|
|
|
Lexus GS 300 i Honda Legend, czyli Luxus made in Japan
|
Czym powinna charakteryzować się prestiżowa limuzyna za ćwierć miliona złotych? Na pewno oprócz doskonałego systemu alarmowego, powinna mieć pełne wyposażenie w zakresie komfortu i bezpieczeństwa oraz dostateczny zapas mocy w każdej sytuacji. Precyzyjny układ jezdny i zapewniające odpowiedni komfort zawieszenie. Dobrze jest również, gdy limuzyna z tej półki cenowej umiejętnie podkreśla status majątkowy właściciela, a w razie potrzeby spełnia funkcję reprezentacyjnego auta w firmie. Wszystkie te cechy spełniają dwaj japońscy przedstawiciele tego segmentu, które poddaliśmy porównaniu i naszej ocenie.
|
Sportowy design kontra klasyczna elegancja
I Lexus GS300 i Honda Legend wyglÄ…dajÄ… i atrakcyjnie i reprezentacyjnie. Ich ksztaÅ‚ty skrojono w zgodzie z europejskimi kanonami mody w tym segmencie. Klinowata, uwodzicielska sylwetka Lexusa z nisko poprowadzonÄ… liniÄ… dachu w stylu coupe tchnie dynamizmem. Nowa Honda Legend ma natomiast klasyczne proporcje nadwozia eleganckiej limuzyny. W jej sylwetce jest jednak kilka sportowych akcentów jak charakterystyczna atrapa chÅ‚odnicy w ksztaÅ‚cie litery V, czy skoÅ›ne klosze lamp przednich z wyeksponowanymi lampami o ciekawym designie. W każdym z aut znajdziemy obszerne wnÄ™trze i wystarczajÄ…cÄ… ilość miejsca dla czterech pasażerów. Niestety atrakcyjna sportowa sylwetka Lexusa oznacza mniejszÄ…, niż w Hondzie ilość miejsca dla pasażerów z tyÅ‚u. Szczególnie nad gÅ‚owÄ… bÄ™dzie go w Lexusie niewiele Z kolei dÅ‚uższa o 13 cm Honda ma krótszy o 5 cm rozstaw osi. Jest za to szersza z przodu i z tyÅ‚u, co przekÅ‚ada siÄ™ na wiÄ™kszÄ… swobodÄ™ ruchów pasażerów i kierowcy. JapoÅ„czycy zdali sobie w koÅ„cu sprawÄ™, że nie każdy mieszkaniec ziemi ma mniej, niż 170 cm wzrostu i zagÅ‚ówki w obu autach speÅ‚niajÄ… swojÄ… funkcjÄ™ i znajdujÄ… siÄ™ na wysokoÅ›ci gÅ‚owy. Przednie, klimatyzowane fotele Lexusa sÄ… niemal doskonaÅ‚e. Kierowca ma przed sobÄ… trzy okrÄ…gÅ‚e zegary, których tarcze wykonano z prawdziwego metalu. DodajÄ… one nieco ekspresji prostej w formie konsoli Å›rodkowej z wbudowanym centralnie ekranem wyÅ›wietlacza obsÅ‚ugiwanego dotykowo. Szkoda, że w tak wytwornym wnÄ™trzu Lexusa znalazÅ‚y siÄ™ niektóre przeÅ‚Ä…czniki znane z taÅ„szych modeli Toyoty. Z kolei wnÄ™trze Hondy to idealne zaprzeczenie jej klasycznej sylwetki. WygiÄ™te Å‚ukowato linie konsoli i osadzone w tubach zegary sugerujÄ… sportowe zaciÄ™cie Legenda. Obszerne, doskonale wyprofilowane fotele Hondy majÄ… wszechstronnÄ… elektrycznÄ… regulacjÄ™ poÅ‚ożenia i jeszcze wydajniejszy, niż w Lexusie ukÅ‚ad ich wentylacji i przewietrzania. Na konsoli Å›rodkowej umieszczono aż 35 przycisków sterujÄ…cych poszczególnymi funkcjami systemu nawigacji, klimatyzacji i zestawu audio, przez co ich obsÅ‚uga niepotrzebnie absorbuje uwagÄ™ kierowcy podczas jazdy. Dobrze, że najważniejsze funkcje można obsÅ‚ugiwać za pomocÄ… przycisków na kierownicy. Również w Lexusie otrzymamy wielofunkcyjnÄ… kierownicÄ™ w standardzie. Melomanom i wszystkim ceniÄ…cym odpowiednie doznania akustyczne, polecamy opcjonalny (seryjny w wersji Prestige) system audio Mark Levinson dostÄ™pny w Lexusie. Wart jest każdych pieniÄ™dzy, a dźwiÄ™k generowany przez jego dziewięć gÅ‚oÅ›ników i nowoczesny wzmacniacz rzuci na kolana każdego audiofila. Systemowi audio Hondy też nie można wiele zarzucić, ale w jej przypadku zdecydowanie lepsze doznania akustyczne zapewnia sam silnik.
ZniewalajÄ…cy „soundtrack” Hondy
HondÄ™ napÄ™dza wykonany w caÅ‚oÅ›ci z aluminium 24 zaworowy silnik 3,5 litra w ukÅ‚adzie V6, wyposażony w zmienne fazy rozrzÄ…du VTEC i osiÄ…gajÄ…cy 295 KM. Dodatkowym atutem jest tu staÅ‚y napÄ™d na obie osie z rewolucyjnym systemem SH-AWD pÅ‚ynnie rozdzielajÄ…cym moment obrotowy na każde z czterech kóÅ‚ w zależnoÅ›ci od warunków drogowych. Moc silnika może być rozdzielana w proporcjach 30-70 % pomiÄ™dzy koÅ‚ami przedniej i tylnej osi. Dodatkowo w razie potrzeby, aż 100% wartoÅ›ci momentu trafiajÄ…cego na tylnÄ… oÅ› może być obsÅ‚ugiwane przez jedno z kóÅ‚. Przebieg tego skomplikowanego i odbywajÄ…cego siÄ™ bÅ‚yskawicznie procesu, obserwować można na wyÅ›wietlaczu komputera pokÅ‚adowego. System SH-AWD doskonale radzi sobie z pojawiajÄ…cÄ… siÄ™ czasem skÅ‚onnoÅ›ciÄ… do podsterownoÅ›ci Hondy. Sztywno zestrojone zwieszenie Legenda sprawdza siÄ™ nawet na naszych „drogach”. Można jednak odczuć, szczególnie po przesiadce z Lexusa, że konstruktorzy Hondy postawili raczej na lepsze wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci trakcyjne na rzecz komfortu. Hondzie nie brakuje mocy w żadnym zakresie obrotów, a piÄ™ciostopniowa automatyczna skrzynia biegów w trybie D zmienia przeÅ‚ożenia niemal niezauważalnie. Jednak prawdziwÄ… frajdÄ™ przynosi jazda z wykorzystaniem rÄ™cznej zmiany przeÅ‚ożeÅ„ za pomocÄ… dźwigienek przy kierownicy, lub tradycyjnie za pomocÄ… lewarka. Wskazówka obrotomierza ochoczo pnie siÄ™ niemal do koÅ„ca jego skali, a towarzyszÄ…cy temu soczysty, metaliczny dźwiÄ™k silnika mógÅ‚by z powodzeniem sÅ‚użyć jako podkÅ‚ad w grze Gran Turismo. Tak, Honda jest wtedy gÅ‚oÅ›na, nawet za gÅ‚oÅ›na jak na auto tej klasy, ale wÅ‚aÅ›nie to czyni jÄ… peÅ‚nokrwistÄ… sportowÄ… limuzynÄ…. Jej godne pozazdroszczenia osiÄ…gi (0-100 km/h 7,3 i 250 km/h) mogÅ‚yby być jeszcze lepsze, gdyby nie znaczna masa wÅ‚asna wynoszÄ…ca aż 1860 kg – o 260 kilogramów wiÄ™cej niż Lexus. SwojÄ… nadwagÄ™ Legend rekompensuje wiÄ™kszÄ… o 50 KM mocÄ… uzyskiwanÄ… z silnika o wiÄ™kszej o póÅ‚ litra pojemnoÅ›ci skokowej. Szczególnie po przesiadce z Lexusa czuć te dodatkowe konie mocy. W konkurencji przyÅ›pieszania i elastycznoÅ›ci, na prowadzenie zawsze wysuwa siÄ™ Honda, której doskonaÅ‚y ukÅ‚ad jezdny i piÄ™knie brzmiÄ…cy na wysokich obrotach silnik zapewnia wiÄ™kszÄ… frajdÄ™ kierowcy.
Cicho, ciszej - Lexus
LimuzynÄ™ Lexusa GS 300 napÄ™dza 245-konny silnik V6, wyposażony w sterowany komputerem ukÅ‚ad VVTi. Zmienia on ilość dozowanego do silnika powietrza odpowiednio do panujÄ…cych warunków, zapewniajÄ…c optymalne wykorzystanie mocy, przy równoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa i emisji zanieczyszczeÅ„. Lexus ma też „inteligentny” system sterowania przepustnicÄ…, zastÄ™pujÄ…cy stosowane tradycyjne kablowe poÅ‚Ä…czenie pedaÅ‚u gazu z silnikiem. UkÅ‚ad ten zwany „drive by wire” stosowany jest od dawna w autach wyÅ›cigowych. Czy w zwiÄ…zku z tÄ… caÅ‚Ä… elektronikÄ… możemy spodziewać siÄ™ sportowych doznaÅ„ na miarÄ™ Hondy? Niestety nie. JazdÄ™ Lexusem można krótko streÅ›cić w trzech sÅ‚owach – w Å›wiecie ciszy. To najcichsze auto w tym segmencie. JadÄ…c nim można odnieść wrażenie, że pod maskÄ… zamiast jednostki spalinowej zamontowano silnik elektryczny. W Å›rodku jest tak cicho, że dokÅ‚adnie sÅ‚yszymy bicie naszego serca, a nawet dźwiÄ™ki wydawane przez soki trawienne! Wielowarstwowe szyby doskonale izolujÄ…ce wnÄ™trze i doskonale tÅ‚umiÄ…ce nierównoÅ›ci zawieszenie potÄ™gujÄ… wrażenie absolutnego odizolowania od Å›wiata zewnÄ™trznego. SzeÅ›ciobiegowy automat pracuje bezszelestnie, a o tym że w ogóle jedziemy możemy przekonać siÄ™ widzÄ…c uciekajÄ…cy za oknami krajobraz i obserwujÄ…c wskazania prÄ™dkoÅ›ciomierza. W trybie sekwencyjnym skrzynia Lexusa pracuje bardziej ospale niż ta w Hondzie Najbardziej denerwujÄ…cy jest fakt, iż w przeciwieÅ„stwie do Hondy wraz z utratÄ… prÄ™dkoÅ›ci skrzynia w Lexusie nie redukuje samoczynnie przeÅ‚ożeÅ„. ChcÄ…c dynamicznie jeździć Lexusem musimy caÅ‚y czas obserwować wskazania na wyÅ›wietlaczu i zawczasu przygotować odpowiednio niskie przeÅ‚ożenie. Z drugiej jednak strony trzylitrowy silnik jest bardzo elastyczny, oferuje wystarczajÄ…cy ciÄ…g i porównywalne z HondÄ… osiÄ…gi (0-100 km/h w 7,2 s i prÄ™dkość maksymalnÄ… 240 km/h).
Nawet 21litrów na „setkÄ™”
CenÄ… za doskonaÅ‚e osiÄ…gi obu aut, jest niestety wysoki apetyt na paliwo. Spokojna jazda w przypadku Hondy, oznacza ubytek 12 litrów po każdych stu kilometrach jazdy. Lexus w tych samych warunkach spali o litr mniej. Przy sportowej jeździe zużycie w Hondzie wzrasta do 18 litrów, a poganiany Lexus bez problemu spali nawet 21 litrów paliwa 98!
Bezpiecznie i przewidywalnie
W obu autach sportowe zapÄ™dy skutecznie studzÄ… montowane seryjnie ukÅ‚ady ESP. Ma to niebagatelne znaczenie szczególnie w przypadku napÄ™dzanego na tylnÄ… oÅ› Lexusa, gdyż wÅ›ród dentystów i prawników stanowiÄ…cych gÅ‚ównÄ… grupÄ™ nabywców, maÅ‚o który ma licencjÄ™ wyÅ›cigowÄ…, a 245 koni w poÅ‚Ä…czeniu z mokrÄ… nawierzchniÄ… i maÅ‚ymi umiejÄ™tnoÅ›ciami za kierownicÄ…, sÄ… jak pÄ™dzÄ…ce dwie tony semtexu. Jego ukÅ‚ad kontroli trakcji wchodzi do akcji szybko i zdecydowanie, zapobiegajÄ…c przedwczesnemu wyprzedzeniu tyÅ‚u przez przód, na przykÅ‚ad podczas ostro pokonywanego ciasnego zakrÄ™tu.
Ile to kosztuje?
Ceny obu limuzyn nie odstajÄ… niestety od przyjÄ™tych standardów w tym segmencie. Z drugiej strony auta tego typu nigdy nie byÅ‚y tanie i decydujÄ…c siÄ™ na ich zakup nie powinniÅ›my zbytnio liczyć na promocje cenowe. Honda Legend kosztuje minimum 230 tysiÄ™cy zÅ‚otych. Testowany przez nas egzemplarz wyposażono dodatkowo w pakiet opcjonalny zawierajÄ…cy miÄ™dzy innymi: klimatyzowane fotele przednie, tempomat adaptacyjny i ukÅ‚ad CMBS zmniejszajÄ…cy ryzyko kolizji (absolutnie nieprzydatny w naszych warunkach i kulturze jazdy). Cena kompletnie wyposażonej Hondy to 244 tysiÄ™cy zÅ‚otych. Na pocieszenie pozostaje fakt, że to jedyny element wyposażenia dodatkowego który możemy do niej dokupić. Lexus GS 300 w wersji Classic kosztuje nie mniej niż 207 tysiÄ™cy zÅ‚otych, a lista wyposażenia dodatkowego jest dÅ‚uga jak spis Å›wiÄ…tecznych zakupów. Choć brzmi to nieprawdopodobnie, ale w tej cenie nie dostaniemy skórzanej tapicerki, systemu nawigacji, wentylowanych foteli, czy osiemnastocalowych obrÄ™czy kóÅ‚. W peÅ‚ni wyposażona wersja Prestige, którÄ… testowaliÅ›my, wyceniono na 249 700 tysiÄ™cy zÅ‚otych. Porównywanie cen z niemieckÄ… konkurencjÄ… nie ma sensu, tym bardziej że zarówno Honda Legend jak i Lexus GS300 nie odstajÄ… praktycznie w niczym Mercedesowi klasy E, czy Audi A6 . Dodatkowo każda z tych japoÅ„skich limuzyn ma swój wÅ‚asny indywidualny charakter. I to ta cecha, a nie suche dane z cennika, listy wyposażenia czy osiÄ…gów decydować bÄ™dÄ… o kupnie którejÅ› z nich. Soichiro Honda, zaÅ‚ożyciel koncernu gdyby żyÅ‚, byÅ‚by dumny z najnowszego Legenda, tak jak Toyota może być dumna z Lexusa GS. WybiorÄ… go kochajÄ…cy piÄ™kne formy i stawiajÄ…cy na pierwszym miejscu luksus i komfort podczas jazdy. Natomiast kochajÄ…cym jeździć polecamy Legenda.
Do wykorzystania wyÅ‚Ä…cznie w celach prasowych z podaniem źródÅ‚a: Mototarget.pl, fot.: Mototarget.pl
|
+ Testy, porównania, wrażenia z jazd
|
|
» Honda FR-V - Trzecie wcielenie i-CTDi |
|
Wielofunkcyjny znaczy również silny i oszczÄ™dny. Skojarzenie rodzinnego wielofunkcyjnego modelu Hondy FR-V z pierwszym opracowanym przez firmÄ™ silnikiem Diesla byÅ‚o kwestiÄ… czasu. Po modelach Accord i CR-V jednostki wysokoprężnej doczekaÅ‚ siÄ™ minivan FR-V. wiÄ™cej »
|
|
» Ford S-Max - Mniejszy brat |
|
Ostatnie kilka lat na rynku motoryzacyjnym cechowaÅ‚ niewÄ…tpliwy wzrost popularnoÅ›ci aut typu MPV, które z biegiem czasu przeksztaÅ‚ciÅ‚y siÄ™ z powolnych i nudnych stylistycznie produktów sÅ‚użących do transportu rodziny w dynamiczne i emocjonujÄ…ce obiekty pożądania kierowców oczekujÄ…cych od samochodu także doskonaÅ‚ych wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci jezdnych. wiÄ™cej »
|
|
» Jeep Commander 3.0 CRD vs Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD. Takie same? |
|
MajÄ… takie samo logo „Jeep” umieszczone dumnie na charakterystycznej żebrowanej osÅ‚onie chÅ‚odnicy. NapÄ™dzajÄ… je te same trzylitrowe turbo-diesle o mocy 218 KM.
MajÄ… podobne ceny i niemal identyczne osiÄ…gi i wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci w terenie. Czy w zwiÄ…zku z tym jest coÅ›, co je różni i czy któryÅ› zasÅ‚uguje na miano „lepszego”? wiÄ™cej »
|
|
» Honda Civic sedan - NajmÅ‚odszy w rodzinie |
|
PiÄ™ciodrzwiowa wersja Hondy Civic stanowi wzór sportowego hatchbacka XXI wieku, sedan zaÅ› jest skierowany do konserwatywnych klientów, którzy bardziej od drapieżnego i futurystycznego ksztaÅ‚tu nadwozia ceniÄ… sobie funkcjonalność i klasyczne linie. wiÄ™cej »
|
|
» Hyundai Getz - maÅ‚y wielki "koreaÅ„czyk" |
|
MaÅ‚y na zewnÄ…trz, przestronny w Å›rodku – oto najkrótsza charakterystyka Hyundaia Getza, który od momentu premiery w Genewie w 2002 roku bije rekordy sprzedaży na caÅ‚ym Å›wiecie. Również w Polsce auto zyskaÅ‚o wielu zwolenników, gdy w 2003 roku zastÄ…piÅ‚o model Atos i na staÅ‚e wpisaÅ‚o siÄ™ w krajobraz naszych dróg.
wiÄ™cej »
|
|
» French Open. Peugeot 207 CC 1,6 THP |
|
Pierwszy raz turniej tenisowy o tej nazwie zaliczany do Wielkiego Szlema rozegrano w Paryżu na kortach imienia Rolanda Garrosa w 1925 roku. Dziesięć lat później Peugeot zaprezentowaÅ‚ Å›wiatu model 401 Eclipse - pierwszego w historii kabrioleta z otwieranym elektrycznie metalowym dachem. Sprawdzimy czy najnowszy spadkobierca tej koncepcji, Peugeot 207 CC jest równie ekscytujÄ…cy. wiÄ™cej »
|
|
» Taki dobry, czy taki modny? Audi Q7 3,0 TDI |
|
Audi wytwarzajÄ…ce od dziesiÄ™cioleci auta z napÄ™dem na cztery koÅ‚a, dopiero w 2005 zdecydowaÅ‚o siÄ™ na pokazanie SUV-a z „krwi i koÅ›ci”. Model Q7 zrobiÅ‚ to dosÅ‚ownie w wielkim stylu. Od momentu swej premiery bije rekordy popularnoÅ›ci w tym segmencie. Na przykÅ‚adzie wersji wyposażonej w trzylitrowy silnik TDI sprawdziliÅ›my, czy jego popularność jest wynikiem zastosowanej technologii i praktycznej przydatnoÅ›ci, czy może panujÄ…cej od kilku lat mody na tego typu pojazdy. wiÄ™cej »
|
|
» Francja elegencja. Citroen C4 HDI Exclusive |
|
Kompaktowy Citroen C4, bÄ™dÄ…cy w sprzedaży od 2004 roku, nadal przyciÄ…ga wzrok nowoczesnÄ… stylistykÄ…. W testowanej przez nas wersji Exclusive, swoim wyposażeniem i cenÄ… bliżej mu jednak do flagowego Citroena C6. wiÄ™cej »
|
|
» Witamina C - Mercedes C220 CDI |
|
JeÅ›li siÄ™ powiedziaÅ‚o A, trzeba powiedzieć B. Jednak w przypadku Mercedesa to nie Klasa A, B czy nawet S jest motorem napÄ™dowym sukcesu koncernu ze Stuttgartu. Najpopularniejsza jest bowiem Klasa C, której od momentu debiutu pierwszej generacji w 1993 roku sprzedano już ponad 1,5 miliona egzemplarzy. SprawdziliÅ›my jak w roli klasowego prymusa sprawdzi siÄ™ model C220 CDI Elegance. wiÄ™cej »
|
|
» WÅ‚adca PierÅ›cieni - Audi A5 3.0 TDI |
|
Kusi wspaniaÅ‚ymi ksztaÅ‚tami autorstwa „Maestro De Silvy”, 24 diodami LED rzucajÄ…cymi zalotne spojrzenia za dnia i po zmierzchu oraz miejscem dla dwojga w kabinie pierwszej klasy. Wspaniale pachnie i szybko zabiera siÄ™ do pracy (roboty:). Oto pierwsze Audi które wyglÄ…da tak dobrze, że czasem masz ochotÄ™ wysiąść i jeszcze trochÄ™ na niego popatrzeć. Szczególnie w testowanej przez nas wersji 3.0 TDI. Paradoksalnie ten wspaniaÅ‚y silnik i równie doskonaÅ‚a 6-biegowa skrzynia biegów pasujÄ… do A5 jak kwiatek do kożucha. Ale po kolei.. wiÄ™cej »
|
|
» Ekspres ÅšwiÄ™tego MikoÅ‚aja - Volvo V70 T6 |
|
TÄ… postać zna każdy. Przedstawiany jako starzec z okazaÅ‚Ä… brodÄ…, w czapce z pomponem, z workiem prezentów i pÄ™kiem rózg w rÄ™ce, 6 grudnia (w rocznicÄ™ Å›mierci ÅšwiÄ™tego) grzecznym dzieciom przynosi prezenty a niegrzecznym, na ostrzeżenie, rózgÄ™. Jego ojczyznÄ… jest Laponia - region w północnej Europie, obejmujÄ…cy swoim zasiÄ™giem Półwysep Kolski w Rosji oraz północne tereny trzech paÅ„stw nordyckich: Finlandii, Szwecji i Norwegii. wiÄ™cej »
|
|
» Mieszanka wybuchowa - Dodge Nitro 2,8 CRD |
|
Nie od dziÅ› wiadomo, że Amerykanie lubiÄ… wszystko w formacie XXL. Szczególnie jeÅ›li chodzi o samochody. Kiedy w 2002 roku po raz pierwszy Dodge zaprezentowaÅ‚ concept car o wdziÄ™cznej nazwie M80, centralÄ™ zalaÅ‚y liczne gÅ‚osy zachwytu i pytania „Kiedy takie auto trafi do produkcji?”. Jak przystaÅ‚o na kolebkÄ™ demokracji, Amerykanie nie schowali projektu do szuflady i atrakcyjna stylizacja auta koncepcyjnego trafiÅ‚a niemal bez zmian do salonów pod postaciÄ… prawdziwie wybuchowej mieszanki – Dodge’a Nitro wiÄ™cej »
|
|
» Kochanie, zmniejszyÅ‚em naszego Commandera! Jeep Patriot |
|
Jeep Commander to rasowy SUV w stylu Jeepa. Kanciasty, pojemny, luksusowo wyposażony i niestety z racji swej ceny niedostÄ™pny dla wiÄ™kszoÅ›ci z nas. Podobnie zresztÄ… ma siÄ™ sprawa z modelem Grand Cherokee. PiÄ™kny, ale drogi. Ale na szczęście Jeep poszedÅ‚ po rozum do gÅ‚owy i oprócz nowego Wranglera proponuje kompaktowe terenówki po przystÄ™pnej cenie. JednÄ… z nich jest Jeep Patriot. wiÄ™cej »
|
|
» Magic Van. Chrysler Grand Voyager 2,8 CRD |
|
Tak Chrysler w 1983 roku reklamowaÅ‚ swój najnowszy produkt – model Voyager. Pojemne auto nie odbiegaÅ‚o wymiarami zewnÄ™trznymi od ówczesnych limuzyn klasy Å›redniej, za to dziÄ™ki sprytnemu rozplanowaniu przestrzeni wewnÄ…trz, oferowaÅ‚o znacznie wiÄ™cej miejsca dla pasażerów i ich bagażu od sedanów i kombi, których używali Amerykanie. wiÄ™cej »
|
|
» Twardziel. Jeep Cherokee 2,8 CRD |
|
W bogatej palecie modeli Jeepa znajdziemy zarówno luksusowe SUV-y jak i kompaktowe auta puszczajÄ…ce oko w kierunku mÅ‚odszej klienteli. Ale żelaznym punktem oferty sÄ… auta, którymi zaraz po wyjeździe z salonu możemy udać siÄ™ w trudny teren. Jednym z nich jest nowy Jeep Cherokee. wiÄ™cej »
|
|
» BMW xDrive Test Days 2009 |
|
Ostatni weekend kwietnia staÅ‚ siÄ™ poczÄ…tkiem tegorocznego cyklu imprez pt. BMW xDrive Test Days 2009, które pozwolÄ… zaproszonym na nie goÅ›ciom poznać zalety inteligentnego systemu napÄ™du czterech kół BMW xDrive, zgÅ‚Ä™bić tajniki eko-technologii EfficientDynamics, wypróbować opony typu RunFlat w ekstremalnej jeździe oraz poczuć na wÅ‚asnej skórze system szkolenia kierowców z jakim można spotkać siÄ™ podczas uczestnictwa w prowadzonych na caÅ‚ym Å›wiecie szkoÅ‚ach BMW Fahrer Training. wiÄ™cej »
|
|
» Czym zaskoczy Ford Focus 2014 |
|
Wbrew pozorom, nie jest Å‚atwo oceniać auto kompaktowe. Jeszcze trudniej pisać o bestsellerowym kompakcie. Tu armia byÅ‚ych, obecnych i przyszÅ‚ych fanów modelu idzie w miliony. wiÄ™cej »
|
|
» Poprawny do bólu - VW Passat 2.0 TDI 170 |
|
Tak jak w każdym samochodzie również w Volkswagenie Passacie można doszukać siÄ™ wielu wad. Ale nawet zagorzaÅ‚y przeciwnik niemieckich aut po przejechaniu nim, powiedzmy tysiÄ…ca kilometrów prawie na pewno zmieni zdanie i doceni szereg jego niezaprzeczalnych zalet. W naszym teÅ›cie „ukochany przez wszystkich” Passat w najbogatszej wersji Highline z silnikiem TDI 170. wiÄ™cej »
|
|
» Prawie jak SUV. Honda CR-V vs Mitsubishi Outlander |
|
Oba sÄ… bestsellerami na Å›wiecie i aby je kupić czeka siÄ™ miesiÄ…cami. Amerykanie tak pokochali model CR-V, że fabryka Hondy w Ohio nie nadąża z produkcjÄ… i uruchomiono import tych aut bezpoÅ›rednio z Japonii. Polscy nabywcy zamawiajÄ…cy teraz CR-V mogÄ… liczyć na odbiór auta nie wczeÅ›niej, niż we wrzeÅ›niu. Od rozpoczÄ™cia sprzedaży na Mitsubishi Outlandera zebrano już ponad 700 zamówieÅ„ od polskich klientów. Czym tak naprawdÄ™ kuszÄ… i co majÄ… do zaoferowania? wiÄ™cej »
|
|
» Citroen C4 Grand Picasso - Pod osÅ‚onÄ… nieba |
|
Może Citroen C4 Grand Picasso nie jest tak szybki jak Subaru Impreza, ani tak zwinny na zakrÄ™tach jak MINI, ale jako minivan jest niemal doskonaÅ‚y. Przedstawiamy wrażenia z jazd tym niekonwencjonalnym i funkcjonalnym modelem Citroena wiÄ™cej »
|
|
|
|
|