwoju w dwóch kierunkach - oferowania kierowcom radości z jazdy i wydajności paliwowej. Nie możemy zapomnieć o sportowym image’u modelu Civic.
 

– Śledziliśmy sytuację w Japonii po ubiegłorocznych kataklizmach, ja szczególnie uważnie, ponieważ moi przyjaciele mieszkają w pobliżu głównej siedziby Hondy w Saitamie. Czy wszystkie fabryki podniosły się już z kłopotów?

– Mogę powiedzieć, że przywróciliśmy do produkcji fabryki, które ucierpiały po trzęsieniu ziemi i powodzi w Tajlandii. Japońskie fabryki w grudniu pracowały już normalnie. Właśnie fabryka w Tajlandii rozpocznie pełną produkcję w końcu marca. Wszystkie pozostałe już pracują.

– Pisma Automobile Magazine i Motor Trend nazwały zapowiadany model NSX najbardziej oczekiwanym na świecie motoryzacyjnym powrotem. Jego poprzednik był bardzo innowacyjny. Czy uważa Pan, że następca spełni oczekiwania fanów?

– To prawda, pierwszy NSX był objawieniem, sportowym autem dekady. Spodziewam się, że nowy da kierowcom fantastyczną przyjemność z jazdy oraz będzie autem przyjaznym dla środowiska o wyjątkowych właściwościach jezdnych i mocy. Planujemy wprowadzenie tego modelu do sprzedaży w roku 2014.

– Nowy Civic, potem CR-V, NSX. Wypada podsumować – Honda wraca do gry.

– Oczywiście, ale dlaczego polscy dziennikarze pytają mnie ciągle o sportowe modele Hondy? (śmiech)

– Wszyscy pamiętają, że Honda to „Power of dreams”. Dziękuję bardzo za rozmowę, życzę sukcesów i równie udanych prezentacji jak dzisiejsza.



Źródło: Moto Target

Bank prasowy: hondanews.eu/pl/pl

 Inne artykuły
» Nasze skromne wrażenia z jazdy po pawilonach Mondial de l’Automobile roda, 2010-10-06
  Dziewczyny Salonu Paryż 2010 Czy Paryż wart jest mszy? Zadawaliśmy sobie to pytanie, na które Henryk z Nawarry odpowiedział już 400 lat temu. Świat się jednak zmienia, za Burbonów nie istniały social media i strumieniowe transmisje telewizyjne. Po co więc jeździć na salony takie jak paryski? więcej »

» Życie zaczyna się po czterdziestce - rozmawiamy z Przemysławem Saletą Poniedziaek, 2010-09-20
  Suzuki Grand Vitara - Przemysław Saleta Przemysław Saleta najbardziej znany jest ze swojej kariery w boksie. W ostatnich latach także z wielu działań o zupełnie odmiennych charakterze, ról w filmach, prowadzenia programów w TV, udziału w programach rozrywkowych. W zestawieniu z posturą boksera wagi ciężkiej zaskakuje łagodnością i spokojem. Pytany jak często zdarzają się chętni, by się sprawdzić z mistrzem, odpowiada z uśmiechem – wcale, widać to kwestia charakteru i usposobienia, nikogo nie prowokuję. więcej »

» Zostawiłeś tak wiele Maćku Czwartek, 2010-09-02
  Maciej Majchrzak Los zabrał go w najgorszym momencie. Śmierć nie bawi się z motocyklistami w sentymenty. Nie pyta o plany, niezrealizowane obietnice, umówione spotkania. więcej »

» Duch kierowcy wyścigowego - na pytania odpowiada Kamil Raczkowski Poniedziaek, 2010-08-23
  Kamil Raczkowski Dwudziestotrzyletni Kamil Raczkowski przyjeżdża na Tor Kielce bordową Kią pro_cee'd. To nagroda za zeszłoroczne zwycięstwo w Pucharze Kii Cee'd. Mistrzostwo Polski w 2009 roku nie jest jedynym sukcesem Kamila. Wcześniej wygrał puchar Kii Picanto i zajął drugie miejsce w niemieckim Dacia Logan Cup. W tym sezonie zwyciężył we wszystkich sześciu wyścigach Kia Cee'd Cup. więcej »

» Trzymajcie kciuki - na nasze pytania odpowiada Łukasz Wargala, jedyny Polak w serii IDM Superbike Pitek, 2010-08-06
  Łukasz Wargala Młody, ambitny i bardzo utalentowany. Łukasz Wargala szturmem wkroczył na międzynarodową scenę wyścigową rok temu. Po debiucie w amatorskim pucharze motocyklowym Fiat Yamaha Cup, w minionym sezonie 26-latek awansował natychmiast do prestiżowej, niemieckiej serii IDM Superbike, omijając Mistrzostwa Polski i od razu rzucając się na głęboką wodę. więcej »

» Rozmawiamy z Piotrem Kupichą z zespołu „Feel” Wtorek, 2010-07-20
  Piotr Kupicha W „Feelu” jest cały czas muzyka, powiedziałbym, że teraz chcemy być z nią jak najbliżej, to nam przyniosło sukces i tą drogą chcemy iść dalej. Cały czas mamy próby, jak za starych czasów, w naszej starej kanciapie z piwkiem w ręku. więcej »

» Lancer Sportback jak pocisk mistrza! - wywiad z Tomaszem Sikorą dostęp do artykułu tylko dla zalogowanych użytkowników Sobota, 2010-07-10
  Tomasz Sikora - pewny, regularny - prawdziwa gwiazda biathlonowego świata. Uhonorowany „Oscarem” w tej dyscyplinie. Oddaje kilkanaście tysięcy strzałów rocznie. Jak na medalistę olimpijskiego i Mistrza Świata przystało, prawie wszystkie z nich trafiają prosto w cel. Podobnie jego najnowszy Mitsubishi Lancer Sportback – niczym pocisk pewnie i efektownie pędzi do celu podróży. W ekskluzywnym wywiadzie biathlonista Tomasz Sikora opowiada o swojej pasji do motoryzacji i sportu. więcej »

» Wszystkie oczy na Chiny roda, 2010-05-05
  Audi A6L Otwarcie 1 maja światowej wystawy EXPO 2010 w Szanghaju przysłoniło trwającą od 25 kwietnia do 2 maja w Pekinie International Automobile Exhibition. Może i słusznie, ale obie te imprezy pokazują, jak wielkie znaczenie mają obecnie w światowej gospodarce Chiny. W ubiegłym roku - w środku światowego kryzysu gospodarczego i powszechnego spadku sprzedaży aut - w Państwie Środka sprzedano 13,64 miliona samochodów, co uczyniło rynek chiński największym na świecie. więcej »

» Mówi Christoph Rust PR Menedżer Honda Motor Europe ds. Produktu Pitek, 2010-04-23
  Christoph Rust Honda Europe Minie wiele lat, zanim samochody zasilane ogniwami paliwowymi staną się produktem masowym, głównie za sprawą braku infrastruktury – nad którą jednak nasza firma również pracuje. więcej »

» Toshiaki Konaka - prezes Honda Poland Pitek, 2009-11-20
  Toshiaki Konaka Honda Z Toshiaki ­­Konaką Prezesem Zarządu Honda Poland Sp. z o.o. rozmawiał Marcin Skrzyński więcej »

» Rozmowa z Davidem Biddlecombe – menagerem projektu Ford ECOnetic roda, 2009-09-09
  Ford Focus ECOnetic więcej »

» O zielonych planach opowiada Toshiaki Konaka - Prezes Honda Poland Poniedziaek, 2009-08-10
  Honda - Toshiaki Konaka Honda Poland obchodzi właśnie swój jubileusz. Podczas 15 lat obecności w Polsce koncern odniósł wiele sukcesów i umocnił swoją pozycję na rynku. Czy jako prezes uważa Pan, że mimo to należy wprowadzić jakieś zmiany? więcej »

» Na pytania odpowiada Sharon Stone roda, 2008-11-19
  Sharon Stone Jest niekwestionowaną gwiazdą Hollywood, zmysłową diablicą z IQ 154, uwielbianą przez mężczyzn na całym świecie. Ale początki jej kariery filmowej nie były łatwe. Stała w długiej kolejce na przesłuchania do filmu Woody Allena "Wspomnienia z gwiezdnego pyłu" z 1980 roku. więcej »

» Lubisiowo jebaniuteńkie, albo miasto bezprawia Poniedziaek, 0000-00-00
  Robert Szczerbaniak Dyskusja o tzw "redystrybucji informacji" (modny termin ostatnio) przyniosła mi kilka refleksji. Pierwsza jest taka, że w homogenicznym świecie chyba mniej jest KREATORÓW, a rośnie armia tzw. LUBISIÓW, ograniczających się do "lajkowania" profili, udostępniania filmów z youtube i wciskania klawiszy ctrl+C, ctrl+V, którzy jednak mimo mentalności kserokopiarki uważają się za Bachów klawiatury Qwerty. więcej »

1 2 [3]
Wyświetlane: 40 - 54 z 54 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © WCOTY


A jednak się kręci
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Zdjecie miesiaca


© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |