FB FB Twitter Twitter
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Do grupy Moto Target należą witryny:

MotoTarget

• MotoTabu

• MotoTÅ‚umaczenia

• Klub elektromobilnych

• Satyrek


Statystyki odwiedzin serwisu
Nasze testy
Peugeot 607 HDI 170 Dostojny elegant – Peugeot 607 HDI 170
Jak próbę czasu znosi luksusowy Peugeot 607 dostępny na rynku od niemal dekady, sprawdziliśmy na przykładzie 170-konnej wersji HDI.
Ponadczasowa elegancja

Choć Peugeot 607 trafił do sprzedaży już osiem lat temu, nawet dziś trudno powiedzieć o tej francuskiej limuzynie że wygląda przestarzale lub niemodnie. Po liftingu przeprowadzonym w 2004 roku opływowe linie modelu 607 zostały zaakcentowane przez nowy przedni pas z chromowanymi wykończeniami świateł przeciwmgielnych oraz kilka chromowanych dodatków podkreślających reprezentacyjny charakter francuskiej limuzyny. Tradycyjne dla gatunku proporcje nadwozia są wierne klasycznej, ponadczasowej elegancji, a ta jak wiadomo nigdy się nie starzeje.

Klasa Business

Wnętrze flagowego modelu Peugeota jest na wskroś luksusowe co dodatkowo podkreśla jasna skórzana tapicerka obecna w testowanej przez nas najbogatszej wersji Platinum. Tutaj każdy może poczuć się jak w kabinie klasy business na pokładzie samolotu. Mimo że to już nie najmłodsza konstrukcja, w środku wygospodarowano sporo przestrzeni dla kierowcy i pasażerów. Przednie fotele z podgrzewaniem i elektryczną regulacją w kilku położeniach są po francusku miękkie i wygodne, choć ich oparcia mogłyby być nieco lepiej wyprofilowane. Dostęp na tylną kanapę utrudnia opadająca linia dachu, co wymaga od pasażerów większego schylenia się zanim zajmą miejsca w środku. Niby drobiazg, ale może być dla niektórych Vipów irytujący. Peugeot zachwyca doskonałym wyciszeniem kabiny i mnogością wyposażenia podnoszącego komfort i niestety również cenę. Co typowe dla starszych modeli aut koncernu PSA, obsługa komputera pokładowego i nawigacji wyposażonej w kilkadziesiąt przycisków zgrupowanych na konsoli środkowej nie jest czytelna i wymaga sporo cierpliwości zanim znajdziemy to, czego szukamy. Jeśli już przewertujemy opasłą instrukcję obsługi i opanujemy trudną sztukę poruszania się po zawiłych menu i podmenu, trudno będzie nam trafić palcem w malutkie przyciski odpowiadające poszczególnym funkcjom.



To co najlepsze

Zdecydowanie najlepszym elementem w tym aucie jest silnik. To najnowszy diesel w ofercie koncernu PSA. Jednostkę HDI o pojemności 2,2 litra i mocy 170 KM zaopatrzono w aż dwie turbosprężarki. To pierwszy na świecie 4-cylindrowy diesel zaopatrzony w takie rozwiązanie. Podwójny, sekwencyjny system turbo zapewnia odpowiednią dostępność momentu przy niskich prędkościach obrotowych i znacznie skraca czas potrzebny do uaktywnienia turbin. Silnik Peugeota 607 osiąga maksymalny moment 370 Nm przy 1500 obr/min, który utrzymuje aż do 2700 obr/min, czyli w najczęściej wykorzystywanym zakresie prędkości. Do 2700 obr/min działa tylko jedna turbosprężarka. Dzięki zmniejszonej bezwładności zapewnia idealną zdolność reakcji silnika. Powyżej 2700 obr/min zostaje dodatkowo uruchomiona druga turbina, aby zapewnić niezbędny przepływ powietrza w całym zakresie wysokich prędkości obrotowych. Nie dziwią więc świetne czasy przyspieszeń. Faza przejściowa, w czasie której druga turbosprężarka zaczyna się obracać ale nie jest jeszcze połączona do wlotu silnika pozwala na łagodniejsze przejście do innego trybu pracy. Warto dodać, ze silnik wyposażono w filtr cząstek stałych, dzięki czemu spełnia on normę Euro IV. Ważące 1725 kg auto przyspiesza do 100 km/h w niecałe 10 sekund, a chętny do współpracy silnik pozwala na rozpędzenie go nawet do 224 km/h. Jeszcze lepiej wygląda elastyczność tego diesla. Zaledwie 8,6 sekundy trwa przyspieszenie od 80 do 120 km/h na piątym biegu. Nie oczekuje przy tym od kierowcy zbyt częstych wizyt na stacjach benzynowych zadowalając się średnio 9 litrami na każde 100 kilometrów.

Francuski komfort

W jednej z części filmu „Taxi” możemy podziwiać Peugeota 607 pÄ™dzÄ…cego z zawrotnÄ… prÄ™dkoÅ›ciÄ… nadmorskim bulwarem w Cannes. Po obejrzeniu tej emocjonujÄ…cej sekwencji poÅ›cigu można przypuszczać, że to auto wrÄ™cz stworzono do takich akcji. Nic bardziej mylnego. Tak jak to bywa w filmach, realia od fikcji dzielÄ… wieki i tak jest też w tym przypadku. Ciemnoniebieskie auto sympatycznego i maÅ‚o rozgarniÄ™tego inspektora policji (co czÄ™ste we francuskiej kinematografii) wyposażono w utwardzone sportowe zawieszenie, a za kierownicÄ… siedziaÅ‚ kaskader.

Luksusowego 607 najlepiej zbytnio nie poganiać. Przede wszystkim miÄ™kkie jak gÄ…bka zawieszenie auta nastawiono zdecydowanie na komfort i w tej roli spisuje siÄ™ znakomicie tÅ‚umiÄ…c nierównoÅ›ci naszych traktów. NagÅ‚e manewry kierownicÄ… nie sÄ… też wskazane, o czym informuje nas niezbyt precyzyjny ukÅ‚ad kierowniczy, który zdaje siÄ™ być poÅ‚Ä…czony z przednimi koÅ‚ami za pomocÄ… namoczonej bagietki. Nie twierdzimy, że „607-kÄ…” nie da siÄ™ szybko jeździć, ale w kwestii wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci jezdnych do również wiekowego Mercedesa klasy E dużo jej brakuje. Szkoda że zawieszenie aktywne o nazwie AMVAR (cokolwiek to znaczy) Peugeot oferuje tylko do wersji z silnikami V6.

CzekajÄ…c na 608

KonfigurujÄ…c cennik modelu 607 Peugeot nie zauważyÅ‚, ze od momentu wprowadzenia auta minęła niemal dekada i za coÅ› co kiedyÅ› byÅ‚o na topie nie można żądać niemal takich pieniÄ™dzy jak konkurenci za swoje Å›wieże modele w tym segmencie. Testowana wersja Platinum doposażona w nawigacjÄ™ satelitarnÄ… ociera siÄ™ o granicÄ™ 200 000 zÅ‚otych, co powoduje, że przed salonami Peugeota raczej nie tworzÄ… siÄ™ kolejki i listy spoÅ‚eczne chÄ™tnych na zakup tego auta. TrwajÄ… intensywne prace nad nastÄ™pcÄ… 607-ki, która być może zadebiutuje na najbliższym salonie w Paryżu i która przyćmić ma nie tylko awangardowego Citroena C6, ale i przytrzeć nosa silnej niemieckiej konkurencji, a wtedy kto wie….

Do wykorzystania wyłącznie w celach prasowych z podaniem źródła: Moto Target, fot. Piotr Migas

Zdjęcia w dużej rozdzielczości dostępne są w naszym serwisie fotograficznym pod nazwą: Peugeot 607 HDI 170


+ Testy, porównania, wrażenia z jazd
» Chrysler Grand Voyager - Rodzinny transformer
  Pożegnaie ropy I ogólnopolski zlot pojazdów elektrycznych i hybrydowychW roku 1983 Ronald Reagan ogÅ‚osiÅ‚ program gwiezdnych wojen, a firma Apple opatentowaÅ‚a komputer wyposażony w mysz, w tym roku Amerykanie dali też Å›wiatu wynalazek tak prosty, jak genialny - samochód klasy minivan. wiÄ™cej »

» Honda FR-V - Trzecie wcielenie i-CTDi
  Honda FR-VWielofunkcyjny znaczy również silny i oszczÄ™dny. Skojarzenie rodzinnego wielofunkcyjnego modelu Hondy FR-V z pierwszym opracowanym przez firmÄ™ silnikiem Diesla byÅ‚o kwestiÄ… czasu. Po modelach Accord i CR-V jednostki wysokoprężnej doczekaÅ‚ siÄ™ minivan FR-V. wiÄ™cej »

» Ford S-Max - Mniejszy brat
  Ford S-MAX - Moto TargetOstatnie kilka lat na rynku motoryzacyjnym cechowaÅ‚ niewÄ…tpliwy wzrost popularnoÅ›ci aut typu MPV, które z biegiem czasu przeksztaÅ‚ciÅ‚y siÄ™ z powolnych i nudnych stylistycznie produktów sÅ‚użących do transportu rodziny w dynamiczne i emocjonujÄ…ce obiekty pożądania kierowców oczekujÄ…cych od samochodu także doskonaÅ‚ych wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci jezdnych. wiÄ™cej »

» Citroen C6 -Wrażenia z jazdy
  Od poÅ‚owy lat 70-tych Citroen i Peugeot tworzÄ… koncern PSA. Ostatnio jednak, co godne pochwaÅ‚y, auta obu marek coraz bardziej różniÄ… siÄ™ od siebie. wiÄ™cej »

» Jeep Commander 3.0 CRD vs Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD. Takie same?
  Jeep Commander vs Grand Cherokee Nasze TestyMajÄ… takie samo logo „Jeep” umieszczone dumnie na charakterystycznej żebrowanej osÅ‚onie chÅ‚odnicy. NapÄ™dzajÄ… je te same trzylitrowe turbo-diesle o mocy 218 KM. MajÄ… podobne ceny i niemal identyczne osiÄ…gi i wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci w terenie. Czy w zwiÄ…zku z tym jest coÅ›, co je różni i czy któryÅ› zasÅ‚uguje na miano „lepszego”? wiÄ™cej »

» Honda Civic sedan - NajmÅ‚odszy w rodzinie
  PiÄ™ciodrzwiowa wersja Hondy Civic stanowi wzór sportowego hatchbacka XXI wieku, sedan zaÅ› jest skierowany do konserwatywnych klientów, którzy bardziej od drapieżnego i futurystycznego ksztaÅ‚tu nadwozia ceniÄ… sobie funkcjonalność i klasyczne linie. wiÄ™cej »

» Hyundai Getz - maÅ‚y wielki "koreaÅ„czyk"
  MaÅ‚y na zewnÄ…trz, przestronny w Å›rodku – oto najkrótsza charakterystyka Hyundaia Getza, który od momentu premiery w Genewie w 2002 roku bije rekordy sprzedaży na caÅ‚ym Å›wiecie. Również w Polsce auto zyskaÅ‚o wielu zwolenników, gdy w 2003 roku zastÄ…piÅ‚o model Atos i na staÅ‚e wpisaÅ‚o siÄ™ w krajobraz naszych dróg. wiÄ™cej »

» French Open. Peugeot 207 CC 1,6 THP
  Peugeot 207 CCPierwszy raz turniej tenisowy o tej nazwie zaliczany do Wielkiego Szlema rozegrano w Paryżu na kortach imienia Rolanda Garrosa w 1925 roku. Dziesięć lat później Peugeot zaprezentowaÅ‚ Å›wiatu model 401 Eclipse - pierwszego w historii kabrioleta z otwieranym elektrycznie metalowym dachem. Sprawdzimy czy najnowszy spadkobierca tej koncepcji, Peugeot 207 CC jest równie ekscytujÄ…cy. wiÄ™cej »

» Taki dobry, czy taki modny? Audi Q7 3,0 TDI
  Audi Q7 3,0 TDIAudi wytwarzajÄ…ce od dziesiÄ™cioleci auta z napÄ™dem na cztery koÅ‚a, dopiero w 2005 zdecydowaÅ‚o siÄ™ na pokazanie SUV-a z „krwi i koÅ›ci”. Model Q7 zrobiÅ‚ to dosÅ‚ownie w wielkim stylu. Od momentu swej premiery bije rekordy popularnoÅ›ci w tym segmencie. Na przykÅ‚adzie wersji wyposażonej w trzylitrowy silnik TDI sprawdziliÅ›my, czy jego popularność jest wynikiem zastosowanej technologii i praktycznej przydatnoÅ›ci, czy może panujÄ…cej od kilku lat mody na tego typu pojazdy. wiÄ™cej »

» Francja elegencja. Citroen C4 HDI Exclusive
  Citroen C4 ExclusiveKompaktowy Citroen C4, bÄ™dÄ…cy w sprzedaży od 2004 roku, nadal przyciÄ…ga wzrok nowoczesnÄ… stylistykÄ…. W testowanej przez nas wersji Exclusive, swoim wyposażeniem i cenÄ… bliżej mu jednak do flagowego Citroena C6. wiÄ™cej »

» Witamina C - Mercedes C220 CDI
  Mercedes C220 CDIJeÅ›li siÄ™ powiedziaÅ‚o A, trzeba powiedzieć B. Jednak w przypadku Mercedesa to nie Klasa A, B czy nawet S jest motorem napÄ™dowym sukcesu koncernu ze Stuttgartu. Najpopularniejsza jest bowiem Klasa C, której od momentu debiutu pierwszej generacji w 1993 roku sprzedano już ponad 1,5 miliona egzemplarzy. SprawdziliÅ›my jak w roli klasowego prymusa sprawdzi siÄ™ model C220 CDI Elegance. wiÄ™cej »

» Hyundai i30 2.0 CRDi – przyjaciel kieszeni
  Hyundai i30 CRDiKompaktowy przebój Hyundaia - model i30 - reklamowany jest jako przyjaciel rodziny i psów. W wersji z dwulitrowym dieslem okazuje siÄ™ także przyjacielem naszych kieszeni. wiÄ™cej »

» WÅ‚adca PierÅ›cieni - Audi A5 3.0 TDI
  Audi A5 3,0 TDIKusi wspaniaÅ‚ymi ksztaÅ‚tami autorstwa „Maestro De Silvy”, 24 diodami LED rzucajÄ…cymi zalotne spojrzenia za dnia i po zmierzchu oraz miejscem dla dwojga w kabinie pierwszej klasy. Wspaniale pachnie i szybko zabiera siÄ™ do pracy (roboty:). Oto pierwsze Audi które wyglÄ…da tak dobrze, że czasem masz ochotÄ™ wysiąść i jeszcze trochÄ™ na niego popatrzeć. Szczególnie w testowanej przez nas wersji 3.0 TDI. Paradoksalnie ten wspaniaÅ‚y silnik i równie doskonaÅ‚a 6-biegowa skrzynia biegów pasujÄ… do A5 jak kwiatek do kożucha. Ale po kolei.. wiÄ™cej »

» Ekspres ÅšwiÄ™tego MikoÅ‚aja - Volvo V70 T6
  Volvo V70 T6 ramka - Moto TargetTÄ… postać zna każdy. Przedstawiany jako starzec z okazaÅ‚Ä… brodÄ…, w czapce z pomponem, z workiem prezentów i pÄ™kiem rózg w rÄ™ce, 6 grudnia (w rocznicÄ™ Å›mierci ÅšwiÄ™tego) grzecznym dzieciom przynosi prezenty a niegrzecznym, na ostrzeżenie, rózgÄ™. Jego ojczyznÄ… jest Laponia - region w północnej Europie, obejmujÄ…cy swoim zasiÄ™giem Półwysep Kolski w Rosji oraz północne tereny trzech paÅ„stw nordyckich: Finlandii, Szwecji i Norwegii. wiÄ™cej »

» Mieszanka wybuchowa - Dodge Nitro 2,8 CRD
  Dodge Nitro 2.8 CRD - Moto TargetNie od dziÅ› wiadomo, że Amerykanie lubiÄ… wszystko w formacie XXL. Szczególnie jeÅ›li chodzi o samochody. Kiedy w 2002 roku po raz pierwszy Dodge zaprezentowaÅ‚ concept car o wdziÄ™cznej nazwie M80, centralÄ™ zalaÅ‚y liczne gÅ‚osy zachwytu i pytania „Kiedy takie auto trafi do produkcji?”. Jak przystaÅ‚o na kolebkÄ™ demokracji, Amerykanie nie schowali projektu do szuflady i atrakcyjna stylizacja auta koncepcyjnego trafiÅ‚a niemal bez zmian do salonów pod postaciÄ… prawdziwie wybuchowej mieszanki – Dodge’a Nitro wiÄ™cej »

» Kochanie, zmniejszyÅ‚em naszego Commandera! Jeep Patriot
  Jeep Patriot - Moto TargetJeep Commander to rasowy SUV w stylu Jeepa. Kanciasty, pojemny, luksusowo wyposażony i niestety z racji swej ceny niedostÄ™pny dla wiÄ™kszoÅ›ci z nas. Podobnie zresztÄ… ma siÄ™ sprawa z modelem Grand Cherokee. PiÄ™kny, ale drogi. Ale na szczęście Jeep poszedÅ‚ po rozum do gÅ‚owy i oprócz nowego Wranglera proponuje kompaktowe terenówki po przystÄ™pnej cenie. JednÄ… z nich jest Jeep Patriot. wiÄ™cej »

» Magic Van. Chrysler Grand Voyager 2,8 CRD
  Chrysler Grand Voyager Java Car DesignTak Chrysler w 1983 roku reklamowaÅ‚ swój najnowszy produkt – model Voyager. Pojemne auto nie odbiegaÅ‚o wymiarami zewnÄ™trznymi od ówczesnych limuzyn klasy Å›redniej, za to dziÄ™ki sprytnemu rozplanowaniu przestrzeni wewnÄ…trz, oferowaÅ‚o znacznie wiÄ™cej miejsca dla pasażerów i ich bagażu od sedanów i kombi, których używali Amerykanie. wiÄ™cej »

» Twardziel. Jeep Cherokee 2,8 CRD
  Jeep Cherokee 2,8 CRDW bogatej palecie modeli Jeepa znajdziemy zarówno luksusowe SUV-y jak i kompaktowe auta puszczajÄ…ce oko w kierunku mÅ‚odszej klienteli. Ale żelaznym punktem oferty sÄ… auta, którymi zaraz po wyjeździe z salonu możemy udać siÄ™ w trudny teren. Jednym z nich jest nowy Jeep Cherokee. wiÄ™cej »

» BMW xDrive Test Days 2009
  Ostatni weekend kwietnia staÅ‚ siÄ™ poczÄ…tkiem tegorocznego cyklu imprez pt. BMW xDrive Test Days 2009, które pozwolÄ… zaproszonym na nie goÅ›ciom poznać zalety inteligentnego systemu napÄ™du czterech kół BMW xDrive, zgÅ‚Ä™bić tajniki eko-technologii EfficientDynamics, wypróbować opony typu RunFlat w ekstremalnej jeździe oraz poczuć na wÅ‚asnej skórze system szkolenia kierowców z jakim można spotkać siÄ™ podczas uczestnictwa w prowadzonych na caÅ‚ym Å›wiecie szkoÅ‚ach BMW Fahrer Training. wiÄ™cej »

» Jaguar XF - wrażenia z jazdy
  Prezentujemy raport z polskiej prezentacji najnowszego Jaguara XF oraz obszerny reportaż zdjÄ™ciowy z jazd testowych na pÅ‚ycie lotniska w Modlinie. wiÄ™cej »

» VW Passat CC nocÄ… - wrażenia z jazdy
  Volkswagen Passat CC-premiera w PolscePoznajcie nowe coupe Volkswagena. wiÄ™cej »

» Czym zaskoczy Ford Focus 2014
  Ford Focus 2015Wbrew pozorom, nie jest Å‚atwo oceniać auto kompaktowe. Jeszcze trudniej pisać o bestsellerowym kompakcie. Tu armia byÅ‚ych, obecnych i przyszÅ‚ych fanów modelu idzie w miliony. wiÄ™cej »

» Mitsubish Space Star - maÅ‚e auto, duże ambicje
  Mitsubishi Space StarSpace Star - niegdyÅ› kompaktowy minivan, dziÅ› niewielkie auto segmentu B. Może wÅ‚aÅ›nie wybór takiej nazwy dla malucha byÅ‚ marketingowym bÅ‚Ä™dem? wiÄ™cej »

» Dodge Caliber - Na podbój Europy
  D-Day, czyli amerykanie atakujÄ…! wiÄ™cej »

» Lexus GS 300 i Honda Legend, czyli Luxus made in Japan
  Lexus GS 300 vs Honda LegendCzym powinna charakteryzować siÄ™ prestiżowa limuzyna za ćwierć miliona zÅ‚otych? Na pewno oprócz doskonaÅ‚ego systemu alarmowego, powinna mieć peÅ‚ne wyposażenie w zakresie komfortu i bezpieczeÅ„stwa oraz dostateczny zapas mocy w każdej sytuacji. Precyzyjny ukÅ‚ad jezdny i zapewniajÄ…ce odpowiedni komfort zawieszenie. Dobrze jest również, gdy limuzyna z tej półki cenowej umiejÄ™tnie podkreÅ›la status majÄ…tkowy wÅ‚aÅ›ciciela, a w razie potrzeby speÅ‚nia funkcjÄ™ reprezentacyjnego auta w firmie. Wszystkie te cechy speÅ‚niajÄ… dwaj japoÅ„scy przedstawiciele tego segmentu, które poddaliÅ›my porównaniu i naszej ocenie. wiÄ™cej »

» Poprawny do bólu - VW Passat 2.0 TDI 170
  Volkswagen Passat TDI 170Tak jak w każdym samochodzie również w Volkswagenie Passacie można doszukać siÄ™ wielu wad. Ale nawet zagorzaÅ‚y przeciwnik niemieckich aut po przejechaniu nim, powiedzmy tysiÄ…ca kilometrów prawie na pewno zmieni zdanie i doceni szereg jego niezaprzeczalnych zalet. W naszym teÅ›cie „ukochany przez wszystkich” Passat w najbogatszej wersji Highline z silnikiem TDI 170. wiÄ™cej »

» Prawie jak SUV. Honda CR-V vs Mitsubishi Outlander
  Honda CR-V vs Mitsubishi OutlanderOba sÄ… bestsellerami na Å›wiecie i aby je kupić czeka siÄ™ miesiÄ…cami. Amerykanie tak pokochali model CR-V, że fabryka Hondy w Ohio nie nadąża z produkcjÄ… i uruchomiono import tych aut bezpoÅ›rednio z Japonii. Polscy nabywcy zamawiajÄ…cy teraz CR-V mogÄ… liczyć na odbiór auta nie wczeÅ›niej, niż we wrzeÅ›niu. Od rozpoczÄ™cia sprzedaży na Mitsubishi Outlandera zebrano już ponad 700 zamówieÅ„ od polskich klientów. Czym tak naprawdÄ™ kuszÄ… i co majÄ… do zaoferowania? wiÄ™cej »

» Citroen C4 Grand Picasso - Pod osÅ‚onÄ… nieba
  Citroen C4 Grand Picasso testMoże Citroen C4 Grand Picasso nie jest tak szybki jak Subaru Impreza, ani tak zwinny na zakrÄ™tach jak MINI, ale jako minivan jest niemal doskonaÅ‚y. Przedstawiamy wrażenia z jazd tym niekonwencjonalnym i funkcjonalnym modelem Citroena wiÄ™cej »

Warto przeczytać
 

foto © Hyundai


A imiÄ™ jego… Kona
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Zdjecie miesiaca


© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |