|
|
|
French Open. Peugeot 207 CC 1,6 THP
|
Pierwszy raz turniej tenisowy o tej nazwie zaliczany do Wielkiego Szlema rozegrano w Paryżu na kortach imienia Rolanda Garrosa w 1925 roku. Dziesięć lat później Peugeot zaprezentował światu model 401 Eclipse - pierwszego w historii kabrioleta z otwieranym elektrycznie metalowym dachem. Sprawdzimy czy najnowszy spadkobierca tej koncepcji, Peugeot 207 CC jest równie ekscytujący.
|
Nie tylko dla kobiet
Francuzi przypomnieli sobie o kabrioletach z metalowym dachem dopiero siedem lat temu, przedstawiajÄ…c Peugeota 206 CC. Ten model staÅ‚ siÄ™ prawdziwym bestsellerem i wielokrotnie brylowaÅ‚ w statystykach sprzedaży, stajÄ…c siÄ™ najlepiej sprzedajÄ…cym siÄ™ kabrioletem na Å›wiecie wyposażonym w rozkÅ‚adany metalowy dach. Z czasem konkurenci opracowali swoje propozycje w tym segmencie. RozwiÄ…zania techniczne i poziom bezpieczeÅ„stwa jakie oferowaÅ‚ Peugeot 206 CC coraz bardziej odstawaÅ‚ od rywali. Nowa broÅ„ Peugeota nazywa siÄ™ 207 CC i jest to z pewnoÅ›ciÄ… jedno z aut za którymi oglÄ…dajÄ… siÄ™ nie tylko kobiety. WyglÄ…da równie dobrze z rozÅ‚ożonym jak i schowanym dachem. Jego smukÅ‚ej i zwartej sylwetce trudno odmówić typowego francuskiego smaku i odrobiny erotyzmu. Rozmiar ma znaczenie i może dlatego 207 CC jest nie tylko o 20 cm dÅ‚uższy od 206 CC, ale jest też najdÅ‚uższym autem w segmencie.
Magiczny dach
Proces przeobrażania coupe w cabrio trwa 26 sekund, co ilustruje multimedialny piktogram na wyÅ›wietlaczu umiejscowionym w górnej części konsoli centralnej. Peugeot 207 CC jest jedynym autem w tej klasie, w którym odbywa siÄ™ to caÅ‚kowicie automatycznie i nie wymaga rÄ™cznego odblokowywania żadnych zaczepów. MaÅ‚ym zgrzytem jest dość surowy i niemiÅ‚y odgÅ‚os kiedy ciężka metalowa pokrywa zetknie siÄ™ z przednim sÅ‚upkiem, co nastÄ™puje po 29 sekundach od przyciÅ›niÄ™cia przeÅ‚Ä…cznika na konsoli Å›rodkowej. Po zÅ‚ożeniu dachu można delektować siÄ™ bezkresnym niebem i szumem wiatru, pod warunkiem jednak że w stronÄ™ sÅ‚oÅ„ca zabierzemy tylko jednÄ… osobÄ™. Co prawda za wygodnymi przednimi fotelami znajdujÄ… siÄ™ siedzenia, ale sam Peugeot nazywa je „pomocniczymi” i tego siÄ™ trzymajmy. Poza tym komfort jazdy tego typu autem z prÄ™dkoÅ›ciÄ… wiÄ™kszÄ… od spacerowej możliwy jest dopiero po zamontowaniu tzw. windshota zwanego przez Peugeota windstopem. Jego konstrukcja wyklucza jednoczesne korzystanie z tylnych siedzeÅ„. Przyjemność z jazdy kabrioletem w znacznym stopniu zależy od sztywnoÅ›ci jego konstrukcji. Pod podwoziem 207 CC zamontowano przekÄ…tnie dwie podÅ‚użnice minimalizujÄ…cy tendencje do wibracji karoserii podczas jazdy. ZmniejszajÄ… one też przeÅ›wit 207 CC o czym należy pamiÄ™tać wyjeżdżajÄ…c na przykÅ‚ad z garażu ze stromym podjazdem.
Niemiecko-Francuskie serce 207 CC
Pod maskÄ… testowanej wersji pracowaÅ‚ 1,6 litrowy silnik THP z turbosprężarkÄ… o mocy 150 KM skonstruowany we wspóÅ‚pracy z BMW i napÄ™dzajÄ…cy także MINI Coopera. Ta nowoczesna jednostka o zmiennych fazach rozrzÄ…du nie odmawia wspóÅ‚pracy nawet podczas szybszej jazdy. Innowacyjna sprężarka typu Twin Scroll umożliwia dopÅ‚yw 240 Nm już od 1400 obr/min. Zjawisko „turbodziury” w tym przypadku jest niemal nieodczuwalne. Jednostka chÄ™tnie wchodzi na obroty, czemu towarzyszy nienatarczywy dźwiÄ™k silnika. Dynamiczna jazda powoduje ubytek z baku okoÅ‚o 10 litrów paliwa po każdych stu kilometrach. Jeżdżąc spokojniej i delektujÄ…c siÄ™ krajobrazami, apetyt 207 CC spada do 8l/100 km. Dla oszczÄ™dnych Peugeot proponuje też 120-konny wariant tego silnika, lub 110-konny model wyposażony w silnik wysokoprężny HDI o tej samej pojemnoÅ›ci skokowej. Znacznie gorzej od silnika pracuje mechanizm manualnej 5-biegowej skrzyni biegów. To duża wada Peugeota, która akurat w przypadku 207 CC może irytować podobnie jak w testowanej przez nas wczeÅ›niej wersji hatchback. Podczas szybkiej jazdy daje znać również niemaÅ‚a masa wÅ‚asna pojazdu. Deklarowane przez producenta 8,6 sekund jest dobrym wynikiem, choć podczas maksymalnych przyÅ›pieszeÅ„ czuć ciężar auta wynoszÄ…cy 1418 kg.
Zwinny jak coupe
Peugeot wyposażyÅ‚ model 207 w precyzyjny i wyważony ukÅ‚ad kierowniczy z elektrycznym wspomaganiem, który sprawia że auto prowadzi siÄ™ pewnie i przyjemnie nawet na szybko pokonywanych zakrÄ™tach. Komfort jazdy po naszych „drogach” pogarszajÄ… niskoprofilowe opony i 17-calowe obrÄ™cze kóÅ‚ w jakie wyposażono testowy pojazd. Dodatkowo zawieszenie 207 CC zestrojono bardzo sztywno, niemal sportowo, przez co jego pasażerowie odczujÄ… nie tylko na plecach każdÄ… wiÄ™kszÄ… nierówność. Z kolei nawet gwaÅ‚towna zmiana kierunku jazdy nie wywoÅ‚uje nieprzewidzianych reakcji. W razie problemów, do akcji wkracza zdecydowanie system ESP. Po przekroczeniu 50 km/h nie da siÄ™ go wyÅ‚Ä…czyć
Na zakupy w sam raz
Kobiety bÄ™dÄ…ce dotÄ…d gÅ‚ównymi odbiorcami modeli CC muszÄ… pamiÄ™tać o skromnej przestrzeni bagażowej. Faktem jest jednak, że na romantyczny wypad na weekend możliwoÅ›ci transportowe 207 CC sÄ… w zupeÅ‚noÅ›ci wystarczajÄ…ce. Podobnie jak na zakupy – nawet te duże. Przy zÅ‚ożonym dachu bagażnik kurczy siÄ™ z 370, do 145 litrów, dlatego na czas podróży warto rozÅ‚ożyć dach i skorzystać z wydajnego ukÅ‚adu automatycznej klimatyzacji dwustrefowej montowanej w tej wersji seryjnie. Peugeot 207 CC dziÄ™ki metalowemu pÅ‚aszczowi jest kabrioletem, którym możemy cieszyć siÄ™ przez caÅ‚y rok, czego nie można powiedzieć o autach wyposażonych w miÄ™kkie brezentowe, lub materiaÅ‚owe dachy.
Droga przyjemność
Jak każda Å‚adna (co wcale nie oznacza praktyczna) rzecz, 207 CC kosztuje niemaÅ‚o. NajtaÅ„szy model Intense o mocy 120 KM to wydatek przynajmniej 74 500 zÅ‚otych. Testowana przez nas wersja Sport 150 doposażona w szereg dodatków przekroczyÅ‚a magicznÄ… granicÄ™ 100 tysiÄ™cy zÅ‚otych. WywindowaÅ‚a jÄ… miÄ™dzy innymi nawigacja satelitarna za 9200 zÅ‚otych i wymagany przy jej zamówieniu dyfuzor zapachów za 200 zÅ‚otych i zmieniarka za 1500, pakiet skórzany za 5500 zÅ‚otych i kilka innych gadżetów. Jednak już w cenie podstawowej tego modelu wynoszÄ…cej 86 900, znajdziemy w standardzie niemal wszystko czego można sobie zażyczyć w aucie tego typu. No, może oprócz windszota, za który warto dopÅ‚acić 1000 zÅ‚otych. Jak widać Peugeot 207 CC nie jest autem dla każdego, ale każdy kto znajdzie siÄ™ za jego kierownicÄ… poczuje siÄ™ na pewno wyjÄ…tkowo.
Do wykorzystania wyÅ‚Ä…cznie w celach prasowych z podaniem źródÅ‚a: Mototarget.pl fot.: Mototarget.pl
|
+ Testy, porównania, wrażenia z jazd
|
|
» Honda FR-V - Trzecie wcielenie i-CTDi |
|
Wielofunkcyjny znaczy również silny i oszczÄ™dny. Skojarzenie rodzinnego wielofunkcyjnego modelu Hondy FR-V z pierwszym opracowanym przez firmÄ™ silnikiem Diesla byÅ‚o kwestiÄ… czasu. Po modelach Accord i CR-V jednostki wysokoprężnej doczekaÅ‚ siÄ™ minivan FR-V. wiÄ™cej »
|
|
» Ford S-Max - Mniejszy brat |
|
Ostatnie kilka lat na rynku motoryzacyjnym cechowaÅ‚ niewÄ…tpliwy wzrost popularnoÅ›ci aut typu MPV, które z biegiem czasu przeksztaÅ‚ciÅ‚y siÄ™ z powolnych i nudnych stylistycznie produktów sÅ‚użących do transportu rodziny w dynamiczne i emocjonujÄ…ce obiekty pożądania kierowców oczekujÄ…cych od samochodu także doskonaÅ‚ych wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci jezdnych. wiÄ™cej »
|
|
» Jeep Commander 3.0 CRD vs Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD. Takie same? |
|
MajÄ… takie samo logo „Jeep” umieszczone dumnie na charakterystycznej żebrowanej osÅ‚onie chÅ‚odnicy. NapÄ™dzajÄ… je te same trzylitrowe turbo-diesle o mocy 218 KM.
MajÄ… podobne ceny i niemal identyczne osiÄ…gi i wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci w terenie. Czy w zwiÄ…zku z tym jest coÅ›, co je różni i czy któryÅ› zasÅ‚uguje na miano „lepszego”? wiÄ™cej »
|
|
» Honda Civic sedan - NajmÅ‚odszy w rodzinie |
|
PiÄ™ciodrzwiowa wersja Hondy Civic stanowi wzór sportowego hatchbacka XXI wieku, sedan zaÅ› jest skierowany do konserwatywnych klientów, którzy bardziej od drapieżnego i futurystycznego ksztaÅ‚tu nadwozia ceniÄ… sobie funkcjonalność i klasyczne linie. wiÄ™cej »
|
|
» Hyundai Getz - maÅ‚y wielki "koreaÅ„czyk" |
|
MaÅ‚y na zewnÄ…trz, przestronny w Å›rodku – oto najkrótsza charakterystyka Hyundaia Getza, który od momentu premiery w Genewie w 2002 roku bije rekordy sprzedaży na caÅ‚ym Å›wiecie. Również w Polsce auto zyskaÅ‚o wielu zwolenników, gdy w 2003 roku zastÄ…piÅ‚o model Atos i na staÅ‚e wpisaÅ‚o siÄ™ w krajobraz naszych dróg.
wiÄ™cej »
|
|
» Taki dobry, czy taki modny? Audi Q7 3,0 TDI |
|
Audi wytwarzajÄ…ce od dziesiÄ™cioleci auta z napÄ™dem na cztery koÅ‚a, dopiero w 2005 zdecydowaÅ‚o siÄ™ na pokazanie SUV-a z „krwi i koÅ›ci”. Model Q7 zrobiÅ‚ to dosÅ‚ownie w wielkim stylu. Od momentu swej premiery bije rekordy popularnoÅ›ci w tym segmencie. Na przykÅ‚adzie wersji wyposażonej w trzylitrowy silnik TDI sprawdziliÅ›my, czy jego popularność jest wynikiem zastosowanej technologii i praktycznej przydatnoÅ›ci, czy może panujÄ…cej od kilku lat mody na tego typu pojazdy. wiÄ™cej »
|
|
» Francja elegencja. Citroen C4 HDI Exclusive |
|
Kompaktowy Citroen C4, bÄ™dÄ…cy w sprzedaży od 2004 roku, nadal przyciÄ…ga wzrok nowoczesnÄ… stylistykÄ…. W testowanej przez nas wersji Exclusive, swoim wyposażeniem i cenÄ… bliżej mu jednak do flagowego Citroena C6. wiÄ™cej »
|
|
» Witamina C - Mercedes C220 CDI |
|
JeÅ›li siÄ™ powiedziaÅ‚o A, trzeba powiedzieć B. Jednak w przypadku Mercedesa to nie Klasa A, B czy nawet S jest motorem napÄ™dowym sukcesu koncernu ze Stuttgartu. Najpopularniejsza jest bowiem Klasa C, której od momentu debiutu pierwszej generacji w 1993 roku sprzedano już ponad 1,5 miliona egzemplarzy. SprawdziliÅ›my jak w roli klasowego prymusa sprawdzi siÄ™ model C220 CDI Elegance. wiÄ™cej »
|
|
» WÅ‚adca PierÅ›cieni - Audi A5 3.0 TDI |
|
Kusi wspaniaÅ‚ymi ksztaÅ‚tami autorstwa „Maestro De Silvy”, 24 diodami LED rzucajÄ…cymi zalotne spojrzenia za dnia i po zmierzchu oraz miejscem dla dwojga w kabinie pierwszej klasy. Wspaniale pachnie i szybko zabiera siÄ™ do pracy (roboty:). Oto pierwsze Audi które wyglÄ…da tak dobrze, że czasem masz ochotÄ™ wysiąść i jeszcze trochÄ™ na niego popatrzeć. Szczególnie w testowanej przez nas wersji 3.0 TDI. Paradoksalnie ten wspaniaÅ‚y silnik i równie doskonaÅ‚a 6-biegowa skrzynia biegów pasujÄ… do A5 jak kwiatek do kożucha. Ale po kolei.. wiÄ™cej »
|
|
» Ekspres ÅšwiÄ™tego MikoÅ‚aja - Volvo V70 T6 |
|
TÄ… postać zna każdy. Przedstawiany jako starzec z okazaÅ‚Ä… brodÄ…, w czapce z pomponem, z workiem prezentów i pÄ™kiem rózg w rÄ™ce, 6 grudnia (w rocznicÄ™ Å›mierci ÅšwiÄ™tego) grzecznym dzieciom przynosi prezenty a niegrzecznym, na ostrzeżenie, rózgÄ™. Jego ojczyznÄ… jest Laponia - region w północnej Europie, obejmujÄ…cy swoim zasiÄ™giem Półwysep Kolski w Rosji oraz północne tereny trzech paÅ„stw nordyckich: Finlandii, Szwecji i Norwegii. wiÄ™cej »
|
|
» Mieszanka wybuchowa - Dodge Nitro 2,8 CRD |
|
Nie od dziÅ› wiadomo, że Amerykanie lubiÄ… wszystko w formacie XXL. Szczególnie jeÅ›li chodzi o samochody. Kiedy w 2002 roku po raz pierwszy Dodge zaprezentowaÅ‚ concept car o wdziÄ™cznej nazwie M80, centralÄ™ zalaÅ‚y liczne gÅ‚osy zachwytu i pytania „Kiedy takie auto trafi do produkcji?”. Jak przystaÅ‚o na kolebkÄ™ demokracji, Amerykanie nie schowali projektu do szuflady i atrakcyjna stylizacja auta koncepcyjnego trafiÅ‚a niemal bez zmian do salonów pod postaciÄ… prawdziwie wybuchowej mieszanki – Dodge’a Nitro wiÄ™cej »
|
|
» Kochanie, zmniejszyÅ‚em naszego Commandera! Jeep Patriot |
|
Jeep Commander to rasowy SUV w stylu Jeepa. Kanciasty, pojemny, luksusowo wyposażony i niestety z racji swej ceny niedostÄ™pny dla wiÄ™kszoÅ›ci z nas. Podobnie zresztÄ… ma siÄ™ sprawa z modelem Grand Cherokee. PiÄ™kny, ale drogi. Ale na szczęście Jeep poszedÅ‚ po rozum do gÅ‚owy i oprócz nowego Wranglera proponuje kompaktowe terenówki po przystÄ™pnej cenie. JednÄ… z nich jest Jeep Patriot. wiÄ™cej »
|
|
» Magic Van. Chrysler Grand Voyager 2,8 CRD |
|
Tak Chrysler w 1983 roku reklamowaÅ‚ swój najnowszy produkt – model Voyager. Pojemne auto nie odbiegaÅ‚o wymiarami zewnÄ™trznymi od ówczesnych limuzyn klasy Å›redniej, za to dziÄ™ki sprytnemu rozplanowaniu przestrzeni wewnÄ…trz, oferowaÅ‚o znacznie wiÄ™cej miejsca dla pasażerów i ich bagażu od sedanów i kombi, których używali Amerykanie. wiÄ™cej »
|
|
» Twardziel. Jeep Cherokee 2,8 CRD |
|
W bogatej palecie modeli Jeepa znajdziemy zarówno luksusowe SUV-y jak i kompaktowe auta puszczajÄ…ce oko w kierunku mÅ‚odszej klienteli. Ale żelaznym punktem oferty sÄ… auta, którymi zaraz po wyjeździe z salonu możemy udać siÄ™ w trudny teren. Jednym z nich jest nowy Jeep Cherokee. wiÄ™cej »
|
|
» BMW xDrive Test Days 2009 |
|
Ostatni weekend kwietnia staÅ‚ siÄ™ poczÄ…tkiem tegorocznego cyklu imprez pt. BMW xDrive Test Days 2009, które pozwolÄ… zaproszonym na nie goÅ›ciom poznać zalety inteligentnego systemu napÄ™du czterech kół BMW xDrive, zgÅ‚Ä™bić tajniki eko-technologii EfficientDynamics, wypróbować opony typu RunFlat w ekstremalnej jeździe oraz poczuć na wÅ‚asnej skórze system szkolenia kierowców z jakim można spotkać siÄ™ podczas uczestnictwa w prowadzonych na caÅ‚ym Å›wiecie szkoÅ‚ach BMW Fahrer Training. wiÄ™cej »
|
|
» Czym zaskoczy Ford Focus 2014 |
|
Wbrew pozorom, nie jest Å‚atwo oceniać auto kompaktowe. Jeszcze trudniej pisać o bestsellerowym kompakcie. Tu armia byÅ‚ych, obecnych i przyszÅ‚ych fanów modelu idzie w miliony. wiÄ™cej »
|
|
» Lexus GS 300 i Honda Legend, czyli Luxus made in Japan |
|
Czym powinna charakteryzować siÄ™ prestiżowa limuzyna za ćwierć miliona zÅ‚otych? Na pewno oprócz doskonaÅ‚ego systemu alarmowego, powinna mieć peÅ‚ne wyposażenie w zakresie komfortu i bezpieczeÅ„stwa oraz dostateczny zapas mocy w każdej sytuacji. Precyzyjny ukÅ‚ad jezdny i zapewniajÄ…ce odpowiedni komfort zawieszenie. Dobrze jest również, gdy limuzyna z tej półki cenowej umiejÄ™tnie podkreÅ›la status majÄ…tkowy wÅ‚aÅ›ciciela, a w razie potrzeby speÅ‚nia funkcjÄ™ reprezentacyjnego auta w firmie. Wszystkie te cechy speÅ‚niajÄ… dwaj japoÅ„scy przedstawiciele tego segmentu, które poddaliÅ›my porównaniu i naszej ocenie. wiÄ™cej »
|
|
» Poprawny do bólu - VW Passat 2.0 TDI 170 |
|
Tak jak w każdym samochodzie również w Volkswagenie Passacie można doszukać siÄ™ wielu wad. Ale nawet zagorzaÅ‚y przeciwnik niemieckich aut po przejechaniu nim, powiedzmy tysiÄ…ca kilometrów prawie na pewno zmieni zdanie i doceni szereg jego niezaprzeczalnych zalet. W naszym teÅ›cie „ukochany przez wszystkich” Passat w najbogatszej wersji Highline z silnikiem TDI 170. wiÄ™cej »
|
|
» Prawie jak SUV. Honda CR-V vs Mitsubishi Outlander |
|
Oba sÄ… bestsellerami na Å›wiecie i aby je kupić czeka siÄ™ miesiÄ…cami. Amerykanie tak pokochali model CR-V, że fabryka Hondy w Ohio nie nadąża z produkcjÄ… i uruchomiono import tych aut bezpoÅ›rednio z Japonii. Polscy nabywcy zamawiajÄ…cy teraz CR-V mogÄ… liczyć na odbiór auta nie wczeÅ›niej, niż we wrzeÅ›niu. Od rozpoczÄ™cia sprzedaży na Mitsubishi Outlandera zebrano już ponad 700 zamówieÅ„ od polskich klientów. Czym tak naprawdÄ™ kuszÄ… i co majÄ… do zaoferowania? wiÄ™cej »
|
|
» Citroen C4 Grand Picasso - Pod osÅ‚onÄ… nieba |
|
Może Citroen C4 Grand Picasso nie jest tak szybki jak Subaru Impreza, ani tak zwinny na zakrÄ™tach jak MINI, ale jako minivan jest niemal doskonaÅ‚y. Przedstawiamy wrażenia z jazd tym niekonwencjonalnym i funkcjonalnym modelem Citroena wiÄ™cej »
|
|
|
|
|